Weersverwachting

Ziet er in ieder geval in beginsel goed uit, kan er ook al iets gezegd worden over de te verwachten temperatuur?

Ik houd altijd www.wetter.com in de gaten en deze zit er vaak goed bij! Tot nu toe al een paar dagen hetzelfde beeld. 1/3 graden boven nul met een zonnetje erbij. Hopelijk ook een windkracht 2 erbij en dan is het perfect toch? ;)

Elk jaar zien we de kaarten met de dag veranderen van goed naar slecht en andersom, ik vind dat eigenlijk wel leuk. Lekker speculeren.

Ach ik houd goede hoop, zelfs op een slechte dag zitten er goede momenten tussen.

Kijk maar naar het actuele weer. Vandaag een regenachtige dag, maar morgen grote kans op zon ook.

Kaarten hoef ik voor de 31e volgens de 00Z run van GFS niet te plaatsen deze ochtend. Deze laten namelijk wederom een uitgesproken hoogterug over onze omgeving liggen met een hoog aan de grond over noordelijk Frankrijk en Belgie. In dat geval wederom weinig wind met waarschijnlijk 'grenslaagweer': mist, nevel en lage bewolking.
Naar het noorden toe in deze situatie de beste papieren met ietsjes meer wind (dus menging) en wat minder grote mistkansen.
Toch heeft die windstilte overdag wel wat, dan zie je die rooksporen zo mooi :).

Nou de eerste run voor oud&nieuw is er (niet dat het nog iets zegt haha, maar helaas nog geen winter in beeld :( )

chart.ashx

chart.ashx

Vooruitzichten lange termijn
zaterdag 24 december tot en met zaterdag 31 december
Meer dan 90% kans op aanhouden van het (vrij) zachte en wisselvallige weer

Winter hoeft niet, een strak blauwe lucht met een briesje en een graad of zes is meer dan goed. Gisteren was het bij Orthen prima weer. De lucht klaarde later iets op en daarmee werd het nog beter.

Hoe het er op dit moment voorstaat in de regio van Rotterdam en omstreeken.
Min: 2°
Max: 6°
Wind: 4 ZW (Beaufort)
Neerslag: 55% (2,55mm)

Tsja van 0 t/m 10 voor mij een 6je.
Juppilerfreak ben het helemaal met je eens.

Ik weet dat er nog niks van te zeggen is, maar ik upload gewoon de verwachtingen voor de lange termijn.
Met deze run zie je dat er veel onzekerheid is.

Er is een grote kans (ruim 95%) dat we tot het eind van het jaar te maken hebben met een westelijke stroming waardoor het dus wisselvallig en (vrij) zacht zal blijven.

ensemble-tt6-wageningen.gif

ensemble-ff-wageningen.gif

ensemble-rrrcum-wageningen.gif

Wel flink wat wind, wat betekent weinig kans op mist.

Ik ben benieuwd...

Vind dat het wel wat kouder mag worden, over twee weken is het zover maar er is nog niet veel van te merken. Vorige jaar lach er een klein beetje sneeuw en was het heel koud. En dat was ieder jaar zo eigenlijk. Momenteel regent het maar hele dagen en heb je totaal niet het idee dat het wintertijden zijn en we richting kerst en oud en nieuw gaan.

Maargoed, het zou mooi zijn als het zo blijft maar dan zonder die regen. Gewoon koud en grijs... Das ideaal :p

kans op flink wat wind vindt ik niet bepaald positief .
oke je hebt geen mist maar het word wel gevaarlijk als je pijlen of cakes wilt schieten .
het hoeft van mij niet koud te zijn .
als het maar droog en rustig weer is dan ben ik tevreden

Eerste officieele 14daagse verwachtingen zijn binnen en daar staat nu ook 31december by, Bewolkt droog en tussen de 7 en 9 graden word afwachten dus.

Dit is wat ik binnen krijg.

laten we er maar van uit gaan dat het droog blijft en de wind wat minder word. Hier aan de kust de laatste dagen 5 en 6 beaufort en soms harder, daar maak ik me eigenlijk het meeste zorgen om. Als er een westenwind gegeven word met windkracht 3 a 4, kun je er bij ons makkelijk 1 of 2 bij optellen. En dat is vervelender als regen. Maar ik blijf positief:-)

Wat is nou volgens vele de meest betrouwbare website omtrend het weer?? Ben wel nieuwsgierig welke websites dat zijn?

Wat is nou volgens vele de meest betrouwbare website omtrend het weer?? Ben wel nieuwsgierig welke websites dat zijn?

Misschien helpt dit? 2 reacties uit dit topic:

ik kijk ook altijd ff op Agriholland ,ben dan wel geen boer :), maar hier kan je ook 14dagen vooruit kijken, en per provincie

Ik houd altijd www.wetter.com in de gaten en deze zit er vaak goed bij! Tot nu toe al een paar dagen hetzelfde beeld. 1/3 graden boven nul met een zonnetje erbij. Hopelijk ook een windkracht 2 erbij en dan is het perfect toch? ;)

Zelf heb ik niet echt vertrouwen in goed weer dit jaar, maar hoop dat ik totaal fout zit.

Als er maar geen mist, regen of harde wind is ben ik blij.

Back
Bovenaan