Weersverwachting

Ik vind het weer nu wel oke.
Laat die sneeuw maar lekker achterwegen.

Als het op 29 en 31 december maar droog is en niet minder dan -5 is.
Dan vind ik alles helemaal goed!

De verwachtingen voor mijn stadje zien er niet super uit, regen regen en regen geen sneeuw te bekennen :'(
weather.jpg

Tmax.png

Tmin.png

Wind.png

Prec.png

Vooruitzichten lange termijn
woensdag 21 december tot en met woensdag 28 december
Grote kans, 70-80 %, op een wisselvallig weertype met temperaturen rond of iets boven normaal. Kleine kans op overgang naar een droger en iets kouder weertype.
Uitgifte: 14/12/2011 10.15 uur LT

GFS heeft vanaf vandaag de eerste kaarten beschikbaar voor de 31e. Voor wat het waard is de kaart voor de nacht van 30 op 31 december(kans van slagen op dergelijke termijn is nihil):
Rtavn3841.png

Een dergelijke drukverdeling zou een frisse dag met hoogst waarschijnlijk mist, nevel en/of laaghangende wolkenvelden betekenen. Bovendien weinig wind en dus mogelijkheid van dichter wordende mist in de loop van de avond...
Zal de komende weken nog vaak zat veranderen gelukkig :wink:.

EDIT: ik zie dat de kaart bij elke nieuwe run geupdate wordt, zou dus kunnen gebeuren dat de kaarten die de komende dagen hierboven zichtbaar worden niet meer stroken met het beschreven weerbeeld omdat dit op oudere kaarten is gebaseerd. Hoe is dit in de toekomst te voorkomen?

Laatst bewerkt:
he gezellig, weer mist! :) ach zo lang het droog blijft en niet zo idioot hard waait zoals de afgelopen dagen ben ik tevreden

mist oww neej niet weer he :-(

Maar wat jap al zegt, zolang het maar niet gaat regenen of idd hard waaien vind ik het wel best.
Daarbij een oud en nieuw zonder -5 is ook niet erg :p
* denkt nu aan zn handjes en voetjes :p *

Weer
Verwachting
donderdag 15 tot en met woensdag 21 december 2011

Vandaag en morgen: Zwaar bewolkt en enkele buien. Morgen perioden met regen en (natte) sneeuw
Het is zwaar bewolkt en verspreid over het land vallen regenbuien. In de loop van de nacht gaat het van het zuiden uit wat harder regenen en tegen de ochtend gaat de regen over in natte sneeuw. De minimumtemperatuur ligt tussen de 2 in het zuiden en 5 graden in het noorden. De zuidwestenwind is matig tot vrij krachtig, langs de kust en op het IJsselmeer krachtig tot hard. Vanavond neemt de wind iets in kracht af. In de tweede helft van de nacht draait de wind naar zuidoostelijke richtingen en is dan overwegend matig, rond kracht 4.

Morgenochtend zijn er vooral in het midden en zuiden van het land flinke perioden met regen en (natte) sneeuw, mogelijk kan deze sneeuw voor gladheid zorgen. Plaatselijk kan 10-20 mm vallen. In de middag wordt het iets droger maar ook dan komen er nog steeds (winterse) buien voor. De temperatuur ligt in de ochtend in het midden en zuiden van het land tijdens de regen en natte sneeuw slechts enkele graden boven nul, in het noorden een graad of 5. In de middag loopt de temperatuur uiteen van 3 graden in het oosten tot 6 graden langs de kust. De wind is in de ochtend oost tot noordoost en is matig tot vrij krachtig. In de loop van de dag draait de wind via noord naar west tot noordwest en kan aan de kust toenemen naar krachtig tot hard. De wind is dan bovendien erg vlagerig.

Vooruitzichten
Eerst wisselend bewolkt met aan de kust nog een enkele bui. 's nachts landinwaarts plaatselijk lichte vorst. Vanaf dinsdag zacht en wisselvallig.

donderdag 22 december tot en met donderdag 29 december
90% kans op aanhouden van het (vrij) zachte en wisselvallige weer.

Elke dag als ik 's ochtends naar buiten kijk zie ik die harde wind en vreselijke regen. En dan vrees ik hem echt weer voor oud en nieuw..... maarja gewoon positief blijven!:D

Elke dag als ik 's ochtends naar buiten kijk zie ik die harde wind en vreselijke regen. En dan vrees ik hem echt weer voor oud en nieuw..... maarja gewoon positief blijven!:D

mag ik je een geheimpje verklappen
je bent niet de enige hoor
vorige maand hadden we droog weer .
ik dacht dan zul je net zien dat december nat verloopt .
jammer genoeg kreeg ik nog gelijk ook

Ik houd het weer op de 31ste goed in de gaten als ik merk dat het in de vroege avond lekker droog is en de kans vrij groot is dat het rond de klok van 00.00 uur gaat regenen dan gaat er een boel voor die tijd de lucht in, en ruik ik mijn kussen om 01:00 uur al.

Laatst bewerkt:
Ik houd het weer op de 31ste goed in de gaten als ik merk dat het in de vroege avond lekker droog is en de kans vrij groot is dat het rond de klok van 00.00 uur gaat regenen dan gaat er een boel voor die tijd de lucht in

als dat niet zo is heb je al je kruit verschoten :rolleyes:
het weer kun je jammer genoeg niet vast pakken

onze grote vriend peter timofeef wist te vertellen dat het deze week nog slecht is maar dat het na maandag rustiger word... ik hoop dat de beste man gelijk heeft :)

Nieuwste neerslagkaart voor de 31ste.. Ziet er prima uit. Een hogedruk gebied houdt de grootste neerslag hoeveelheden voorbij Engeland. Zou ik tevreden mee zijn :D

prec_11123118_1518.gif

Nieuwste drukkaart

pslv_11123118_1518.gif

Zorgwekkend is wel dat in de ene run het blauwe gebied dicht tegen Nederland aanligt, waardoor er een grote kans is op storm. Volgens mij staat er in deze situatie toch nog wel een windje wat de kans op mist kleiner maakt.

Maarja kan nog erg veranderen uiteraard.

Elk jaar zien we de kaarten met de dag veranderen van goed naar slecht en andersom, ik vind dat eigenlijk wel leuk. Lekker speculeren.

Ach ik houd goede hoop, zelfs op een slechte dag zitten er goede momenten tussen.

Back
Bovenaan