Weersverwachting

ach, met een beetje verstand snap je deze grafieken wel! Kijk gewoon wat er in de legenda staat en wat er op de x en y as staat....

Ik heb zelf totaal geen verstand van het weer, maar zoals ik nu lees is de kans groot dat het rond 5 graden (ruim geschat) zal worden met de jaarwisseling, en veel kans op neerslag in de vorm van regen.

Is dit een situatie waarin er mist gaat vormen?

Of ik zal de vraag anders stellen, hoe zien jullie weerkenners de jaarwisseling voor je, wat zijn je voorspellingen.

Ik ben benieuwd. :)

Dan kun je net zo goed niet bestellen, het is nooit zeker wat voor weer het wordt.

jawel hoor .. een week van te voren is aardig duidelijk of het wel / niet gaat vriezen , en of het slecht weer word of redelijk.

lijkt me niet als ze opgeven droog en 6 graden , dat we ineens een storm en -10 krijgen.

ik ga niet voor 200 ( of meer) bestellen en dan daalijk erachter komen dat je het niet kan afsteken vanwege slecht weer

Ik heb zelf totaal geen verstand van het weer, maar zoals ik nu lees is de kans groot dat het rond 5 graden (ruim geschat) zal worden met de jaarwisseling, en veel kans op neerslag in de vorm van regen.

Of ik zal de vraag anders stellen, hoe zien jullie weerkenners de jaarwisseling voor je, wat zijn je voorspellingen.

mist ontstaat meestal met een vochtige lucht en wanneer het koud is.

dus met 5 graden en regen zal er geen mist ( althans niet door moeder natuur) ontstaan , het kan wel zijn dat je door het vele vuurwerk mistvorming krijgt. ik zou zeggen kijk rond de 24/25 naar het weer. dan is wel duidelijk wat het gaat worden

Er is nog geen enkele site die een verwachting geeft voor 31 december. Dit kan ook helemaal nog niet aangezien dat nog 30x zou veranderen. :)

idd. het is echt nog niet duidelijk wat voor weer het word op DE dag! En als je kijkt naar de uitlopen naast de gemiddelde temperatuur is het heeeel grof genomen.

ensemble-tt6-wageningen.gif

De weersverwachting kan elk moment veranderen, dus je kan nooit zeker weten dat het de vaste temperatuur/neerslag/windkracht is van die dag

http://www.nu.nl/binnenland/2693539/derde-witte-kerst-rij-vrijwel-uitgesloten.html

Derde witte kerst op rij vrijwel uitgesloten

AMSTERDAM - De kans dat Nederland voor de derde keer op rij een witte kerst krijgt, is bijzonder klein. Door de hoge temperaturen is het vrijwel zeker dat er dit jaar geen sneeuw ligt tijdens de kerstdagen.

Foto: NU.nl/Heidie Duteweert Dat zegt een woordvoerder van Weeronline woensdag.

"Er is altijd wel een kans aanwezig. Het is ook niet onmogelijk maar dit jaar is de kans wel heel klein", aldus de woordvoerder. Er is pas sprake van een witte kerst als op beide kerstdagen een gesloten sneeuwdek ligt.''

.''Dat was in de afgelopen twee jaar wel het geval. Sinds het begin van de metingen in 1901 is het pas acht keer voorgekomen dat het landschap tijdens kerst wit was.

Gladheid

Liefhebbers van winters weer hoeven niet te treuren. Komend weekeinde wordt een 'winters intermezzo' verwacht met koudere temperaturen, winterse buien en lokaal gladheid. "Dat kan misschien een kleine troost zijn, nu ons zo goed als zeker een witte kerst wordt ontnomen."

Het mag van mij nog 2 weken regenen/hagelen/sneeuwen/onweren/waaien zolang het na die 2 weken maar droog is met een zacht windje :D

Geen witte kerst, nou doen dan nu maar die sneeuw, want na kerst dan liever niet!

Heb vorige jaar op de 29e en 30e een hoop sneeuw staan scheppen. Maargoed, toen hadden we wel de ruimte zeg! :) Maarja, een pretje was het niet hehe

het viel hier wel mee met de sneeuw. toch had het wel iets :) stoken in een echt lekkere winterse omgeving...

Als iemand witte kerst zegt denk ik nooit aan sneeuw maar iets anders......

We kunnen gelukkig altijd nog sneeuw wegschuiven, maar regen en wind kunnen wij niks tegen doen. Of je bouwt een apparaat wat hoge en lage drukgebieden neutraliseert....

Dan kan je beter een reis boeken naar een warm land, en als het mee zit heb je daar nog voor minder geld veel spectaculairder vuurwerk dan hier in Nederland.

Hoop dat het weer snel beter word want tis vanaf nu elke dag minimaal min 4 aan windkracht! Als er iets *** is regen, harde wind en mist! Het mag vriezen tot ik een ons weeg! Maar dat zie ik neit gebeuren! Hoop dat het in ieder geval flink kouder word zodat er minder kans is op regen en harde wind!

Hopen op goed weer op 31st maar als het zo blijft....

Back
Bovenaan