Weersverwachting

allereerst wil ik mezelf voorstellen op deze mooie site

mij naam is kenny A.K.A smoke_soldier en ik kom van de site onweer-online.

en ik ben weersfreak + vuurwerk freak.

en bij deze wil ik mijn bijdrage leveren aan deze topic omtrent het weer rond het jaarwisseling!

groeten smoke

allereerst wil ik mezelf voorstellen op deze mooie site

mij naam is kenny A.K.A smoke_soldier en ik kom van de site onweer-online.

en ik ben weersfreak + vuurwerk freak.

en bij deze wil ik mijn bijdrage leveren aan deze topic omtrent het weer rond het jaarwisseling!

groeten smoke

Okee, welkom!

Wat kan je ons vertellen over de weersverwachtingen?

Okee, welkom!

Wat kan je ons vertellen over de weersverwachtingen?

nou allereerst de GFS pluim:

ik weet nog niet hoe ik plaatjes in het bericht kan toevoegen( iemand die het me vast laat zien):D

maar tot nu toe is het eigenlijk te ver weg om nog tot zekerheid te komen wat het weer gaat doen rond de 31ste.

maar ik durf wel te zeggen dat de wind zich koest zal houden rond die tijd.

omdat er op ''lange termijn'' boven de oceaan veel onrust is door lagedruk gebieden maar wij zullen er niet veel van merken.

dat komt door het hogedrukgebied boven centraal europa.

maar niets is zo veranderlijk als het weer, dus het kan zo weer omslaan.

word vervolgd en gechecked!

groeten smoke

Stukje van de website van janvisser:

De invloed van het Azoren hoog neemt de komende tijd toe. Het sturende subtropenhoog breidt zich later in de week namelijk wat nadrukkelijker over het zuidwesten en westen van Europa uit. In ons land loopt de luchtdruk vanaf woensdag/donderdag op tot 1020-1025 hPa op. Het stijgen van de barometers heeft een gunstig effect op de hoeveelheden neerslag: het kwik geraakt echter meer en meer in een antiwinter stemming. Donderdag en vooral vrijdag kan het 10-11 graden worden. Op kerstzaterdag passeert een storing met regen en vrij veel wind. De temperatuur gaat dan iets zakken. Met Kerst, wanneer het hoog de druk tot over het Alpengebied doet stijgen tot circa 1035 hPa, gaan opnieuw zachte, subtropische luchtmassa’s de dienst uitmaken. Tevens hebben we te maken met een sterke zuidwest- tot westenwind. Ook na Kerst duurt het zachte en wisselvallige decemberweer voort.

www.janvissersweer.nl

Het beeld nu is positief, normale temperatuur, wind en geen kans op neerslag.

ensemble-tt6-wageningen.gif

ensemble-ff-wageningen.gif

ensemble-rrrcum-wageningen.gif

Bron: www.weer.nl

hier in dit dorp 31ste verwachtin windkracht 3-4 min 30-75 procent neerslag kans en min temp 3 max 8. Hoop dat er weinig regen komt. Al vond ik de mist van vorig jaar erger je kon niet ver kijken :)

Bij mij wordt het volgens Weeronline tussen de 4 en 7 graden met windkracht 4 en een kans van 35% op regen.

Jaja lieve kindertjes, Jan pelleboer zou zeggen: " het kan vriezen en het kan dooien " En ja tussen de buien door is het droog.

Met alle respect kijk na de laatste 3 posts 35% / 60% / 70% kans op regen !! Het is allemaal koffiedik kijken jongens. Laten we maar het beste ervan hopen !!

Maximaal 10 °C
Minimaal 2 °C
windkracht 20 km/u

Regenkans 61%
0.8 mm

Ligt het aan mij of ziet dit er een beetje somber uit? ;p

De ene keer zit het er erg slecht uit, en de volgende dag lijkt het toch allemaal goed komen.. Het kan nog alle kanten op, we gaan het zien zaterdag!

Ehhmmm waarom als er 0.8mm voorspeld word is het een slechte dag? Volgens mij bedoelen ze op die 61% dat er 61% kans is dat die 0.8mm valt.

precies dat klopt, wat overigens zeer positief is, gisteren was het 95% kan op 9,5 mm.... dan heb je reden tot klagen, hier moeten we voor tekenen mannen.

Back
Bovenaan