Weersverwachting

Volgens de verwachting nog zeker 3 dagen mist. Na woensdag meer wind en wind van zee. Daarmee verdwijnt de mist en komt er schonere lucht en hogere nachttemperaturen. Ook kan er dan weer wat neerslag vallen. De kou is dan voorlopig voorbij.

Je kan dan ook alles 1 januari afsteken,dat doe ik ook meestal met slecht weer/mist.

En dan gearresteerd worden zeker?! :bonk:

In die 16 uurtjes dat we mogen afsteken zijn er al vele hondeneigenaren die klagen en andere mensen (a la WOII argument). Hoe denk je wel niet dat het zit als je alles de avond daarop gaat afsteken?

Wat dat betreft zou De Kamer hier wel naar mogen kijken. Als wij al zo diep in de buidel mogen tasten voor het vuurwerk door allerlei regeltjes en zo, dan vind ik dat er wel een extra afsteekdag (let op geen verkoopdag) mag komen in geval van overmacht (mist dus bijvoorbeeld).

En dan gearresteerd worden zeker?! :bonk:

In die 16 uurtjes dat we mogen afsteken zijn er al vele hondeneigenaren die klagen en andere mensen (a la WOII argument). Hoe denk je wel niet dat het zit als je alles de avond daarop gaat afsteken?

Wat dat betreft zou De Kamer hier wel naar mogen kijken. Als wij al zo diep in de buidel mogen tasten voor het vuurwerk door allerlei regeltjes en zo, dan vind ik dat er wel een extra afsteekdag (let op geen verkoopdag) mag komen in geval van overmacht (mist dus bijvoorbeeld).

Een aantal jaar geleden (2007/2008?) was het ook zo super mistig. Ik kon op sommige plekken nog geen 2 meter kijken. Het was maar goed dat we onderweg de gloed van een vuur herkenden anders waren we er zo ingelopen :wink:
Toen heeft de overheid ook toegestaan dat we de 1e nog alles af mochten schieten.

Een aantal jaar geleden (2007/2008?) was het ook zo super mistig. Ik kon op sommige plekken nog geen 2 meter kijken. Het was maar goed dat we onderweg de gloed van een vuur herkenden anders waren we er zo ingelopen :wink:
Toen heeft de overheid ook toegestaan dat we de 1e nog alles af mochten schieten.

Laten we hopen dat de overheid dat dit jaar niet hoeft te doen.
En dat het gewoon een goed 'vuurwerk-stook' weertje is.

Soms is er niets aan te doen, en dat is bij het weer eigenlijk altijd het geval. Wanneer de weergoden ervoor kiezen om een dikke mistbank achter te laten in Nederland dan hebben wij het er maar mee te doen helaas. Een paar jaar geleden is er inderdaad sprake geweest van een gedoogbeleid voor het afsteken van vuurwerk op 1 januari vanwege de dichte mist tijdens de jaarwisseling zelf.

Laten we hopen dat we straks niet het weer hebben wat nu al een paar dagen in Nederland rondhangt. Die mist is niet te doen! Gisteren al een negatief advies vanuit de ANWB om de weg op te gaan met de auto, nou en dat was eigenlijk ook best verstandig geweest. Het zicht was op bepaalde plekken niet meer dan 10/15 meter!

Zoals ik gisteren al zei moest ik nog 180 km naar Arnhem rijden. 's Avonds werd het ook bij ons in het noorden steeds mistiger, maar ik dacht beter nu de weg op dan morgenvroeg, dan is er vast helemaal geen doorkomen meer aan.
Onderweg zoals verwacht flinke mistbanken, maar gewoon rustig rijden en vooral een ruime afstand van je voorganger houden en dan gaat het prima. Er zijn echter altijd gekken die met 150 langs je heen scheuren of 2 meter achter je gaan rijden.

Dat wist ik dan weer niet. Terwijl ik toch wel zeer goed al het nieuws bijhoud (al zeg ik het zelf). De kans bestaat dus nog altijd dat meer mensen een gedoog wat betreft het afsteken van vuurwerk op 1 januari niet meekrijgen.

Ik geloof er niet echt in. ze zeiden in april/mei ook dat het zo'n mooie zomer ging worden. nou nee! tis nog afwachten, niemand kan het weer over zo'n lange tijd goed voorspellen.

Als het maar niet gaat stormen. Een beetje regen is geen ramp. Harde wind en pijlen gaan niet goed samen....

Het liefst helder, lichte vorst en een heel minimaal windje om de rook weg te blazen, dat zou mijn weerwens zijn....

Ik hoop dat het een beetje gaat vriezen, zodat als het regent, er sneeuw valt. Regen haat ik :p

Regen en sneeuw is allebei gewoon rot, regen omdat dingen kletsnat worden en je vast zit op 1 plek en sneeuw omdat dat knallen onwijs erg dempt. Zo ***** als een nitraat in de sneeuw afgaat is het niks meer.

Ik geloof er niet echt in. ze zeiden in april/mei ook dat het zo'n mooie zomer ging worden. nou nee! tis nog afwachten, niemand kan het weer over zo'n lange tijd goed voorspellen.

Hahahaha je moet die dronken piet paulisma ook niet geloven joh, die zuipt een liter whiskey en gaat dan het geschreven weerbericht van ze vrouw oplezen tussen de mensen hahaha, best een geweldige baan eigenlijk ?!:p:bonk:

Haha. Piet Paulusma, wat een aap! Elke keer als ik hem op TV voorbij zie komen dan zing ik uit volle borst; oet moan! en zap ik door naar de volgende zender. Ik geloof alleen Golddigger en Buienradar/sneeuwradar.nl

tx260.png

tg260.png

tn260.png

Och , dat is een gemiddelde ik kijk pas een week van te voren. want zover kunnen ze het nog goed voorspellen.
In 2012 vergaat de wereld ook toch ? Ons laatste oud en nieuw boehoooee .. xD

Back
Bovenaan