Sail Amsterdam 19 t/m 23 Aug 2010

:cool:

Ik bedoel je doet over een periode van de komende vier jaar een punten systeem in Scheveningen hanteren en de best of 4 over vier jaar schieten in 2015 Sail.
Denk dat snap jij wel.

aaahh jij wil ze op Scheveningen laten schieten .. en de beste 4 (van de gemiddelde score van 5 jaar bij elkaar opgeteld) gaan over 5 jaar door naar de finale (lijkt Hollands got Talent of X-factor wel :p). Waar ze het tegen elkaar opnemen om dan uit die laatste 4 een uiteindelijk winnaar te pakken die dan het slot vuerwerk schiet.. zo iets?

ik bel morgen endemol, hierbij de rechten graag bij mij, en niet iemand anders.

staat vast " Holland top fireworks" de bedenker.

Wim

ik bel morgen endemol, hierbij de rechten graag bij mij, en niet iemand anders.

staat vast " Holland top fireworks" de bedenker.

Wim

Mag ik ook de rechten in eigen handen houden....... Hen jaren met Linda de Mol gewerkt.........

Jammer dat er nog steeds voornamelijk salvo's geschoten worden,
hier word de vuurwerkshow helaas niet mooier op.

Gewoon eens voor mijn beleving want ik zie het wellicht anders maar wat word bedoeld met "alleen maar salvo's?" Ik kan haast geen bericht meer over een show van Dream openenen en ik zie weer deze reactie.. Leg het mij eens uit want ik zie bij elk schietbedrijf precies dezelfde vorm van schieten. Wat doet een Azuma, Hayo of een ander dan anders en waarom staan die hier dan niet? Daar zie ik ook voornamelijk steeds salvootjes tegelijk gaan met weer elke keer (saai) schuin geschoten en op het eind zoveel mogelijk tegelijk de lucht in pompen omdat het weg moet.. Tja dit zal weer olie op het vuur zijn denk ik, maar ben gewoon eens benieuwd dus.

Zijn er ook mensen die er ook WEL van genieten? Eigenlijk is elk Dream topic of show een beetje besmet met een vies randje van kritieken waar ik nu wel eens benieuwd naar ben waarom dit steeds is.. Er word hier zo vaak makkelijk over dingen gesproken alsof het wel "ff" geregeld word en het ook heel gewoon is dat dit allemaal plaats vind en geregeld word.. Sorry dat ik het zeg, maar als sommigen hier wel op locatie mogen komen is het opeens allemaal prachtig en mooi en worden dergelijke kritieken niet geuit.

Ik sta behoorlijk dicht bij Frits en Dream, geloof me dat ie ook wel eens mee leest en hij zeker kijkt naar kritieken om een show aan te passen om er wat van te maken maar kritieken van "alleen salvootjes" en weet ik het wat voor negativiteit kan ie echt niets mee.. Dan lees ik trouwens ook reacties met "heel veel Jorge word geschoten" mensen.. er staan hier misschien 2 doosjes Jorge bommen.. de rest is echt iets heel anders..:wink:

Nou ben nu vast weer de boeman maar denk dat een gezonde discussie goed is. Dit schrijf ik trouwens uit mijzelf en niet voor of namens Dream..laat het duidelijk zijn. Owja, de Sail organisatie (en nog eens 300.000 man) vinden het prachtig en top, deze betalen dit hele circus. als zij het goed vinden denk ik dat daaraan is voldaan en daar gaat het om. :wink:

Owja, mensen nog PyroTV gezien? Was nu stuk beter volgens mij.. ben benieuwd.. vanmiddag gaat ie weer aan ;)

DE HIT VAN SAIL 2010

2271796845_1.jpg

pyrotv zag er goed uit Arjan.
ik heb er zeker van genoten,maar er waren ook weer mensen die na enkele minuten al op de vwm shoutbox konden vertellen dat de show saai en niet goed was.
ik denk dan hoe kan je een (goed) oordeel geven op een filmpje als je er niet zelf bij bent.
en als het allemaal zo slecht is waarom kijk je dan wel elke dag naar pyrotv. is dit gewoon omdat ze jaloers zijn dat Dreamfireworks daar staat te schieten? jammer altijd dat negatieve gedoe.
helaas kan ik er niet live bij zijn in Amsterdam maar zoals ik de filmpjes zie ziet het er gewoon goed uit.

en nu zal ik wel weer reacties krijgen van: ja maar jij komt ook uit Enschede en jij kent Frits bla bla bla.
heeft er niks mee te maken,als het slecht is of beter kan durf ik dit best te zeggen tegen Frits/Dream.

laten we nu gewoon is een beetje genieten dat er elke dag een show is.
en dat Arjan en pyrotv dit wil laten zien aan ons.

zo,en nu pak ik maar eens een bakje koffie. :)

Gewoon eens voor mijn beleving want ik zie het wellicht anders maar wat word bedoeld met "alleen maar salvo's?" Ik kan haast geen bericht meer over een show van Dream openenen en ik zie weer deze reactie.. Leg het mij eens uit want ik zie bij elk schietbedrijf precies dezelfde vorm van schieten. Wat doet een Azuma, Hayo of een ander dan anders en waarom staan die hier dan niet? Daar zie ik ook voornamelijk steeds salvootjes tegelijk gaan met weer elke keer (saai) schuin geschoten en op het eind zoveel mogelijk tegelijk de lucht in pompen omdat het weg moet.. Tja dit zal weer olie op het vuur zijn denk ik, maar ben gewoon eens benieuwd dus.

Zijn er ook mensen die er ook WEL van genieten? Eigenlijk is elk Dream topic of show een beetje besmet met een vies randje van kritieken waar ik nu wel eens benieuwd naar ben waarom dit steeds is.. Er word hier zo vaak makkelijk over dingen gesproken alsof het wel "ff" geregeld word en het ook heel gewoon is dat dit allemaal plaats vind en geregeld word.. Sorry dat ik het zeg, maar als sommigen hier wel op locatie mogen komen is het opeens allemaal prachtig en mooi en worden dergelijke kritieken niet geuit.

Ik sta behoorlijk dicht bij Frits en Dream, geloof me dat ie ook wel eens mee leest en hij zeker kijkt naar kritieken om een show aan te passen om er wat van te maken maar kritieken van "alleen salvootjes" en weet ik het wat voor negativiteit kan ie echt niets mee.. Dan lees ik trouwens ook reacties met "heel veel Jorge word geschoten" mensen.. er staan hier misschien 2 doosjes Jorge bommen.. de rest is echt iets heel anders..:wink:

Nou ben nu vast weer de boeman maar denk dat een gezonde discussie goed is. Dit schrijf ik trouwens uit mijzelf en niet voor of namens Dream..laat het duidelijk zijn. Owja, de Sail organisatie (en nog eens 300.000 man) vinden het prachtig en top, deze betalen dit hele circus. als zij het goed vinden denk ik dat daaraan is voldaan en daar gaat het om. :wink:

Owja, mensen nog PyroTV gezien? Was nu stuk beter volgens mij.. ben benieuwd.. vanmiddag gaat ie weer aan ;)

Ik heb het idee dat al die kritiek komt omdat dream fireworks 1 van de grootste vuurwerkbedrijven in Nederland is(al niet de grootste) die heel veel shows schiet met eeen groot budget. En als die shows er dan inspiratieloos uitzien, word die mening gewoon geuit. Ik moet zeggen dat ik deze mening ook deelde een tijdje geleden, maar ik ben van mening dat dream fireworks erg op de goede weg is. Scheveningen zag er beter uit, de show in Nijmegen was gewoon echt mooi. Mensen blijven een beetje te veel in dat oude patroon hangen, door gelijk te denken dat dream er ''vast niet'' al te veel van zou bakken.

Al met al begrijp ik heel goed wat je statement is Arjan. Al zullen freaks altijd wel wat te zeuren hebben, omdat het nou eenmaal niet zo makkelijk is om een goede show te zien in Nederland:)

:bye:

Dan lees ik trouwens ook reacties met "heel veel Jorge word geschoten" mensen.. er staan hier misschien 2 doosjes Jorge bommen.. de rest is echt iets heel anders..:wink:

QUOTE]

Er wordt Jorge geschoten waar niets op tegen is. Dit is een prima merk.
Wel is het zo dat je met dit soort evenementen wellicht voor iets speciaals gaat. (Europees)????
Dit valt mij persoonlijk enigszins tegen helemaal wanneer je het budget weet.

Overigens kun je heel veel andere merken schieten als Jorge, maar als het er gelijkwaardig en gelijk uitziet is er weinig verschil denk ik.

Nogmaals in mijn posts is het laatste wat ik wil, Dream/Frits etc. naar beneden halen. Vandaar ook dat ik aan heb gegeven wat ik onder andere mis.

In de afgelopen shows heb ik persoonlijk te weinig gezien van het volgende:

-Screamers
-Girandoles
-Horse tails (1ste show even en deze waren goe).
-Verschillende kleur blinkerbommen (alleen silver gezien).
-relatief weinig kaarsen
-Weinig steppers
-Weinig mooie kleuren (paars/roze/lichtblauw etc)

Kortom dit zijn dingen waarmee zoals ik het zie goede beelden neergezet hadden kunnen worden.

Dit betekent niet dat er nu niets van gebakken wordt, alleen kan mij nog niet genoeg bekoren.

Groet,

Afstand houden bij vuurwerk Sail

Afstand houden bij vuurwerk Sail

AMSTERDAM - De Politie van Amsterdam roept alle schippers van vaartuigen op bij het vuurwerk op het IJ de aanwijzingen van de waterpolitie goed op te volgen. De politie verwacht veel bezoekers op het water, ook vanwege het Prinsengrachtconcert.

In verband met de veiligheid is het verboden binnen een afstand van 300 meter van het ponton met vuurwerk te komen. Vrijdagavond kostte het de waterpolitie veel inspanning om alle boten voor de start van het vuurwerk op een veilige afstand te krijgen en te houden. Doordat aankomende boten vanaf de achterkant ook druk gaven kwam een aantal boten klem te zitten en liep beschadigingen op.

De politie zal op het water ook via lichtkranten het varende publiek informeren. Daarnaast worden aanwijzingen verzonden via twitter.com/politieaa.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7448241/__Afstand_houden_bij_vuurwerk__.html?sn=binnenland

weet niet of je dit leest maar arjan je live stream happert zeer erg is echt maar 3sec of zo en dan moet ie weer her laden

doet het weer enigsins maar nochsteets soms
wat haperingen maar ja

Laatst bewerkt:
pyrotv zag er goed uit Arjan.
ik heb er zeker van genoten,maar er waren ook weer mensen die na enkele minuten al op de vwm shoutbox konden vertellen dat de show saai en niet goed was.
ik denk dan hoe kan je een (goed) oordeel geven op een filmpje als je er niet zelf bij bent.
en als het allemaal zo slecht is waarom kijk je dan wel elke dag naar pyrotv. is dit gewoon omdat ze jaloers zijn dat Dreamfireworks daar staat te schieten? jammer altijd dat negatieve gedoe.
helaas kan ik er niet live bij zijn in Amsterdam maar zoals ik de filmpjes zie ziet het er gewoon goed uit.

en nu zal ik wel weer reacties krijgen van: ja maar jij komt ook uit Enschede en jij kent Frits bla bla bla.
heeft er niks mee te maken,als het slecht is of beter kan durf ik dit best te zeggen tegen Frits/Dream.

laten we nu gewoon is een beetje genieten dat er elke dag een show is.
en dat Arjan en pyrotv dit wil laten zien aan ons.

zo,en nu pak ik maar eens een bakje koffie. :)

Hou toch op! De shows zijn gewoon beroerd! Ik heb 1 show live gezien en 1 show per stream. "pyrotv" mijn complimenten!!

En allebij de shows waren gewoon slecht! Een vuurwerkSHOW is niet zomaar vuurwerk de lucht in rammen maar een vorm van kunst, en dream is gewoon een slechte kunstenaar die toevallig goed kan babbelen en de juiste papieren heeft.

Sorry maar ik kan me echt opnaaien als je de kans krijgt om een top show neer te zetten en je laat die kans schieten!

weet niet of je dit leest maar arjan je live stream happert zeer erg is echt maar 3sec of zo en dan moet ie weer her laden

doet het weer enigsins maar nochsteets soms
wat haperingen maar ja

Dit moet aan je eigen internetverbinding denk ik liggen, want hij loopt hier al een tijdje stabiel.

De show van gisteravond, door PyroTV geregistreerd, is hier terug te vinden.

Laatst bewerkt:
Zo nou dan gooi ik de knuppel ook maar eens in het hoederhok.
Ik heb beide shows op film bekeken en vind het ook niet echt je van het.
Zo vind ik de eerste show erg lauw openen met alleen maar kaarsen en niks er boven, had hier een lekkere hoeveelheid salutes boven gezet zo van "hier zijn we".

Ook zie ik special effect bommen in kubus vorm waar vervolgens peony's door heen geschoten worden, dan denk ik ook nou gaat weer nergens over, dit geld ook voor de peony's met dubbel pistil, zulke dingen zie je hier in nederland weinig en dan word het op deze manier nog verziekt.

Ook komen we in beide shows een aantal malen tegen dat er kaarsen worden geschoten zonder iets er boven, terwijl er zat shell worden verbruikt, dit zou gewoon beter verdeeld kunnen worden.

Dan zien we ook bij beide shows dat er crossette en ring bommen telkens weer ergens op duiken, zo moeilijk lijkt /is het niet om daar echte beelden van te maken.
Gewoon crossette candle met crossette shell erboven.

En idd erg veel in salvo achtige vorm geschoten, als ik zo kijk word dit van 3 tot 5 posten geschoten, zo moeilijk is het niet om de eerste clock van positie 2 en 4 te veranderen in een 1 sec clock ipv 2sec, daar heb je geen universitaire opleiding voor nodig.

Aan de andere kant begrijp ik ook wel dat de opbouw van zo'n show door de beperkende regels hier in nederland eigenlijk niet in 1 dag opgebouwd kan worden.
Als voorbeeld geef ik dat in valencia het grootste deel van het vuurwerk al door verbonden op de afsteek locatie aan komt, zo ook de stepper modules worden op het gemak al dagen van te voren afgemonteerd en naar de schiet plaats gebracht , neer zetten en klaar, helaas mag dit niet in nederland en daardoor heb je ontzettend veel mensen nodig om zoiets te realiseren.

Ook had ik het vuurwerk graag wat breder geschoten zien worden , maar ook hiervoor geldt dat dan de circel rond het ponton nog groter moet worden om aan de afstanden te voldoen,wat waarschijnlijk niet zal gaan en wat als resultaat zou hebben dat er ipv 6 inch , nog maar 5 inch afgestoken zou kunnen worden.

mvg palmtree.

zojuist weer veel van het zelfde gezien, zwerf crossette bommen,zwerf ring shells en zwerf falling leaves op diverse plaatsen van de show.
Tails met niks er boven of silvertails(hele helle) met goud bommen erboven(sorry hoor maar volgens zie je weinig van het goud)
Rare combie's!!!!
leuke parachute shells, jammer dan weer dat deze niet uit mogen branden en er gelijk peony's doorheen geschoten worden.

En teveel 6inchers tegelijk de lucht in, waardoor effect en/of patroon van de shell niet uit de verf komt,schiet dan 2stuks 6 inch onder de uiterst toegelaten hoek en daar 2,5inch als onder garnering.

Nee dit is het niet voor mij.

Laatst bewerkt:
Mijn oordeel:

De eerste show heb ik gekeken vanaf het ponton waar normaal de draagvleugelboot aanmeert. Voor mij iets te ver van het vuurwerk af waardoor ik het niet goed kon horen (wat natuurlijk een extra dimensie geeft aan het vuurwerk). Van de show zelf vond ik het persoonlijk iets te magertjes, het tempo waarmee het vuurwerk werd afgestoken was niet helemaal goed. Daarintegen vond ik het slot wel goed.

De tweede show heb ik vanaf de Sumatrakade bekeken waarbij ik het vuurwerk veel beter kon horen en zien. Na een kort begin was het ruim een kwartier stil met vuurwerk (oorzaak is hierboven al beschreven). Vervolgens begon de show weer en zoals de dag ervoor vond ik de show weer wat rommelig geschoten. Het ene moment lag het tempo erg laag en het volgende moment werd het ene na het andere effect kapot geschoten.

De derde show heb ik weer vanaf de Sumatrakade bekeken maar nu weer wat dichter bij het ponton. Deze avond was het tempo wat beter verdeeld. Maar werd er weer regelmatig een effect kapot geschoten. Ik ben het met "Palmtree" eens dat het wat breder geschoten mocht word dat zou de effecten een stuk overzichterlijker maken, maar dat zou niet gaan ivm ruimtegebrek. Ik vond ditmaal dat de finale maar een hoop gerommel was een hoop de lucht en weinig van de mooie effecten kunnen zien.

Nog 1 avond te gaan en ben benieuwd wat ik morgen te zien krijg.

Back
Bovenaan