Wat is jouw probleem dan vriend? Hoe het ook word gedaan, het is niet snel goed voor dat handje vol freaks die "denken" te weten hoe het wel moet. Vanaf de kant schreeuwen hoe het moet maar zelf niets klaarspelen is altijd makkelijk. Ik wist uiteraard dat dit weer ontaard in een persoonlijk verhaal want zie alweer wat dingen m'n kant opvliegen tegen het persoonlijke aan. Mijn vraag hoe of wat word bedoeld met "in salvo" schieten word totaal niet beanwoord want er is schijnbaar niets zinnigs over te zeggen.. Alleen maar commentaar dat het niet goed is kan echt niemand wat mee. Sommigen zitten naar het lijkt alleen op de fora om elke show af te kraken, maar owee als ze eens een paar fotootjes op de opbouw mogen maken, er bij mogen staan of zelfs meehelpen.. dan zijn de lovende woorden niet te overzien..
Ik praat hier totaal vanuit mijzelf, dit heeft niets met Dream te maken of in opdracht. Maar zoutloze opmerkingen waar niemand wat mee kan om alleen maar te rellen is schijnbaar de enige vorm van communicatie voor sommigen.
Kom eens ZELF naar de show kijken, ipv achter een pctje turen naar een shermpje van 640x480 en ervaar en beleef het eens mee.. de meesten nemen niet eens de moeite om te komen kijken.. Niet alleen hier maar in het algemeens komt dat wel het meeste voor.
Dan over de salvo's waar alleen maar over gesproken word.. Kijk eens heel goed naar het ponton i.p.v. alleen maar naar de bommen.. dan zie je dat op dit evenement (en Scheveningen ook) vanaf 5 posities steeds iets weg gaat.. Wat nou salvootjes? Ik vat hem neit echt meer namelijk.. Elk ander schietbedrijf doet dit..
Maargoed, het is weer gebleken dat een normale discussie hier niet mogelijk is want het gaat zoals ik al gedacht had. Ik had de hoop dat er eens ECHTE waardelvolle suggesties/opmerkingen kwamen dan alleen maar een hoop gezwets waar feiten en realiteit steeds meer ver te zoeken zijn. Dan had ik Frits misschien nog eens kunnen aankijken en hadden we e.a. kunnen doen eraan in het programma.. Sommigen denken ook dat dit allemaal in 1 avondje is voorbereid, nee.. het is een week lang hier een heel circus... zijn er maar weinig die echt bevatten wat erbij komt kijken voordat we om 22:00 uur de knop in kunnen drukken..
Volgens mij is dit een hele normale discussie
en het klopt dat de freaks minder snel tevreden zijn als de normale burger die een dagje uit is naar Sail maar daar zijn we ook liefhebbers voor die al tig shows hebben gezien en weten wat er kan en wat er mogelijk is voor dat geld.
Komop Arjan, kijk eens naar Knokke-Heist, zie je nou echt niet wat voor een verschil dat is met de shows die dream schiet op sail ?
Er zijn zat suggesties geweest in dit topic maar als je zelf zo op suggesties gaat reageren:
"En tja.. dingen als "boven kaarsen horen bommen" in welk boek staat dit en waarom is dit verplicht?"
Het is niet verplicht maar snap je niet dat je zo een beeld compleet en af maakt ?!
en dat het totaalbeeld daardoor mooi word ( ook voor het normale publiek ! )
je vraagt om goede suggesties om ze daarna zelf af te kraken.
hierbij wat suggesties van mijn kant:
Gebruik minder clocks en meer cue's en laat de show soepeler lopen. clocken is gewoon salvo achtig schieten dat is amper te voorkomen of je moet met erg veel verschillende timings gaan werken.
voor 25000 euro kan je ook best een paar aparte shells, meerslagen, single shots/steppers en mines aanschaffen ipv alleen maar eigen import spul te schieten wat nou niet bepaald goed is.
tevens heb ik niks persoonlijks tegen jou laat dat duidelijk zijn.
Ik snap gewoon niet dat er niks creatiefs gedaan kan worden voor zoveel geld.
en de opmerking van: "Alle schietbedrijven in NL doen dit"
Dat betekend dus dat Dream Fireworks zich niet kan en wil onderscheiden van de rest !?
en tuurlijk is het niet binnen 1 avondje geregeld ( clocken kost veel tijd

) ik weet dat jullie op de dag zelf van sóchtends vroeg tot in de nacht bezig zijn, en daarvoor nog met de voorbereidingen, maar daar ben je een schietbedrijf voor en dat hoort erbij !
( bijv: mijn neef klaagt ook niet dat hij 80 uur per week moet werken omdat hij een eigen bouwbedrijf heeft )
p.s wel jammer dat je onze opmerkingen gezwets noemt.
De realiteit en de feiten zijn dat dit nou niet echt goede, creatieve shows zijn met goede producten maar het is best moeilijk om zulk commentaar van de liefhebbers te accepteren.