Sail Amsterdam 19 t/m 23 Aug 2010

Ik raad je dan aan om volgende week eens naar Knokke te rijden,
als je sail al een mooie show vond valt op knokke je bek al helemaal open :D

Joh ik ben al gauw tevreden, als er maar vuurwerk is en gezelligheid.Knokke is te ver voor een avond.Dus vind ik het niet waard.En heb idd betere shows gezien MAAR die waren tijdens Fallas in Valencia !

thanks vechtwelde , ps das toch niet een plek waar half nederland staat ofzo he :p ? Ene hoe is het daar met parkeren wel mogelijk ? Nogmaals bedankt

Een discussie is altijd goed, maar ik lees persoonlijke aanvallen en dingen als "een aap kan het nog beter" en "dream on fireworks" en weet ik het wat voor uitingen dus uiteindelijk zie ik dit alleen maar als zoutloze onnodige opmerkingen die echt totaal niets toevoegen aan de discussie.

Over de shows.. dit is iets waar elke show dikke discussies over zijn. Dieter haalt het ook al aan, de opdrachtgever is degene die betaald en aangeeft wat ie wil en de 1 vind het prachtig (98% vaak) en de overige vinden het matig of hadden anders verwacht. MEt 300.000 man langs de kade en op de schepen en honderden mensen thuis voor de stream kan je niet iedereen tevreden houden helaas.. Ook al zijn de opdrachtgevers misschien helemaal geen liefhebbers, de opdracht is gewoon heel simpel: Wij willen elke avond de lucht vol hebben en mooi vuurwerk zien zeggen ze.. dus dat word ook gerealiseerd door vanaf 5 posten te schieten en af te wisselen met kaarsen, singelshots, mines en andere artikelen. Dat er word gezegd dat er alleen salvo's de lucht in gaan is niet het geval, tuurlijk gaat er ook veel tegelijk maar dit wisselt elkaar af. En tja.. dingen als "boven kaarsen horen bommen" in welk boek staat dit en waarom is dit verplicht?

Het is een lastig verhaal want iedereen denkt er weer anders over.. Al wil ik wel meegeven dat er heel wat bij komt kijken bij shows als deze.

Ik wil nog niet teveel zeggen, maar dit is de laatste dag dus wie weet word er wel meer ingezet.. Voor wie het wil zien kom zeker even kijken ;)

thanks vechtwelde , ps das toch niet een plek waar half nederland staat ofzo he :p ? Ene hoe is het daar met parkeren wel mogelijk ? Nogmaals bedankt

Nee, daar stond gister niet half nederland. Je kan er alleen met de fiets of lopend komen. Er zijn daar genoeg plaatsen om rustig te staan. Het is een brede weg, en alle huizen hebben daar opgangen waar je vrij kan staan. Veel plezier vannavond!

Wat is jouw probleem dan vriend? Hoe het ook word gedaan, het is niet snel goed voor dat handje vol freaks die "denken" te weten hoe het wel moet. Vanaf de kant schreeuwen hoe het moet maar zelf niets klaarspelen is altijd makkelijk. Ik wist uiteraard dat dit weer ontaard in een persoonlijk verhaal want zie alweer wat dingen m'n kant opvliegen tegen het persoonlijke aan. Mijn vraag hoe of wat word bedoeld met "in salvo" schieten word totaal niet beanwoord want er is schijnbaar niets zinnigs over te zeggen.. Alleen maar commentaar dat het niet goed is kan echt niemand wat mee. Sommigen zitten naar het lijkt alleen op de fora om elke show af te kraken, maar owee als ze eens een paar fotootjes op de opbouw mogen maken, er bij mogen staan of zelfs meehelpen.. dan zijn de lovende woorden niet te overzien..

Ik praat hier totaal vanuit mijzelf, dit heeft niets met Dream te maken of in opdracht. Maar zoutloze opmerkingen waar niemand wat mee kan om alleen maar te rellen is schijnbaar de enige vorm van communicatie voor sommigen.

Kom eens ZELF naar de show kijken, ipv achter een pctje turen naar een shermpje van 640x480 en ervaar en beleef het eens mee.. de meesten nemen niet eens de moeite om te komen kijken.. Niet alleen hier maar in het algemeens komt dat wel het meeste voor.

Dan over de salvo's waar alleen maar over gesproken word.. Kijk eens heel goed naar het ponton i.p.v. alleen maar naar de bommen.. dan zie je dat op dit evenement (en Scheveningen ook) vanaf 5 posities steeds iets weg gaat.. Wat nou salvootjes? Ik vat hem neit echt meer namelijk.. Elk ander schietbedrijf doet dit..

Maargoed, het is weer gebleken dat een normale discussie hier niet mogelijk is want het gaat zoals ik al gedacht had. Ik had de hoop dat er eens ECHTE waardelvolle suggesties/opmerkingen kwamen dan alleen maar een hoop gezwets waar feiten en realiteit steeds meer ver te zoeken zijn. Dan had ik Frits misschien nog eens kunnen aankijken en hadden we e.a. kunnen doen eraan in het programma.. Sommigen denken ook dat dit allemaal in 1 avondje is voorbereid, nee.. het is een week lang hier een heel circus... zijn er maar weinig die echt bevatten wat erbij komt kijken voordat we om 22:00 uur de knop in kunnen drukken..

Volgens mij is dit een hele normale discussie
en het klopt dat de freaks minder snel tevreden zijn als de normale burger die een dagje uit is naar Sail maar daar zijn we ook liefhebbers voor die al tig shows hebben gezien en weten wat er kan en wat er mogelijk is voor dat geld.

Komop Arjan, kijk eens naar Knokke-Heist, zie je nou echt niet wat voor een verschil dat is met de shows die dream schiet op sail ?
Er zijn zat suggesties geweest in dit topic maar als je zelf zo op suggesties gaat reageren:
"En tja.. dingen als "boven kaarsen horen bommen" in welk boek staat dit en waarom is dit verplicht?"

Het is niet verplicht maar snap je niet dat je zo een beeld compleet en af maakt ?!
en dat het totaalbeeld daardoor mooi word ( ook voor het normale publiek ! )
je vraagt om goede suggesties om ze daarna zelf af te kraken.

hierbij wat suggesties van mijn kant:
Gebruik minder clocks en meer cue's en laat de show soepeler lopen. clocken is gewoon salvo achtig schieten dat is amper te voorkomen of je moet met erg veel verschillende timings gaan werken.

voor 25000 euro kan je ook best een paar aparte shells, meerslagen, single shots/steppers en mines aanschaffen ipv alleen maar eigen import spul te schieten wat nou niet bepaald goed is.

tevens heb ik niks persoonlijks tegen jou laat dat duidelijk zijn.
Ik snap gewoon niet dat er niks creatiefs gedaan kan worden voor zoveel geld.

en de opmerking van: "Alle schietbedrijven in NL doen dit"
Dat betekend dus dat Dream Fireworks zich niet kan en wil onderscheiden van de rest !?

en tuurlijk is het niet binnen 1 avondje geregeld ( clocken kost veel tijd :rolleyes:) ik weet dat jullie op de dag zelf van sóchtends vroeg tot in de nacht bezig zijn, en daarvoor nog met de voorbereidingen, maar daar ben je een schietbedrijf voor en dat hoort erbij !

( bijv: mijn neef klaagt ook niet dat hij 80 uur per week moet werken omdat hij een eigen bouwbedrijf heeft )

p.s wel jammer dat je onze opmerkingen gezwets noemt.

De realiteit en de feiten zijn dat dit nou niet echt goede, creatieve shows zijn met goede producten maar het is best moeilijk om zulk commentaar van de liefhebbers te accepteren.

Laatst bewerkt:
even over de 3de show, het mag ook weleens gezegt worden:

Mooie single shots getimed geschoten, dikke mines (!) een paar mooie bommen ertussen ( blinkers, crackling ), en een lekker tempo van de show !

Ik wil nog niet teveel zeggen, maar dit is de laatste dag dus wie weet word er wel meer ingezet.. Voor wie het wil zien kom zeker even kijken ;)
Ik ben dr zoiezo bij :) Hopelijk blijft het droog, en kan ik een mooi plekkie vinden. Ik heb dr weer zin in :-).
Hopelijk nog meer mensen die die kant opgaan :D

Me 2 weer vanaf de Sumatrakade rond nr 800.

Ik hoop wel dat het droog blijft vanavond, zou zonde zijn als Sail zo eindigd met regen.

Een discussie is altijd goed, maar ik lees persoonlijke aanvallen en dingen als "een aap kan het nog beter" en "dream on fireworks" en weet ik het wat voor uitingen dus uiteindelijk zie ik dit alleen maar als zoutloze onnodige opmerkingen die echt totaal niets toevoegen aan de discussie.

Over de shows.. dit is iets waar elke show dikke discussies over zijn. Dieter haalt het ook al aan, de opdrachtgever is degene die betaald en aangeeft wat ie wil en de 1 vind het prachtig (98% vaak) en de overige vinden het matig of hadden anders verwacht. MEt 300.000 man langs de kade en op de schepen en honderden mensen thuis voor de stream kan je niet iedereen tevreden houden helaas.. Ook al zijn de opdrachtgevers misschien helemaal geen liefhebbers, de opdracht is gewoon heel simpel: Wij willen elke avond de lucht vol hebben en mooi vuurwerk zien zeggen ze.. dus dat word ook gerealiseerd door vanaf 5 posten te schieten en af te wisselen met kaarsen, singelshots, mines en andere artikelen. Dat er word gezegd dat er alleen salvo's de lucht in gaan is niet het geval, tuurlijk gaat er ook veel tegelijk maar dit wisselt elkaar af. En tja.. dingen als "boven kaarsen horen bommen" in welk boek staat dit en waarom is dit verplicht?

Het is een lastig verhaal want iedereen denkt er weer anders over.. Al wil ik wel meegeven dat er heel wat bij komt kijken bij shows als deze.

Beste Arjan,

Misschien dat je in plaats van zo fel te reageren en je persoonlijk aangevallen te voelen, beter eens uit zou kunnen leggen waarom er bijvoorbeeld niet veel breder geschoten word.dit zou voor velen verhelderend kunnen werken.

Het is erg leuk dat zo dadelijk nog meer de lucht in gaat als de afgelopen dagen , maar zolang dit zo dicht bij elkaar afgestoken wordt komt dit echt de effecten en show niet ten goede.

Werk meer in lagen bijv 30mm cakebox met 3inch en 6 inch daar boven.

En leuk dat dit van 5 posten afgestoken wordt, maar zolang jullie op alle posten de zelfde clocks plaatsen en gelijk tijdig beginnen met alle posten krijg je gewoon salvo's punt.
Plaats op post 2 en 4 als eerste een 1 sec clock en dan ben je het grotendeels kwijt.

groeten palmtree(ja je kent me wel)

Oh oh oh, ZONDE hoe die salutes in de show gebruikt zijn. Dit had de beste finale in Nederland OOIT kunnen worden als ik de hoeveelheid zie! Eerst de lucht vol met goud en de salutes aan de grond laten. Het goud uit laten branden. Dan opbouwen, opbouwen, opbouwen en tot slot een flinke lading om het af te ronden. Ik schrok al van de hoeveelheid salutes in de opening, maar helaas werd er in de show veel doorgeschoten met de salutes.

Verder wel een aardige show gezien. Vooral het goud in de finale deed het goed. Ik had op meer mooie bommen gehoopt, maar er zaten er wel een aantal tussen. Ook de Girondolas waren een mooie toevoeging.

Zo juist een stuk betere show gezien als afgelopen dagen.
Ópeens wel bommen boven kaarsen en cakes, en betere beelden ( geen ringen met peonys er doorheen)

Op sommige momenten te massaal waardoor effecten gewoon weg niet uit de verf komen, maar zag er verder TOP uit.

1 puntje, jammer van de mixed eind roffel, had het gewoon helemaal 1 kleur gehouden of beter bouw het op tot climax en stop, die laatste roffel had ik niet gemist.

Ik ben gister even geweest, was laat dus ver weg van het vuurwerk en door de wind bijna geen geluid. Maar veel mooie Tails en Blinkers en nog steeds goede show voor die afstand.

Verder niet echt goed kunnen bekijken door mensen enz..

Ik sluit me bij "Palmtree" aan, alleen jammer dat er totaal geen wind stond waardoor het zicht al na enkele minuten aanzienlijk minder werd door de rook.

1 Voordeel hiervan was dat ik na een lange tijd weer het kruit kon ruiken en dat moet dan weer een pluspunt zijn.

Ben het wel eens dat de salutes beter verdeeld kon worden, ipv de meeste aan het begin te schieten ipv aan het einde van de show.

Verder vind ik dit de beste show die er in 4 dagen geschoten is.

het begint beter te worden dit wa een show waar ik toch best wel me de moeite voor had willen doen om van uit zuid limburg naar amsterdam te komen

ben het eens met de anderen had noch wat beter verdeeld moeten worden en mebie de vertragingen iets aanpassen maar zoals ik al zij het word steets beter

zit nu terug in auto, en wat heb ik genoten, echt een top show. Ik weet niet hoe de vorige dagen zijn geweest, dus ga ik dr niet over oordelen, maar zoals vanavond echt top. Nu lekker naar huis, ik probeers straks de foto's tedoen. Gr stefan

Hey,

Ik kon er vandaag helaas niet bij zijn, heb ook de livestream gemist.
Zijn er mensen die gefilmd hebben? Ik ben heel erg benieuwd.

Mvg,
Keesiej

Back
Bovenaan