Sail Amsterdam 19 t/m 23 Aug 2010

Zo dat was me toch even een goede show. Het ging er lekker heftig op los. Samen met Cameo mochten we filmen vanaf het opbouwterrein. Prima zicht en plek dus en vooral lekker rustig. Als voordeel hadden we ook nog eens dat de wind onze kant op stond, waardoor het weer eens ouderwets kruitsnuiven was. Zicht was prima, helaas wel teveel rook aan onze kant voor de Golden Walls. Daarnaast flinke klappen, vooral de figuur en ringbommen. En de snippers dwarelden over ons heen.

Ouderwets genieten dus van deze show vanaf deze locatie. Wat mij betreft had hij nog 15 minuten mogen duren :cool:

Filmpje volgt later.

Laatst bewerkt:
Mooie show en echt een uitstekende plek om te filmen, echt precies recht ervoor :thumbup:.
Maar toch vond ik hem soms heel eentonig geschoten, steeds enkele shells tegelijk en dan even niets en dit enkele keren herhaald. Toch aan de andere kant zeker wel genieten van de lengte van dit spektakel met deze grote shells en dat maakt weer een hoop goed voor de vuurwerk liefhebber :rolleyes:

Je film is goed gelukt, AfcAjax! Mijn tape ligt bij Arjan voor nabewerking bij PyroTV, dus kan ik nog niets laten zien. Maar eigenlijk heb jij het al helemaal goed vastgelegd zo :thumbsup:

De show was in 1 woord GEWELDIG! Zoals AfcAjax al aangaf stonden we op een uitstekende locatie, zowel voor het beleven van de show als het vastleggen ervan. We konden de klappen gewoon voelen. Als de komende avonden hier ook maar een beetje op lijken kan ik iedereen van harte aanraden een kijkje te gaan nemen.
(vooral de laatste avond!)

Cameo

Wij (mijn vrouw en ik) vertrokken om 16.20 uur naar jachthaven Het Fort in Amsterdam. Vandaar vetrok de boot (Otter)voor een rondvaart. We hebben alleen gigantisch in de file gestaan en stapten uiteindelijk rond 20.00 uur aan boord. Eerst alle grote schepen bekeken en vervolgens zijn we aan de rand van de veiligheidscirkel gaan liggen. De show zou om 22.30 uur beginnen maar rond 22.00 uur vlogen al een stuk of 3 shells (horsetails?) de lucht in!? Misschien volgens plan maar denk het niet.

De show: paar leuke bommen gezien maar verder veel salvo's en/dus geen verrassingen. Voor een leek was het fantastisch en iedereen aan boord vond het een schitterend vuurwerk maar als freak kijk je toch met andere ogen. Voor het vuurwerk alleen zou ik er niet naar toe gaan.

Dreamfireworks bedankt voor de mooie vuurwerkshow, Patrick / afcafjax bedankt voor het klasse camera werk! (erg goed beeld welke camera gebruik je hiervoor?)

Zaterdag en/of zondag zal ik zelf aanwezig zijn bij de vuurwerkshow(s)

Ik zie hier vele lofwoorden, hetgeen mij enigszins verbaast.
Het us mooi een veel vuurwerk. Dit is voor Nederlandse begripppen al heel wat en uiteraard heeft dream zijn best gedaan om er iets moois neer te zetten. (Overigens niets meer dan normaal wanneer je er goed voor wordt betaald).

Toch ben ik niet echt onder de indruk van de manier waarop is geschoten en de keuze van producten.
Juist dit budget laat het toe om iets te laten zien, dat moet in mijn ogen nog komen in de volgende dagen.

Daarom wens ik Dream veel succes in hun volgende pogingen.

Groet,

Zo, er is nu een stabielere (straal)verbinding gerealiseerd dan de vorige keren.. de stream staat inmiddels een uur of 2 steady aan en even kijken hoe die het doet vanavond.. Check www.pyrotv.nl/livestream voor de beelde rechtstreeks vanaf SAIL Amsterdam! ;)

Back
Bovenaan