Sail Amsterdam 19 t/m 23 Aug 2010

Arjan, ik heb het op FPM ook al gezegt.

als jullie nou goede, lekker lopende shows met mooie beelden/effecten schieten, dan zou het ook gezegt worden, Dream heeft ook goede shows geschoten, hetzelfde met hayo en azuma, deze bedrijven schieten goede shows maar ook drama shows
met goedkope producten.

maar als je dit neer gaat zetten voor het het budget wat jullie krijgen mag je je ogen uit de kop schamen !
Het boeit niet welk merk shells je schiet, dat er Jorge word vermoed is omdat het nou niet de beste/mooiste shells zijn en het gewoon budget spul is, al is het van
vulcan oid, dan nog vind ik het ruk.

nu moet je niet gaan klagen dat dream altijd maar overal negatief word beoordeeld, zou het niet eens aan dream zelf liggen ?
en je je verdiend geld met een show bouwen en de rest wat eromheen hoort, ik denk dat iedereen snapt dat het niet "ff" geregeld is, maar daar verdien je toch je geld mee ?

Jongens jongens jongens wat een discussie.
Heb vanavond ook een show geschoten de een zij top de andere iets minder.
Vraag eens aan de opdrachtgever wat hij er van vond.
Die betaald de rekening.

Neemt niet weg dat wij vrijdag ook waren kijken en wij hoorden het publiek zelfs boe roepen toen er candels geschoten werden.
Ik vond de show niet slecht maar ook niet echt top te noemen er zaten ook echt goede stukken tussen.

Mensen willen vuurwerk zien en 90% vind het mooi.
Wij die heel anders tegen een show aankijken is een fractie daarin tegen.

En of het nou een Jorge bom is of een Chinees pubiek wil vuurwerk en is snel tevreden.
Neemt niet weg bij een show als dit zou ik persoonlijk verder shoppen ook gezien het budget.

Die betaald de rekening.

En of het nou een Jorge bom is of een Chinees pubiek wil vuurwerk en is snel tevreden.
.

Ja en zo denken blijkbaar erg veel schutters in nederland! Daarom zijn 9,5 van de 10 shows zo beroerd!

Ja en zo denken blijkbaar erg veel schutters in nederland! Daarom zijn 9,5 van de 10 shows zo beroerd!

zodra je eigen import zooi gaat gebruiken en het meeste gaat clocken.
en als er dan nog een bouwer van die club de opmerking maakt dat hij voor ONS er 1 seconde clocks tussenzet, dat zegt al meer dan genoeg.

Het enthousiasme en de passie om een kicken show neer te zetten is naar mijn inziens dan ver te zoeken !

puur gewoon voor het geld schieten....en dan nog klagen dat je word afgebrand op de fora en dat ze merken dat iedereen negatief over ze is.

Een opdracht gever is over het algemeen geen freak en is dus sneller tevreden dan ons, dus denk niet dat die vergelijking helemaal op gaat in deze. Hier kijken we allemaal wat kritischer na de shows en dat is ook normaal op een vuurwerkforum.

En dat over een jörge bom of chinees, als alle bedrijven in nl zo gaan denken zal er hier nooit een vooruitgang in de shows geboekt gaan worden als men (de schietbedrijven) er zo over denken.

Jongens jongens jongens wat een discussie.
Heb vanavond ook een show geschoten de een zij top de andere iets minder.
Die betaald de rekening.

Neemt niet weg dat wij vrijdag ook waren kijken en wij hoorden het publiek zelfs boe roepen toen er candels geschoten werden.
Ik vond de show niet slecht maar ook niet echt top te noemen er zaten ook echt goede stukken tussen.

Mensen willen vuurwerk zien en 90% vind het mooi.
Wij die heel anders tegen een show aankijken is een fractie daarin tegen.

Neemt niet weg bij een show als dit zou ik persoonlijk verder shoppen ook gezien het budget.

zodra je eigen import zooi gaat gebruiken en het meeste gaat clocken.
en als er dan nog een bouwer van die club de opmerking maakt dat hij voor ONS er 1 seconde clocks tussenzet, dat zegt al meer dan genoeg.

Het enthousiasme en de passie om een kicken show neer te zetten is naar mijn inziens dan ver te zoeken !

puur gewoon voor het geld schieten....en dan nog klagen dat je word afgebrand op de fora en dat ze merken dat iedereen negatief over ze is.

Wat is jouw probleem dan vriend? Hoe het ook word gedaan, het is niet snel goed voor dat handje vol freaks die "denken" te weten hoe het wel moet. Vanaf de kant schreeuwen hoe het moet maar zelf niets klaarspelen is altijd makkelijk. Ik wist uiteraard dat dit weer ontaard in een persoonlijk verhaal want zie alweer wat dingen m'n kant opvliegen tegen het persoonlijke aan. Mijn vraag hoe of wat word bedoeld met "in salvo" schieten word totaal niet beanwoord want er is schijnbaar niets zinnigs over te zeggen.. Alleen maar commentaar dat het niet goed is kan echt niemand wat mee. Sommigen zitten naar het lijkt alleen op de fora om elke show af te kraken, maar owee als ze eens een paar fotootjes op de opbouw mogen maken, er bij mogen staan of zelfs meehelpen.. dan zijn de lovende woorden niet te overzien..

Ik praat hier totaal vanuit mijzelf, dit heeft niets met Dream te maken of in opdracht. Maar zoutloze opmerkingen waar niemand wat mee kan om alleen maar te rellen is schijnbaar de enige vorm van communicatie voor sommigen.

Kom eens ZELF naar de show kijken, ipv achter een pctje turen naar een shermpje van 640x480 en ervaar en beleef het eens mee.. de meesten nemen niet eens de moeite om te komen kijken.. Niet alleen hier maar in het algemeens komt dat wel het meeste voor.

Dan over de salvo's waar alleen maar over gesproken word.. Kijk eens heel goed naar het ponton i.p.v. alleen maar naar de bommen.. dan zie je dat op dit evenement (en Scheveningen ook) vanaf 5 posities steeds iets weg gaat.. Wat nou salvootjes? Ik vat hem neit echt meer namelijk.. Elk ander schietbedrijf doet dit..

Maargoed, het is weer gebleken dat een normale discussie hier niet mogelijk is want het gaat zoals ik al gedacht had. Ik had de hoop dat er eens ECHTE waardelvolle suggesties/opmerkingen kwamen dan alleen maar een hoop gezwets waar feiten en realiteit steeds meer ver te zoeken zijn. Dan had ik Frits misschien nog eens kunnen aankijken en hadden we e.a. kunnen doen eraan in het programma.. Sommigen denken ook dat dit allemaal in 1 avondje is voorbereid, nee.. het is een week lang hier een heel circus... zijn er maar weinig die echt bevatten wat erbij komt kijken voordat we om 22:00 uur de knop in kunnen drukken..

Wat is jouw probleem dan vriend? Hoe het ook word gedaan, het is niet snel goed voor dat handje vol freaks die "denken" te weten hoe het wel moet. Vanaf de kant schreeuwen hoe het moet maar zelf niets klaarspelen is altijd makkelijk. Ik wist uiteraard dat dit weer ontaard in een persoonlijk verhaal want zie alweer wat dingen m'n kant opvliegen tegen het persoonlijke aan. Mijn vraag hoe of wat word bedoeld met "in salvo" schieten word totaal niet beanwoord want er is schijnbaar niets zinnigs over te zeggen.. Alleen maar commentaar dat het niet goed is kan echt niemand wat mee. Sommigen zitten naar het lijkt alleen op de fora om elke show af te kraken, maar owee als ze eens een paar fotootjes op de opbouw mogen maken, er bij mogen staan of zelfs meehelpen.. dan zijn de lovende woorden niet te overzien..

Ik praat hier totaal vanuit mijzelf, dit heeft niets met Dream te maken of in opdracht. Maar zoutloze opmerkingen waar niemand wat mee kan om alleen maar te rellen is schijnbaar de enige vorm van communicatie voor sommigen.

Kom eens ZELF naar de show kijken, ipv achter een pctje turen naar een shermpje van 640x480 en ervaar en beleef het eens mee.. de meesten nemen niet eens de moeite om te komen kijken.. Niet alleen hier maar in het algemeens komt dat wel het meeste voor.

Dan over de salvo's waar alleen maar over gesproken word.. Kijk eens heel goed naar het ponton i.p.v. alleen maar naar de bommen.. dan zie je dat op dit evenement (en Scheveningen ook) vanaf 5 posities steeds iets weg gaat.. Wat nou salvootjes? Ik vat hem neit echt meer namelijk.. Elk ander schietbedrijf doet dit..

Maargoed, het is weer gebleken dat een normale discussie hier niet mogelijk is want het gaat zoals ik al gedacht had. Ik had de hoop dat er eens ECHTE waardelvolle suggesties/opmerkingen kwamen dan alleen maar een hoop gezwets waar feiten en realiteit steeds meer ver te zoeken zijn. Dan had ik Frits misschien nog eens kunnen aankijken en hadden we e.a. kunnen doen eraan in het programma.. Sommigen denken ook dat dit allemaal in 1 avondje is voorbereid, nee.. het is een week lang hier een heel circus... zijn er maar weinig die echt bevatten wat erbij komt kijken voordat we om 22:00 uur de knop in kunnen drukken..

Weet je nou serieus niet wat er bedoeld wordt met salvo's? Er gaan toch steeds 6,7 of weet ik hoeveel bommen tegelijk met de meest verschillende effecten door elkaar heen recht omhoog de lucht in? En dan vind je het gek als mensen hier moeite hebben een idee of thema daarachter te ontdekken...

Wat al zou iemand als ik zoiets zeggen als: Gebruik is wat meer europese spullen, of wat mooie meerslagen bommen. Koop is wat spullen van Ricasa of wat singleshots van Vaccaluzzo, koop is wat betere salutes ipv. de ''salutes'' die je nu altijd in de shows van dream ziet.

Hier word uiteindelijk toch niks mee gedaan, en terecht. Ik heb hier niks mee te maken en ik werk niet bij Dream. En tuurlijk vinden de mensen die bij de opbouw mogen kijken en/of helpen dat mooi, dat is de droom van elke freak. Maar dat is geen excuus voor het schieten van(in mijn ogen en vele andere freaks) slecht shows:wink:

het zijn een aantal mensen die dit topic weer proberen kapot te maken.
jammer,al die discussie,s die nergens over gaan.
mods schoon het eens op? en laat het topic normaal verder gaan.

tuurlijk mag je met een mening komen,maar kom dan wel met een goede mening.
en kom dan ook niet aan met gaan eens in knokke kijken :bonk:

@ Arjan,

Dat je echt werkelijk niet inzien waar het hier aan schort.. Dat volg ik even niet. Maar goed.. de salvos.. Zoals hierboven beschreven.. er worden steeds wat bommen omhoog gejast.. vaak inspiratie loos wat door elkaar heen.. Maar soms ook (gelukkig !) wat meer thematisch.

Verder zoals hier al heel veel vermelden (in mijn ogen ook terechte kritieken) gebruik eens wat beter materiaal. Er zijn enorm veel importeurs en fabrikanten in Europa waar je de meest prachtige stukken vuurwerk van kunt afnemen. Gezien het budget kan dat écht wel. Maar als er in deze show 1/4 of 1/3 van het budget (goedkoop budget)vuurwerk erin is gaan zitten dan is het volgens mij al veel.

bouw je show ook eens wat netter op.. romeinse kaarsen moet je niet alleen schieten.. daar horen bommen boven.. het liefst in hetzelfde effect. Bouw je show ook eens wat gelijdelijker op.. dus kaliber schieten van klein naar groot zodat het publiek wat meer mee wordt genomen door dat er steeds grotere bommen de lucht in geschoten wordt.. Al dan niet gecombineerd met ondersteunende kleinere effecten.

Ik heb Frits vorig jaar ( en daar waren er meer van bij die hier ook al gereageerd hebben) gesproken voor en na het vuurwerk van Gotenborg in Knokke-heist voor het Internationaal vuurwerk festival al daar. Van Frits kreeg ik het direct rond mn oren van: Dat doe ik ook wel even.. en met nog minder ook!

Laat de vuurwerken van Sail nou ongeveer hetzelfde budget hebben als dat van Knokke-heis.. Nou ik zie er werkelijk niks, maar dan ook niks terug van enige kwaliteit, passie of creativiteit wat nog maar in de verre buurt komt van de shows van Gotenborg!

Ik hoop dat dit enige verheldering brengt Arjan.

Nergens over gaan? Het gaat over shows met zo ongeveer het grootste budget van Nederland die naar mening van een heleboel mensen hier gewoon beter kunnen/moeten. Wat is daar nou mis mee? Een mening is alleen "goed" als het dezelfde mening als de jouwe is ofzo? Die bepaal ik nog altijd lekker zelf hoor....

Voel mij bijna gedwongen om vanavond de laatste show van Sail te gaan bekijken om zelf te zijn of deze commentaar wel begrijpelijk is. Zover ik zie zijn er alleen mensen aan het reageren die deze shows nog geen eens hebben bezocht. Ik ben vanavond dus aanwezig.

Het zal een aantal misschien zijn opgevallen, maar op FPM ben ik actiever dan op VWC. Waarom is niet belangrijk, maar opvallend is wel dat hier een fellere discussie wordt gevoerd. Ik kan mij in een aantal reacties goed vinden, zowel positief als negatief. Zojuist op FPM ook een 'korte' reactie geschreven op de derde show, en die wil ik ook graag hier plaatsen. Ik ben benieuwd wat de reacties hierop zijn.

Nou, er is veel over de shows gezegd, maar ik heb toch wel zitten genieten van in ieder geval de derde show. Ik zal ook zeggen waarom wel en waarom af en toe niet.

De opening begint met een mooie gouden regen. Zelf had ik de salutes daar niet doorheen geschoten, maar dat is natuurlijk smaak. Vervolgens is het goud nog aan het uitbranden en dan wordt het volgende beeld al gestart, namelijk de rode silver tails. Wat mij betreft hadden die 5 seconden later gestart mogen worden. Opvallend vind ik de spinners die daar links bij geschoten worden. Horen die daar of is dat een foutje?

Op 1.46 in de film van poepiegaaf worden prachtige crossette bommen geschoten, lekker tempo en een felle rode kleur. Dan moet ik helaas erbij zeggen dat ik het jammer vind dat daar afwijkende kleurbommen onder worden geschoten. Deze passen naar mijn mening niet bij de crossettes, maar dat is ook weer een kwestie van smaak.

Op 3.28 wordt een beeld gestart waar de freaks op zitten te wachten. Lekker door knallen in plaats van salvos en continu de lucht gevuld. Ook hier heb ik weer een jammer, want er worden erg veel (lees te veel) effecten door elkaar geschoten waardoor niet alles goed tot zijn recht komt.

Op 5.37 zie ik ook een gek beeld. Ik zie gele en rode peonys, maar de gele worden in de salvo per 1 geschoten en de rode per 4 (?). Ik snap de verhouding niet, want duidelijk is te zien dat rood de baas is in de lucht en dat het geel daar eigenlijk niet in thuis hoort. Niet in deze verhouding in ieder geval.

Op 6.25 zie ik prachtige blauwe bommen! Mooi vorm, helder en groot. Vervolgens komen daar rode en gele bommen bij. Weer een kwestie van smaak, maar ik had daar gekozen voor één van beide en niet beide kleuren. Blauw en rood is een prima match of blauw en geel, maar alle drie? Ik had er niet voor gekozen. Later komt er wel nog een stuk waar alleen de blauwe en gele bommen geschoten worden. Daar geef ik dan de voorkeur aan.

De finale loopt lekker en rond het mooi af. Zelf zou ik daar als laatste een flinke salute finale willen zien, maar dat zie je helaas weinig in Nederlandse shows.

Ondanks dat er misschien veel 'jammer' in deze post staat wil ik het geen slechte show noemen, zeker niet. Duidelijk is wel dat ik dingen anders had gedaan, maar dat is nou eenmaal een kwestie van smaak. Ik heb er toch van genoten, maar naar aanleiding van de afgelopen twee shows heb ik dit keer toch wat kritischer gekeken.

Men heeft toch ook nu hier een discussie over de SAIL shows? En ja, die worden allemaal door Dream Fireworks opgebouwd en uitgevoerd. Sommigen onderbouwen hun mening ook inhoudelijk best goed vind ik. Ik zie dat persoonlijk niet als 'het topic' kapot maken. Iedereen die het wel geweldig vind kan dat ook hier naar hartenlust melden toch? En een opmerking plaatsen als 'ga eens in Knokke kijken', tja als je toch eens een vergelijkend waren onderzoek wilt doen, waarom dan inderdaad niet daar? Ik denk dat op de plek waar nu 'Knokke' staat net zo goed een ander vuurwerk evenement genoemd had kunnen worden.

Ik weet dan ook heel zeker dat wanneer men zich wel in de manier van schieten zou kunnen vinden, men hier het heus ook wel positief zal neerzetten. Ikzelf ben er ook niet Live bij geweest, maar heb inmiddels al zoveel shows gezien live en op film en ook beiden van dezelfde show, dat ik zeker weet dat er ook zat leden zijn die heus wel een mening kunnen vormen aan de hand van dit soort streambeelden. Waarvoor Pyrotv.nl een pluim verdiend overigens!

Arjan zegt dat om 22.00 de knopjes worden ingedrukt, en op de site staat tussen 22.15 en 22.45. Hoelaat begint het vuuwrwerk nou?

wie o wie heeft er een mooie plaats ? Postcode zou harstikke fijn zin. Bedankt alvast , hopelijk is het droog vanavond

Back
Bovenaan