Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Meeste recente GFS run nog niet behandeld?
Bekijk bijlage 1820974
Bekijk bijlage 1820975
Nou goed dan, even de Operationele run, nog steeds een block scenario door het hogedruk gebied welke tot aan Groenland rijkt maar niet over Nederland ligt, lucht wordt aangevoerd (roze pijl)vanuit het noord, noord westen over zee (vochtige lucht) mistkans blijven aanwezig in dit scenario of zelfs lichte regen.
Wind is al wat milder, maar verliest weinig kracht op zee dus aan kust wat slechter dan verder in het land.
De meeste runs blijven redelijk gunstig, gemiddeld van alles runs:
Bekijk bijlage 1820976
Voor winterse buien liefhebbers een goeie start (koude poelen voor echte winter moeten nog meer worden opgebouwd). Maar er is potentie.
Voor vuurwerk omstandighedenzie ik nog liever wat veranderingen, meer noord oostelijk, oostelijke continentale aanvoer omdat die lucht droger is.
Later deze week rijkt de ecmwf ook ver genoeg en kunnen we beter monitoren of dit een uitbijter wordt of representatief.
Zo, het duurde ff dat ik Nederland op de kaart vondDeze dauwpuntwaarden van AIFS met kerstmis graag vasthouden tot en met nieuwjaar.
Bekijk bijlage 1820977
Zoek en gij zult vinden. En zo geschiedde het. Grenzen zijn altijd wat minder duidelijk op die kaartjes. Gelukkig gaat het om de dauwpunten tot -7, lekker droog luchie in de winter.Zo, het duurde ff dat ik Nederland op de kaart vond![]()

ha, ha, ik rook niet anders was ik allang ontploft met alles in de zakken oudjaarsavond....Ik ga echt niet lopen flippen hier zonder de laatste weerupdates van jouw David. Dus je kijkt maar maar wij verwachten gewoon van jouw de updates.
Dan maar geen peukpauze![]()
NO way, veel te gezellig die laatste 3 dagen van het jaar, echt een GOUDEN tijd! Die herinnering koester ik..Echt hè! Riezebos draait toch wel joh..
Niet goed voor de huidDeze dauwpuntwaarden van AIFS met kerstmis graag vasthouden tot en met nieuwjaar.
Bekijk bijlage 1820977
das Ricardo!Riezebos mooie tent.
"Ik kom alleen maar de special 4 halen"
Geen punt, u bent precies op tijd.
*Gaat door de beentjes en zet de #4 op de balie*
Toffe gast, lang haar krulletjes![]()
Snif, snif, er zijn nog mensen die van me houden!Jij blijft altijd de one and only VWC Meteoroloog, maar ik vind dat de input die andere leden hier nu al dagelijks doen een dikke pluim waard zijn. Mooi dat meerdere mensen zo met het weer bezig zijn, hulde![]()
altijd, als je een vrouw was geweest kreeg je een knuffel.Snif, snif, er zijn nog mensen die van me houden!
maar helemaal met je eens dat ook de anderen een zeer dikke pluim verdienen!
Aahhh, klinkt alweer erg gezellig en positief Davidh. Ik heb er in ieder geval zin in!man man, als de laatste kaarten van de 31e december uitkomen zoals ze net verschijnen op het bekende net mogen we staan juichen hoor....winters onder sneeuw maar (zeer) droge lucht, geen mist en (stevige) vorst? Niet teveel wind... whoho
kom maar schatje!altijd, als je een vrouw was geweest kreeg je een knuffel.
Nu een zoen?altijd, als je een vrouw was geweest kreeg je een knuffel.
Iets meer wind dan savonds.Zouden de weerkaarten voor de 31e overdag ook getoond kunnen worden ? ook niet geheel onbelangrijk
Ik zie nu alleen kaarten van 31e avond / 1 Januari voorbij komen, ook belangrijk natuurlijk maar overdag temperatuur en wind ben ik ook wel benieuwd naar .