Het weer op 31 december en 1 januari.

Meeste recente GFS run nog niet behandeld?
Bekijk bijlage 1820974

Bekijk bijlage 1820975
Nou goed dan, even de Operationele run, nog steeds een block scenario door het hogedruk gebied welke tot aan Groenland rijkt maar niet over Nederland ligt, lucht wordt aangevoerd (roze pijl)vanuit het noord, noord westen over zee (vochtige lucht) mistkans blijven aanwezig in dit scenario of zelfs lichte regen.

Wind is al wat milder, maar verliest weinig kracht op zee dus aan kust wat slechter dan verder in het land.

De meeste runs blijven redelijk gunstig, gemiddeld van alles runs:

Bekijk bijlage 1820976

Voor winterse buien liefhebbers een goeie start (koude poelen voor echte winter moeten nog meer worden opgebouwd). Maar er is potentie.

Voor vuurwerk omstandighedenzie ik nog liever wat veranderingen, meer noord oostelijk, oostelijke continentale aanvoer omdat die lucht droger is.

Later deze week rijkt de ecmwf ook ver genoeg en kunnen we beter monitoren of dit een uitbijter wordt of representatief.

Nee, ik bespreek de 15 daagse ensembles.

De ECMWF is er ook hoor en die voorziet voor winterliefhebbers met de kerst zo'n beetje de best mogelijke setting gezien de bsissituatie. Een dik Scndinavisch hoog. oostelijke winden en maxima van +2 in het noordwesten tot -2 C in het zuidoosten en oosten als ik het goed zag.

Voor de dagen na kerst midden op de dag overal dikke ijsdagen met middagtemperaturen tussen -3 en -5 C....Maar In mijn ogen zijn de opers voor nu zo lang vooruit meer voor vermaak dan om serieus te nemen.

Zouden de weerkaarten voor de 31e overdag ook getoond kunnen worden ? ook niet geheel onbelangrijk ;)

Ik zie nu alleen kaarten van 31e avond / 1 Januari voorbij komen, ook belangrijk natuurlijk maar overdag temperatuur en wind ben ik ook wel benieuwd naar .

man man, als de laatste kaarten van de 31e december uitkomen zoals ze net verschijnen op het bekende net mogen we staan juichen hoor....winters onder sneeuw maar (zeer) droge lucht, geen mist en (stevige) vorst? Niet teveel wind... whoho
Aahhh, klinkt alweer erg gezellig en positief Davidh. Ik heb er in ieder geval zin in! 👍🏼

Back
Bovenaan