Freakacties in 2026, pak je ze mee of niet?

Ik heb een vraag want sommige winkels kappen er mee maar een hele boel nog niet maar wanneer word bekend of er dit jaar definitief een verbod is want winkels moeten toch ook op tijd hun vuurwerk bestellen in t jaar ?
Over het algemeen kunnen winkels vrij lang (half november moest ik mijn bestelling doorgeven aan mijn winkel) vuurwerk bestellen. De importeurs zijn degene die voor voorraad zorgen en die moeten wel tijdig bestellen. Aangezien die al zo goed als rond zijn met de overheid zullen die niks voor Nederland bestellen in china (wel voor andere landen).

Klopt, waardoor de winkeliers geen keuze meer hebben. Tis gewoon over, of we het nu willen of niet.
Volgens mij is eerlijke compensatie maar 1 van de 3 voorwaarden. Dus als dat al zo is, dienen er nog twee worden ingevuld. En die zijn misschien nog wel belangrijker dan compensatie. #terugvindt post.

Als de importeurs al bij het kruisje getekend hebben waarom dan de enquête van HVLV? Waarom de moeite doen voor niets? Waarom weten veel winkels niets?

Ik zie t allemaal wel

Ik ga de gok wel wagen (bij bepaalde freakshops die ik vertrouw). Indien het verbod toch nog niet in gaat dit jaar dan scoor ik goeie deals. Als het toch ingaat dan krijg ik mijn geld terug.
Ik heb afgelopen jaarwisseling gevierd alsof het de laatste was, een jaartje uitloop zou mooi zijn, maar ik reken er niet op.

Ik heb een vraag want sommige winkels kappen er mee maar een hele boel nog niet maar wanneer word bekend of er dit jaar definitief een verbod is want winkels moeten toch ook op tijd hun vuurwerk bestellen in t jaar ?
Op het moment dat de Tweede en Eerste Kamer akkoord zijn met wet voor inwerkingtreding.
Eerst moeten er nog voorstellen komen, Raad van State moet nog advies geven. Zelf verwacht ik niet voor maart een besluit.

Ach, heb her en der wel wat gehamsterd, als dat niet het geval zou zijn dan had ik lekker bij de Oosterburen gaan shoppen.
Gewoon in de voor verkoop want dat gekloot in die supermarkten heb ik helemaal niets mee.
We gaan het wel zien, maar na al dat debielen immigratie gedrag in de sommige steden tijdens de jaarwisseling heb ik geen hoop meer op een goeie afloop.

Op het moment dat de Tweede en Eerste Kamer akkoord zijn met wet voor inwerkingtreding.
Eerst moeten er nog voorstellen komen, Raad van State moet nog advies geven. Zelf verwacht ik niet voor maart een besluit.
Wanneer moeten de importeurs uiterlijk hun bestellingen in China plaatsen? Zouden zij risico's durven gaan nemen als de overheid nog geen definitief besluit genomen heeft?

Denk dat het die 50miljoen is. Ik benieuwd of de winkeliersvereniging ook erbij zat, anders gaan die naar centen fluiten terwijl de importeurs er fluitend mee hun buitenlandse activiteiten verder gaan spekken.

Ik denk dat alle NL een klauw hebben gezet. Want ja, als je zo'n brief op de mat krijgt wil je natuurlijk wel gecompenseerd worden.

Staat natuurlijk los van het hele verhaal.

Ik proef nl wel een voorzichte politieke en sociale kanteling. Mensen worden wel steeds meer bewust dat de zgn 'vinketering' uitbreekt bij een verbod.

Ik moet het iig nog allemaal zien...

Denk dat het die 50miljoen is. Ik benieuwd of de winkeliersvereniging ook erbij zat, anders gaan die naar centen fluiten terwijl de importeurs er fluitend mee hun buitenlandse activiteiten verder gaan spekken.
Nou daar geloof ik niets van,ze vroegen 895 ??
En dan akkoord met 50.....nee geloof ik niet en al helemaal niet al op 2 januari...

Nou daar geloof ik niets van,ze vroegen 895 ??
En dan akkoord met 50.....nee geloof ik niet en al helemaal niet al op 2 januari...
Dat eerdere bedrag was bij een verbodsbegin in 2025, nu heeft BPN het naar beneden bijgesteld...een beetje... 120 miljoen omzet maar 850 miljoen minder nodig, snap jij het?

Wij hebben besloten niet te wachten en als we (nou: ik) niet naar het buitenland gaan komende oud en nieuw dan gaan we ook gewoon in NL verder. We hebben nu een stek gevonden waar het publiek heel erg pro vuurwerk was. We hadden een behoorlijk groot publiek dat aplaudiseerde zoals ik al een paar keer aangaf. Er was geen wanklank. Ik ben vandaag nog even langs geweest om wat restanten vanochtend op te halen en die naar de stort te brengen. Dat was weggenomen. Een van de deskundige vaders sprak me nog aan en die heeft voor as. oud en nieuw nog veel vuurwerk staan...."Wat jullie afstaken was zo mooi en zoveel dat ik het een beetje heb beperkt dus voor volgend jaar." Dus we zullen, als we het doen, niet de enigen zijn.

• Like
Waarderingen: l166
Heb je hier een bron voor?
Ik heb er zeker een betrouwbare voor, mag hem alleen nog niet delen zolang alles niet rond is.
Feit dat ik hetzelfde gehoord heb als firekwakkers en we totaal niet bij dezelfde winkels komen, zegt eigenlijk genoeg.
Winkeliersvereniging zat er overigens niet bij.

We moeten niet doen alsof die voorwaarden heilig zijn. Die zijn expres zo vaag mogelijk gehouden.

-plan om te handhaven (lijkt me niet moeilijk), vraag is namelijk niet of het uitvoerbaar is of niet.
-vergunningen mogelijk maken, ook deze is een wassenneus de burgemeester beslist namelijk. Net als dat we nu al gemeente hebben met een vuurwerkverbod.
-eerlijke compensatie, mensen lezen dit alsof de vuurwerkbranch bepaald wat er eerlijk is. Helaas is de praktijk anders, de overheid beslist wat er eelijk is. Als de meerderheid van de 2de kamer 50 miljoen een eerlijke compensatie vindt, is dat het gewoon. De vuurwerkbranch heeft geen keus.

De importeurs zijn al akkoord met de compensatie (onderhandelingen met andere partijen lopen nog)

Ik heb er zeker een betrouwbare voor, mag hem alleen nog niet delen zolang alles niet rond is.
Feit dat ik hetzelfde gehoord heb als firekwakkers en we totaal niet bij dezelfde winkels komen, zegt eigenlijk genoeg.
Winkeliersvereniging zat er overigens niet bij.

We moeten niet doen alsof die voorwaarden heilig zijn. Die zijn expres zo vaag mogelijk gehouden.

-plan om te handhaven (lijkt me niet moeilijk), vraag is namelijk niet of het uitvoerbaar is of niet.
-vergunningen mogelijk maken, ook deze is een wassenneus de burgemeester beslist namelijk. Net als dat we nu al gemeente hebben met een vuurwerkverbod.
-eerlijke compensatie, mensen lezen dit alsof de vuurwerkbranch bepaald wat er eerlijk is. Helaas is de praktijk anders, de overheid beslist wat er eelijk is. Als de meerderheid van de 2de kamer 50 miljoen een eerlijke compensatie vindt, is dat het gewoon. De vuurwerkbranch heeft geen keus.

De importeurs zijn al akkoord met de compensatie (onderhandelingen met andere partijen lopen nog)
Nou het spijt mij om dit te zeggen,maar ik denk dat je uit je nek lult....(mischien ontkenning van mijn kant) want als het al rond is en jij weet en bent geen importeur waarom zijn er dan geen winkeliers oid die dit weten?
Het is wel makkelijk om te zeggen dar je nog niet kunt/mag delen,dan kan je je beter stil houden vind ik.

Back
Bovenaan