Freakacties in 2026, pak je ze mee of niet?

Dus de 1 roept dat importeurs akkoord zijn, en de ander roept van niet. Toen plassen pissen werd is het gezeik pas begonnen. En hier zijn we kennelijk ook los!

Ik wacht de officiële berichtgeving van BPN en HVLV wel af. Bovendien importeurs ≠ winkeliers en die verdienen ook compensatie.

Kortom laten we elkaar niet gek maken met “bronnen die anoniem willen blijven” want als die zo zeker zijn treden ze wel op de voorgrond.

Nou ik er m'n klokkenspel ervoor in het vuur te steken dat de vrije verkoop iig over is.
Laten we in hemelsnaam niet denken dat dit eerlijk geregeld gaat worden want voorbeelden genoeg dat ze daar in Den Haag "ontlasting a.k.a schijt" aan hebben.
Het stokpaartje is het geweld tegen hulp verleners en "aanslagen" , wij weten dat het onzin is maar 99% van Nederland staat gewoon trouw in hun handen te klappen.
Zo zijn we gewoon als volk, 2 jaar geleden straffen we D66 af met de verkiezingen om hun walgelijke elitaire ,milieu, en immigratie beleid, na 2 jaar vinden we het schijnbaar weer fantastisch.
Nederland is gestopt met praktisch nadenken en we accepteren schijnbaar dat we continu in onze uitlaatklep genomen worden.

Dus hoop gewoon nergens op en vier gewoon je feestje hoe je dat zelf wil, en als daar wat burgerlijke ongehoorzaamheid bij komt kijken "so be it".

De discussie over een verbod is wat mij betreft klein bier. Of 2025 was het laatste jaar en anders uiterlijk 2026. Feit is dat onze hobby de nek is omgedraaid. Daar is verder niets maar aan te veranderen. Het besluit tot een verbod door Den Haag wordt niet teruggedraaid, dat beseft iedereen wel denk ik?

Ik heb besloten dat ik het volgend jaar in Polen ga vieren. Eind januari ga ik in gesprek met Funke store om mijn bestellingen door het jaar heen te kunnen bestellen en met een staffelkorting rest vuurwerk te kopen.Wat ik dan in December ga ophalen
Aangezien we het in zuid polen gaan vieren.

Laatst bewerkt:
Nou ik er m'n klokkenspel ervoor in het vuur te steken dat de vrije verkoop iig over is.
Laten we in hemelsnaam niet denken dat dit eerlijk geregeld gaat worden want voorbeelden genoeg dat ze daar in Den Haag "ontlasting a.k.a schijt" aan hebben.
Het stokpaartje is het geweld tegen hulp verleners en "aanslagen" , wij weten dat het onzin is maar 99% van Nederland staat gewoon trouw in hun handen te klappen.
Zo zijn we gewoon als volk, 2 jaar geleden straffen we D66 af met de verkiezingen om hun walgelijke elitaire ,milieu, en immigratie beleid, na 2 jaar vinden we het schijnbaar weer fantastisch.
Nederland is gestopt met praktisch nadenken en we accepteren schijnbaar dat we continu in onze uitlaatklep genomen worden.

Dus hoop gewoon nergens op en vier gewoon je feestje hoe je dat zelf wil, en als daar wat burgerlijke ongehoorzaamheid bij komt kijken "so be it".
Ik kan hier niets aan toevoegen, en je slaat de spijker op zijn kop. Mooi verwoord, en ik denk precies hetzelfde.
Wij als liefhebbers zijn niet het probleem. De gezinnen die wat vuurwerk afsteken tijdens de jaarwisseling, zijn niet het probleem. Het tuig wat aan het rellen is, en hulpverleners bekogelen is, tijdens de jaarwisseling, dat is het probleem. Tja, en als die niet opgepakt worden, niet bestraft worden, en niet opdraaien voor de schade die zij veroorzaakt hebben, dan los je het probleem niet op. Maar daar schijnt in dit land geen prioriteit voor te zijn!

Er zitten nog te veel haken en ogen aan een mogelijk verbod, maar goed ze kunnen allerlei argumenten erbij pakken om het er door te krijgen. Zolang het op europees niveau niet geregeld word veranderd er weinig.

Zoals gewoonlijk gewoon weer genoten van het f2 vuurwerk, waarbij alles goed verlopen is en achteraf is opgeruimd. Zelf ga ik geen dingen bestellen in NL totdat er iets meer zeker is, gewoon een mooie collectie verzamelen uit BE en dan zien we wel weer.

zou eigenlijk in een evt uitkoop procedure moeten worden opgenomen (extra) ,dat er bij een faillissement van een verkoper ook alle reeds bestelde en betaalde orders automatisch worden gecompenseerd door de staat ,whisfull thincking vrees ik ,dus afwachten maar .

zou het bij sommige dealers wel met vertrouwen op voorhand bestellen denk ik

Nou het spijt mij om dit te zeggen,maar ik denk dat je uit je nek lult....(mischien ontkenning van mijn kant) want als het al rond is en jij weet en bent geen importeur waarom zijn er dan geen winkeliers oid die dit weten?
Het is wel makkelijk om te zeggen dar je nog niet kunt/mag delen,dan kan je je beter stil houden vind ik.
Dat mag je vinden, ik zie alleen geen reden om dit te verzinnen.... Ik hoop zelf namelijk ook nog gewoon een jaar te stoken.
Dit komt rechtstreeks bij de importeur vandaan en er zijn genoeg winkels die dit ook weten. Dat ze niet op het forum zitten wil niet zeggen dat het niet zo is.
Geloof wat je wil geloven, ik wacht rustig op het moment dat je je gaat realiseren dat ik mss toch gelijk had ;)

• Like
Waarderingen: lift
Als ik het nieuws zie dan is afgelopen jaarwisseling een slagveld geweest en werkte de beschermende kledij van de politie niet voldoende.

Ik hoop dat de politie voor eigen personeel goed materiaal, waaronder goede oordoppen, aanschaft in de freak actie.

Dat mag je vinden, ik zie alleen geen reden om dit te verzinnen.... Ik hoop zelf namelijk ook nog gewoon een jaar te stoken.
Dit komt rechtstreeks bij de importeur vandaan en er zijn genoeg winkels die dit ook weten. Dat ze niet op het forum zitten wil niet zeggen dat het niet zo is.
Geloof wat je wil geloven, ik wacht rustig op het moment dat je je gaat realiseren dat ik mss toch gelijk had ;)
Tja dat is je ergens makkelijk vanaf maken. wij hopen allemaal hetzelfde maar we weten tegen beter weten in ook wel dat het niet weer eord zoals het was.
Hier zitten genoeg winkeliers om eventueel dingen te bevestigen,maar nog niet niet gebeurdt.

Tja dat is je ergens makkelijk vanaf maken. wij hopen allemaal hetzelfde maar we weten tegen beter weten in ook wel dat het niet weer eord zoals het was.
Hier zitten genoeg winkeliers om eventueel dingen te bevestigen,maar nog niet niet gebeurdt.
Doe ermee wat je wilt, enige reden waarom ik het deel is om mensen te behoeden om onverstandige financiële beslissingen te maken.
We herinneren ons allemaal het bredavuurwerk corona debacle nog....

Of winkels wel of niet open gaan is niet waarom ik dit topic wilde openen. Het gaat mij vooral om argumenten uitwisselen met elkaar waarom je wel of niet zou bestellen als winkels besluiten vroege freakacties te organiseren. En hoe eventueel winkels zekerheden willen bieden voor als je besluit wel te bestellen.

Er zijn al best veel topics over het verbod zelf.

(ik snap wel dat er een overlap in zit uiteraard)

Tja je zou nog een constructie kunnen verzinnen waarbij je pas hoeft te betalen als er definitief geen verbod komt. Maar of een winkelier daar zin in heeft…

Ik had al aangegeven om af te wachten echter bij een vuurwerk Vathorst kan mijn ruggengraat breken. 3 positieve ervaringen met vatje waarbij ik op zeer korte termijn mijn geld terug had. Alle andere winkels geven mij niet dat gevoel helaas.

Helemaal mee eens.. zo sta ik er ook in. Ik ben over het algemeen een plichtsgetrouwe burger maar wat mij betreft wordt NL een Hawaï 2.0 tijdens de jaarwisseling als dat verbod er komt.

Back
Bovenaan