Winkeltopics gesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fijn dat er eindelijk duidelijkheid is, waarvoor dank!
Persoonlijk vind ik het jammer dat de buitenlandse topics niet meer open gaan maar begrijpelijk.

Wat wordt er hier overdreven, oververhit en emotioneel gereageerd. Met veel gevoel voor statement je afscheid hier aankondigen (bonzo26), terwijl je in post 20 nog aan geeft dat de keuzes van VWC te begrijpen zijn. Het kan kennelijk snel veranderen. Het is wellicht verstandiger niet in emotie te reageren, maar het even te laten bezinken. Zoals Mike aangeeft, je bent niet verplicht hier te komen. Ga dan in stilte.

Dat na de buitenlandse winkeltopics, nu ook de producten dicht gaan is jammer, maar logisch en het gevolg van een roep om consistentie van (ons)vele leden zelf. Dat de winkeltopics pas in november open gaan ook prima. De betalende shops mogen daar best wat voordeel van hebben. Die houden onze site in de lucht. Het gaat hier niet om bedragen waar onze admins en modjes rijk van worden, terwijl dit in meerdere Posts min of meer wordt gesuggereerd. Ten slotte zie ik het liefst product topics met inhoudelijke reacties I.p.v. gezeur over de gestegen prijzen of vele berichten met mogelijk net iets goedkopere prijzen bij de ene of andere shop. Prima dat daar actief op wordt gemodereerd.

Behoudens het sluiten van de buitenlandse producten, verandert er niks aan het VWC zoals we dit de afgelopen 2 jaar hebben kunnen ervaren.

Gefeliciteerd met je nieuwe moderator positie, of concludeer ik dat verkeerd?

Gefeliciteerd met je nieuwe moderator positie, of concludeer ik dat verkeerd?

In ieder geval een inhoudelijke reactie. Die suggestieve reacties werken dus helemaal niet mee aan een goede sfeer. Zo langzamerhand gaat het helemaal niet meer om de keuze om bepaalde topics te sluiten lijkt het wel. Lekker vingertje wijzen en aanvallen, dat is de huidige maatschappij en dat zie je helaas terug in dit topic.

De betalende shops mogen daar best wat voordeel van hebben. Die houden onze site in de lucht. Het gaat hier niet om bedragen waar onze admins en modjes rijk van worden,

En hier benadruk je nou precies waar het fout gaat. Niet de betalende shops houden deze site in de lucht maar de al jaren actieve leden op dit forum.

En hier benadruk je nou precies waar het fout gaat. Niet de betalende shops houden deze site in de lucht maar de al jaren actieve leden op dit forum.

Ik denk dat het wat genuanceerder ligt. Het een kan niet zonder het ander. Alle leden zorgen voor de bijdragen, sfeer en informatie. Dit kan echter niet zonder dat er inkomsten tegenover staan om de kosten te dragen. Niet alleen van het forum zelf en de techniek erachter, maar wat denk je van die duizenden (o.a.) collectie fotos die hier opgeslagen staan? Al die data beheren kost ook geld, elke maand weer. Ik snap de emoties, mede doordat afgelopen jaren qua vuurwerk steeds meer van ons is afgenomen, en nu het ook op het forum gebeurt komt die onderliggende frustratie nog eens extra naar boven. Het laat volgens mij ook zien hoe belangrijk iedereen het vind om bij elkaar te komen, de passie van deze hobby te delen. Zou jammer zijn als het door zoiets als dit uit elkaar valt.

Ik ben ook wel benieuwd of de mods nog voldoende tijd hebben hiervoor, en met al het gedoe nog de zin. Want naast bovenstaande partijen zijn de mods ook broodnodig voor een goedwerkend forum. Tot zover mijn gedachten nu de eerste teleurstelling wat ingedaald is.

Aaah dus toch geen forum maar reclame zuil van bepaalde importeurs/winkels?

Dat de buitenland topics dicht zitten prima maar in het seizoen zou het toch niet meer dan logisch zijn dat de 'normale' winkeltopcis ook open zijn.

Misschien een minder leuk alternatief, wat als de winkel topics/buitenland topics hele jaar door open zijn achter betaal muur aangezien het toch om de euro's draait.
Ik heb er zelf wel een x bedrag voor over om gewoon alles te kunnen lezen/ inzien.
Hebben we gelijk het probleem opgelost dat de betaler ( importeur) beslist.

en ja ik wil het liever ook gratis maar dit lijkt me toch voor iedereen een prima oplossing? inkomsten voor het forum, gebruikers die alles kunnen lezen/ discussiëren.

Poeh hé. Heb dit hele topic eens doorgeworsteld en ga maar eens proberen op te schrijven hoe ik er in sta.
Dat de Nederlandse winkeltopics pas half november open gaan, heb ik nooit begrepen. De meeste winkels zijn dan al lang open. Dat de "echte" freakwinkels" hier last van zouden hebben, geloof ik niet. Er wordt volgens mij massaal gebruik gemaakt van de verschillende freakacties gedurende het hele jaar. Daar gaat het openen van de andere winkeltopics niks aan veranderen. Goed dus dat dit opnieuw overwogen gaat worden !

Dan het definitief sluiten van de buitenlandse winkeltopics ...
Ook hier ontgaat mij volledig waarom dit nodig zou zijn ! Natuurlijk wordt er in het buitenland vuurwerk verkocht dat hier illegaal is (geworden). Maar komt deze beslissing van de mods zelf ? Ik kan het me niet voorstellen. De meeste importeurs leveren ook vuurwerk in deze landen, dus het lijkt me dat zij hier ook geen baat bij hebben.
Als ik naar mezelf kijk als actief lid, dan bespreek ik graag wat er in bijvoorbeeld Duitsland bij de ALDI te koop is/gaat zijn. Ik kan daar tegen nog hele redelijke prijzen legaal vuurwerk kopen, dus ik heb er ook geen baat bij dat deze topics dicht zijn/gaan, en dat geldt dan meteen voor de producttopics in deze.

Zal dan werkelijk de druk van buitenaf hebben geleid tot deze beslissing ? Is die druk er ? Worden de mods benaderd door externe partijen (politiek, politie, justitie) hierover ? Als dat zo is, wees hier dan duidelijk over.

Het lijkt me niet dat we roomser dan de paus hoeven te zijn ...
Iedereen houdt hier van vuurwerk. De regels zijn zo streng geworden dat het bijna onmogelijk is, om je volledig aan de regels te houden. 25 kg ? Degenen die zich hier aan houden zijn op de vingers van 1 hand te tellen denk ik. Ouderwetse plofrotjes voor de kids ? Ik probeer ze zeker nog te krijgen in plaats van die waardeloze knetterdingen uit Nederland.

Ik zal alles doen om de traditie in Nederland te laten voortduren, en me ook zodanig gedragen op dit forum en op straat. Daarmee denk ik dat ik ook 97% van de andere leden heb omschreven, die hier gedurende het jaar rond, actief zijn. Dat deze leden nu min of meer genegeerd worden is heel jammer !!

Ik ga er vanuit, en geloof, dat je als beheerders probeert het beste te doen voor dit forum. Dat er zoveel (harde) kritiek komt is dan ook heel jammer.
Ik zou adviseren om te proberen deze kritiek niet persoonlijk op te vatten, maar het wel heel goed af te wegen in de te nemen beslissingen (of herzieningen) hier. Ik ben nu 15 jaar actief hier en beleef erg veel plezier aan dit forum, en heb er heel veel opgestoken in een hele fijne sfeer. Hopelijk kan dit nog lang zo blijven !

De halve wereld staat in de brand, vol met oorlogen en aanslagen. Tegelijkertijd kondigen mensen met veel drama hun online afscheid op een forum aan, omdat ze niet over buitenlands vuurwerk mogen praten. Blijven relativeren mensen. Het komt op mij over als een schreeuw om aandacht. Vergelijkbaar met een klein kind waar een lolly van is afgepakt. De wereld draait ondanks alle ellende gewoon door, dus dit forum zal zonder die paar mensen ook gewoon door blijven draaien.

Overigens ben ik benieuwd hoeveel forumverlaters straks in januari toch nog gewoon een kijkje komen nemen, om te zien of er al freakacties zijn gestart.

Totaal niet mee eens firewakkers. Denk juist dat mensen hier zoveel tijd in gestoken hebben om vervolgens te horen dat hun topics dicht gaan voor een domme reden.

Delta Fire V144-1958

Waarom is het topic van de delta fire van nico gesloten? Wordt notabene door een Nederlandse winkelier verkocht? Dit doet mij toch wel erg sterk denken dat het waar is dat het sluiten van de topics bij de importeurs vandaan komt...

Het is makkelijker voor ze om alle topics in de categorie ''buitenlands vuurwerk'' op slot te doen, want dat bespaard hen moeite. Daardoor zijn dus ook heel wat relevante product topics gesloten.

Het is makkelijker voor ze om alle topics in de categorie ''buitenlands vuurwerk'' op slot te doen, want dat bespaard hen moeite. Daardoor zijn dus ook heel wat relevante product topics gesloten.

dus alles is gesloten behalve lesi, magnum, katan, caffarata, wollf, vulcan en china red?

Hoe moet het dan met dit soort topics als ze alleen in Duitsland verkocht gaan worden, dan vallen ze toch onder winkels buitenland.
Dit gaat nog wel een dingetje worden, want zo als dit zijn er veel meer.
Hoe zo grijs gebied ?

Bonzo26 says bye!

Het hing al een tijdje in de lucht, maar met name de meest recente beslissing rondom het sluiten van winkeltopics en buitenlandse producten is voor mij de druppel. Ook dat het besluit niet eerlijk en rechtvaardig is (dan moet je als beheerders ook de topics over vuurpijlen, etc sluiten) speelt een rol, evenals het gegeven dat moderators ook nu te weinig naar de leden luisteren en andere belangen voorrang geven.

Dit is dus mijn laatste bericht op dit 'forum' en ik zal dan ook niet langer actief lid zijn. Een forum is een community, die valt of staat met (actieve) leden). Al jaren constateer ik dat er te weinig naar leden wordt geluisterd en dat dit forum voornamelijk dient om in naam van een importeur of betalende winkelier artikelen in de etalage te zetten. Dit gaat gepaard met een laag censuur, die niet in lijn is met wat ik van een forum verwacht. Er mag onder de noemer 'vervuiling' namelijk niet over prijzen en winkeliers worden gesproken, als gevolg van een dikke laag censuur en verdienmodel.
De persoonlijke voordelen van de moderators spelen daarbij een rol, en de nadelen voor freaks/leden evenzo of nog meer. Kortom, voor mij wordt dit forum steeds meer een bron van irritatie in plaats van dat het me iets positief overlevert.

Moderators, bedankt voor het faciliteren al die jaren. Leden, nog meer bedankt voor alle input en goede discussies. Wie weet 'ontmoeten' we elkaar nog eens, wie weet op een ander forum.

p.s. en nu maar hopen dat dit bericht wordt geplaatst en niet wordt verwijderd.

Amen.
Een definitieve vertrek vind ik wat overdreven. Ik blijf een liefhebber.
Ik zal vast nog eens inloggen en de posetieve leuke berichten lezen.
Maar het concept Forum (de plek om gezellig te discussiëren) is er voor mij nu wel af.
Ik vond juist het buitenlandse gedeelte het meest interessante lees gedeelte.. juist omdat bv België het hele jaar door nieuwe producten kan lanceren.
Juist om dat als het zomer is, je in dit gedeelte jou ei kwijt kunt.
Heel zonde dit!
Wat een domme stomme en on doorgronden keuze!

Het lijkt net de poletiek hier!
Door de strot duwen!! Want jij als lid heb het maar te pikken.
En dat alles tegen beter weten in!
Erg zonde!!

Laatst bewerkt:
Ja en eigenlijk kan je dan de Nederlandse topics ook wel sluiten, hun vuurwerk word toch ook in het buitenland verkocht? Ben een paar weken niet geweest hier vanwege de censuur.. maar zo erg als dit nu had ik nooit verwacht..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan