Winkeltopics gesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik gewoon raar vind is dat je op een vuurwerkforum wel kan praten over alle games, series, vissen die je gevangen hebt, tot 20 kan tellen totdat bepaalde mensen het gezien hebben en welk bier je drinkt, maar niet over alle soorten vuurwerk die er zijn?!

Edit: Ik ben absoluut niet tegen deze draadjes hoor, puur als voorbeeld!

Wat ik gewoon raar vind is dat je op een vuurwerkforum wel kan praten over alle games, series, vissen die je gevangen hebt, tot 20 kan tellen totdat bepaalde mensen het gezien hebben en welk bier je drinkt, maar niet over alle soorten vuurwerk die er zijn?!

Vergeet het BBQ-topic niet! :biertje:

Tellen tot 20 is straks nog het enige wat er overblijft :bonk:

Mijn hemel wat een negatieve maar vooral suggestieve, ondankbare en emotioneel aanstellerige reacties in dit topic. De afscheidsbrieven vallen in de categorie "how can I make this about me" en de aannames over de crew vliegen je om de oren. Mijn mening, voor een ieder die het wellicht kan boeien;

Ja, het is jammer dat er weer gesneden moet worden. En ja, dat voelt in een cancel cultuur dubbel kut. Maar er is nog meer dan genoeg om over te praten....

Het gehele Nederlandse aanbod is bespreekbaar, wat de kern is (zeker voor mij) van dit forum. Er worden speciaal voor dit selecte groepje liefhebbers complete freakacties opgetuigd en via dit forum aangeboden. Afkeur? Je leest het hier! Wetswijziging? Hier kun je er wat van vinden. Shows in de buurt? Open een topic, of check de kalender.

De reden dat dit forum het enige is dat nog stand houdt met deze bezoekersaantallen is juist door het meebewegen in de tijdsgeest. Is dat leuk? Nee, natuurlijk niet. Geef mij ook de 90's en 00's maar weer heel snel terug. Maar neem van mij aan dat deze keuzes de enige zijn die er voor kunnen zorgen dat je hier überhaupt nog in kunt loggen. En dat je dan in de marge kunt discussiëren over specifieke topics vind ik ook wel. Maar dat ga je zo niet bereiken. Stel dan gewoon voor om dat topic te heropenen.

Zo. Dan ga ik nu weer rondkijken om mijn collectie voor dit jaar veilig te stellen.

Leuk, maar zo heb je dit prima discussietopic zelf natuurlijk snel de strot omgedraaid i.e. slotje erop. Jammer.

Dat is voetbal, denk ik? Geeeeen idee, ik vind het een compleet overgewaardeerde en overbetaalde flutsport. Gaat meer om geld, management, imago en amateuroorlog dan sport. Ik hou me er verre van.

ze hebben weer een uniek aanradertje bij Knalgoed: single schots van Funke. Thunderbolts. Uniek, want nog nooit in Nederland of Belgie geweest denk ik. en ze zijn verdraaid hard. Kan het nergens anders plaatsen hier, dus dan maar hier. Er is wel een produkttopic, maar daar kan je ook niet een bericht plaatsen.

Ik heb al wel tien keer een bericht gemaakt en het weer weggehaald met de gedachte “ach laat ook maar. Teveel overdreven emoties”. Maar nu toch maar wel... Snap dat het een grapje is Bridge en ik hou best van een beetje sarcasme, maar dit lokt weer dingen uit. Denk dat we de keuze van de moderators gewoon moeten accepteren en dat vind ik persoonlijk ook prima.

Zoals Avalanche hierboven al zegt.... het NL vuurwerk is de kern van dit forum. We leven in NL en hebben met de NL vuurwerkregels te maken. Hoe ik zelf de vuurpijlen en knallers ook mis en alles zeer scheef is qua regelgeving... we moeten er mee dealen. Dat een NL forum als VWC daar zijn regels op aanpast is zeer begrijpelijk.

We schreeuwen allemaal moord en brand over de beperkingen en de druk van tegenstanders, maar blijven hardnekkig de randjes zelf opzoeken. Ik snap de trek naar buiten de grenzen zelf niet zo. Ja, qua shows, maar niet qua artikelen. Overheid leest hier ook mee, 100%, en dat gegeil op buitenlands vuurwerk is hun een doorn in het oog, ook 100%. Ik denk dat we allemaal een verantwoordelijkheid hebben, zeker een forum als VWC. Het sluiten van topics van buitenlandse shops en artikelen is dan ook begrijpelijk wat mij betreft.

Wat de moderators wel moeten doen is kritisch kijken naar welke topics waar staan. Producten die verkocht worden (zoals wat Herlat e.d.) moeten onder NL topics vallen en wat hier niet verkocht wordt (zoals Torr aangaf) moet naar een buitenlands topic. Dan houd je het zuiver.

Verder vallen films van shows in het buitenland gewoon onder entertainment wat mij betreft. Fallas, Recco, Masters de Feu.... noem ze maar op. Al wordt er 12” geschoten, dat moet gewoon kunnen. Dat heeft niks met verkoop te maken. Persoonlijk vind ik dat zelfs trip reports naar winkels (in NL en buitenland) gepost kunnen worden. Ook door het jaar heen. Met reacties. Niet over producten en geen reclame.

Maar goed, mijn mening.

Hoe meer argumenten ik lees van mensen die de keuze begrijpen, hoe minder ik er zelf van snap. Als nu de hele buitenland-sectie op slot gaat met als belangrijkste argument om geen "illegaal" vuurwerk te stimuleren, wat zijn dan de volgende stappen? Ik zie de bui al hangen dat we geen lijsten meer mogen delen i.v.m. de 25 kg-regel en dat hetzelfde gaat gelden voor collectiefoto's, day after-foto's, of mijn andere favoriete topics. Ofwel, gooi het hele forum maar op slot.

Freaks onderscheiden zich van normale mensen, doordat ze een beetje doorslaan in hun hobby. Als freaks geen ruimte krijgen om zich te uiten, dan wordt het echt een saaie boel hier.

En nee, dit is geen dramatische aankondiging van een vertrek. Zolang de content amusant genoeg is, blijf ik hier wel rondhangen. Hopelijk blijft er wel meer over dan alleen maar producttopics van gewenste importeurs en actie-topics van betalende winkeliers.

Overheid leest hier ook mee, 100%, en dat gegeil op buitenlands vuurwerk is hun een doorn in het oog, ook 100%. Ik denk dat we allemaal een verantwoordelijkheid hebben, zeker een forum als VWC.

Is dit niet een bitch die de overheid zelf heeft geschapen?
Je kan van alles qua vuurwerk verbieden, maar als je dat kan kopen over de grens, begrijp ik de trek over de grens wel.
Vooral nu de importeurs bepaalde artikelen laten uitsterven.

Mensen zijn klaar met braaf luisteren en alles wat de overheid bedenkt te slikken voor zoete koek.
Niets functioneert m.b.t. de overheid: de politie, de Belastingdienst, de halfzachte beslissingen die in de Tweede Kamer worden genomen, dat slachtoffers als daders worden behandeld, enz.

Je kan wel van alles verbieden of semi verbieden, maar dat heeft wel zijn effecten.

Is dit niet een bitch die de overheid zelf heeft geschapen?
Je kan van alles qua vuurwerk verbieden, maar als je dat kan kopen over de grens, begrijp ik de trek over de grens wel.
Vooral nu de importeurs bepaalde artikelen laten uitsterven.

Mensen zijn klaar met braaf luisteren en alles wat de overheid bedenkt te slikken voor zoete koek.
Niets functioneert m.b.t. de overheid: de politie, de Belastingdienst, de halfzachte beslissingen die in de Tweede Kamer worden genomen, dat slachtoffers als daders worden behandeld, enz.

Je kan wel van alles verbieden of semi verbieden, maar dat heeft wel zijn effecten.

Ik ben het daar zeker mee eens. Het is naar mijn mening oliedom van de overheid dat knalvuurwerk is verboden, dat vuurpijlen zijn verboden, maar we leven in een tijd van verbieden, cancelen en wijzen door de schreeuwers. Natuurlijk gaan er mensen naar België, naar Duitsland of kijken naar de illegale markt. Begrijp ik allemaal en is zelfs historisch aantoonbaar. De belachelijke regelgeving ben ik het ook niet mee eens. Punt is, moet VWC daar een steentje aan bijdragen? En ja, importeurs laten nu artikelen verdwijnen. Vind ik ook niet leuk, maar dat doen ze niet om ons te pesten. Dat gebeurt om alles er aan te toen om onze liefhebberij in NL in stand te houden. Om de overheid de stok af te pakken die ze steeds ergens vandaan toveren. Ik vind het begrijpelijk dat een forum daar een deel van uitmaakt. Wat iedereen persoonlijk doet, moet iedereen voor zichzelf weten, maar zelfs daarbij moet je soms naar het grotere plaatje kijken denk ik.

Hoe meer argumenten ik lees van mensen die de keuze begrijpen, hoe minder ik er zelf van snap. Als nu de hele buitenland-sectie op slot gaat met als belangrijkste argument om geen "illegaal" vuurwerk te stimuleren, wat zijn dan de volgende stappen? Ik zie de bui al hangen dat we geen lijsten meer mogen delen i.v.m. de 25 kg-regel en dat hetzelfde gaat gelden voor collectiefoto's, day after-foto's, of mijn andere favoriete topics. Ofwel, gooi het hele forum maar op slot.

Freaks onderscheiden zich van normale mensen, doordat ze een beetje doorslaan in hun hobby. Als freaks geen ruimte krijgen om zich te uiten, dan wordt het echt een saaie boel hier.

En nee, dit is geen dramatische aankondiging van een vertrek. Zolang de content amusant genoeg is, blijf ik hier wel rondhangen. Hopelijk blijft er wel meer over dan alleen maar producttopics van gewenste importeurs en actie-topics van betalende winkeliers.

Als ik je bericht goed lees, maak je je eigenlijk druk en boos om de komende restricties, die nog helemaal niet aan de orde zijn.

Toch blijft het bijzonder dat een forum zichzelf zo censureert. Dit hele forum draait in de basis om 1 ding: liefhebbers van vuurwerk die hun geliefde onderwerp, op alle mogelijke manieren, samen willen bespreken. Daarnaast blijft het bijzonder dat vuurwerk welke door een importeur in Nl verkocht wordt, WEL besproken mag worden, maar het vuurerk van DEZELFDE importeur, wat in de landen om ons heen verkocht wordt, NIET besproken mag worden. Volgens mij wordt er nu juist een grijs gebied geschapen. Wil je daadwerkelijk uitdragen dat "topics dicht gaan omdat buitenlands vuurwerk verboden is", dan zou je met die stelling heel veel topics dicht moeten zetten (want veel is verboden de afgelopen jaren qua vuurwerk).
In mijn ogen een richting die je niet zou moeten willen.

In mijn optiek zouden de topics met buitenlandse producten dus weer open moeten.

Als ik je bericht goed lees, maak je je eigenlijk druk en boos om de komende restricties, die nog helemaal niet aan de orde zijn.

Nee, dan begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Ik vind de sluiting van de buitenlandtopics al een flinke aderlating en daarbij maak ik me zorgen over wat nog gaat volgen.

Overigens, als ik jouw reactie lees, dan valt het woord "nog" erg op bij mij.

Nee, dan begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Ik vind de sluiting van de buitenlandtopics al een flinke aderlating en daarbij maak ik me zorgen over wat nog gaat volgen.

Overigens, als ik jouw reactie lees, dan valt het woord "nog" erg op bij mij.

Ik gebruik dat woord omdat ik dacht te lezen dat jij je daar druk om maakt. En dat het dus een kwestie van tijd is. Dan begreep ik je toch goed.

Ik gebruik dat woord omdat ik dacht te lezen dat jij je daar druk om maakt. En dat het dus een kwestie van tijd is. Dan begreep ik je toch goed.

Duidelijk! Dan begreep je me dus deels. Ik maak me niet alleen druk om wat nog komen gaat, maar ook om de reeds genomen maatregelen. Volgens mij zitten we weer op dezelfde golflengte.

Helemaal met je eens, gaf dat laatst al aan in de chatbox dat ik de bui al voel hangen dat ze de lijstjes / collectiefoto's etc ook gaan verbieden omdat het vaak over de 25kg regeling is.

Helaas begin december en nog niets geopend. Ik had gehoopt hier de eerste Duitse folders in te kunnen zien.

Ik kom hier op het forum, voornamelijk voor het Belgische en Duitse vuurwerk. Maar als dat niet meer besproken kan/mag worden, ga ik een alternatief zoeken.

Tips hierover zijn welkom!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan