Vertrouwen in de jaarwisseling?

Al zou de jaarwisseling wel doorgaan als vanouds,heb ik nu weer m,n twijfels over doorgeschoven bestellingen bij een bepaalde winkel in Breda...

Eerste jaar gekozen voor doorschuiven,2de jaar eerst gekozen voor annuleren...toen heb ik me bedacht en alsnog gekozen voor doorschuiven.
Dit dus per email aangegeven en gevraagd om bevestiging,nu 3 maanden verder nog steeds niets gehoord....

hier hetzelfde verhaal en ik vermoed bij dezelfde winkel, reageren nergens meer op.

Ik hoorde van mijn maat ook al klachten over een bepaalde winkel in Breda. Hij vroeg ook of ik ze wou bellen voor een bevestiging van doorgeschoven bestellingen. Hij krijg ze telefonisch niet te pakken en ik weet niet hoe de winkel heet en wie ze zijn. Wel zuur om te lezen dat hier mensen zijn die net als me maat er ook last van hebben. Tegen hun wil ik zeggen hopelijk komt het goed met de bestellingen.

hier hetzelfde verhaal en ik vermoed bij dezelfde winkel, reageren nergens meer op.

De winkel is gewoon open en de eigenaar is openlijk actief binnen de stad Breda.
Mocht het om forse bedragen gaan zou ik altijd even langs gaan, uiteraard op een normale manier.
Om iniedergeval iets af te spreken. Daarnaast sta je natuurlijk juridisch in je recht, het verhaal en de manier van werken van de winkel klopt niet.
Je zou je altijd kunnen verenigen met een aantal klanten, of eerst juridisch advies inwinnen bij een juridisch loket of rechtswinkel.

Er wordt hier regelmatig gezegd, wacht even af het is ook voor winkels een zware tijd.
Maar die vlieger gaat hier na 2 jaar niet meer op zonder enige communicatie of zekerheid.

Hopelijk dwaal ik niet teveel af nu.

Ook in de vuurwerkbranche is corruptie normaal geworden dus...

Omdat dit (mogelijk) bij enkele winkeliers plaatsvindt is in de hele vuurwerkbranche corruptie normaal geworden? Dus nu doe jij precies hetzelfde als wat die bomenknuffelaars en media doen wat wij met z'n allen zo verafschuwen: we scheren alles en iedereen over één kam? Wat een flauwekul!! Daar doe je een hele hoop eerlijke hardwerkende ondernemers enorm mee tekort!!

Ik heb een vermoeden dat het over Cees van de horst gaat in Breda? Prima vuurwerk winkel. Communicatie kan inderdaad beter. Maar vuurwerk koop je (neem ik aan) van geld wat je over hebt. Ik heb ook nog geen bevestiging of nieuwe ophaal datum/tijd gehad van hun maar het kan mij in de lente en zomer niet zoveel schelen. In het zuiden van het land wordt vaak gezegd “Komt wel goed” en “Alles komt goed”.

En zo denk ik als zuiderling ook over de komende oud en nieuw viering mèt vuurwerk (van Cees vd Horst):
Komt wel goed!

Ik heb geen idee of het Cees vd Horst is. Mijn maatje kwam aan afgelopen week, hij vroeg of ik wou bellen en dat hij ze niet te pakken kreeg. Ik weet niet wie het zijn. Ik bemoei me er verder ook niet mee hij moet het zelf oplossen, kan ik niet voor hem doen. Maar ik las dit zo een beetje las Breda en hij was niet de enige las ik zo en heb me maat dat gisteren verteld dat er meerdere mensen waren met het probleempje. Mijn maat kan beter ook maar afwachten.

Hou mezelf meer bezig met de afhaaldagen/verkoop en jaarwisseling en dat alles alles ouderwets gevierd mag worden. Heb volle vertrouwen die instelling heb ik ook, het komt wel goed, alles komt goed.

Omdat dit (mogelijk) bij enkele winkeliers plaatsvindt is in de hele vuurwerkbranche corruptie normaal geworden? Dus nu doe jij precies hetzelfde als wat die bomenknuffelaars en media doen wat wij met z'n allen zo verafschuwen: we scheren alles en iedereen over één kam? Wat een flauwekul!! Daar doe je een hele hoop eerlijke hardwerkende ondernemers enorm mee tekort!!

Laat ik me dan maar even anders verwoorden. Want wil niet de hele industrie benadelen. (Communicatie is ook niet mijn sterkste vak)

Het schokt mij dat dit beleid bij meerdere bedrijven/winkeliers al gebeurt is of nog steeds gebeurt en dat we het allemaal klaarblijkelijk prima vinden dat er zo met klanten word omgegaan. Daaronder mogen de hardwerkende/eerlijke bedrijven dus onder lijden.

De winkel is gewoon open en de eigenaar is openlijk actief binnen de stad Breda.
Mocht het om forse bedragen gaan zou ik altijd even langs gaan, uiteraard op een normale manier.
Om iniedergeval iets af te spreken. Daarnaast sta je natuurlijk juridisch in je recht, het verhaal en de manier van werken van de winkel klopt niet.
Je zou je altijd kunnen verenigen met een aantal klanten, of eerst juridisch advies inwinnen bij een juridisch loket of rechtswinkel.

Er wordt hier regelmatig gezegd, wacht even af het is ook voor winkels een zware tijd.
Maar die vlieger gaat hier na 2 jaar niet meer op zonder enige communicatie of zekerheid.

Hopelijk dwaal ik niet teveel af nu.

Ik denk dat er binnenkort 4 mannen langsgaan en die spreken geen Nederlands, nee ff zonder gekheid. Verwacht wel dat het goed komt, mischien als ik in de buurt ben dat ik even langs rij. Maar even een bevestiging per mail had wel prettig geweest voor je klanten.

Nee, Oud&Nieuw komt nooit meer terug, over en sluiten. Een hobby kan alleen blijven bestaan bij de gratie van nieuwe jonge aanwas. De eerste tien jaar van mijn vuurwerkhobby kocht ik voor 50 piek en dan had je van alles genoeg om drie dagen helemaal los te gaan. Talloze sloffen rotjes, babypijlen, grondbloemen,happyness, bijtjes etc. Die producten zijn inmiddels allemaal verboden. Je gaat nu toch geen maand krantenwijk lopen voor een potje van 50 euro?

Nee, Oud&Nieuw komt nooit meer terug, over en sluiten. Een hobby kan alleen blijven bestaan bij de gratie van nieuwe jonge aanwas. De eerste tien jaar van mijn vuurwerkhobby kocht ik voor 50 piek en dan had je van alles genoeg om drie dagen helemaal los te gaan. Talloze sloffen rotjes, babypijlen, grondbloemen,happyness, bijtjes etc. Die producten zijn inmiddels allemaal verboden. Je gaat nu toch geen maand krantenwijk lopen voor een potje van 50 euro?
Ga je dan ook meteen van dit forum met je positiviteit?

Ik zit al bijna 16 jaar op dit forum en heb het helaas helemaal in zien storten. Ik wil graag op de buhne staan als het doek valt, dus ergens in december 2022 zal ik denk ik mijn account sluiten. Met heel veel verdriet, dat wel.

Ik vind het bijzonder dat er mensen zijn die denken het is gedaan, het is afgelopen bla bla bla.

Alsof ze al meer weten en positiviteit ombuigen in negativiteit. Niemand weet nog iets.

Dit gezegdhebbende heet dit topic vertrouwen in de jaarwisseling, jazeker heb ik dat maar snap andersdenkenden ook. Is het nodig om te denken het doek valt in december? Nee zeker niet geen enkele reden om dat te denken ondanks het 2 jarig verbod. Maar sommige vergeten dat was de coronawet en die is weg. Nu het initiatiefwet afwachten maar mijn verwachting is ook dat het er niet door komt. Mijn verwachting is echter een ouderwetse oud en nieuw dit jaar. En nee verwacht in december zeker niet dat het doek valt. Heb er zin in kom maar door met o&n.

Er is een bestand beschikbaar. Zat bij de buren en zag een downloadbare concept van 12 mei na de rondetafel gesprekken.

Wat viel mij op in dat concept. VVD is sowieso tegen en PVV ook en BBB al helemaal en SP is ook tegen het initiatiefvoorstel.

Wat ook opvalt is dat GL en PvdD hun belichtingen doen op eigen emoties en dat is niks nieuws. Er zijn dus nog partijen die nadenken en hun argumenten tackelen. Zo wordt er gewoon glashard gezegd 1 jaar wisseling hielp, 1 is afwijkend, 3 laten we is kijken naar het deelverbod.

En dit is nog lang niet alles, en ik begrijp ook niet waarom het hier niet gedeeld is. Want dat commisiedebat geeft een andere kijk op bepaalde zaken en dan moet het plenaire Debat nog komen. Als dat zo gaat en partijen houden dit vast, dan is dat initiatiefvoorstel nietig verklaard en zie ik dat Verbod niet komen.

Nu dit gelezen heb ik zeker vertrouwen erin, er moet niet 380 gedraaid worden maar 760 graden gedraaid worden wil dit initiatiefvoorstel slagen.

Dat commissiedebat geeft eigenlijk al weer hoe het er voor staat is gewoon leesbaar bij de buurtjes. Hun hebben het staan onder svnc rondetafelgesprek en daar heeft moontan de download volledige versie neergezet gisteren. En vond dat concept zeer positief. Maar als deze trend doorzet bij het plenaire Debat dan zie ik het verbod niet komen.

Maar als men dat leest dan heb je eigenlijk al een beeld hoe partijen erin staan. En ik moet zeggen 4 partijen die ons goed gezind zijn, D66 sluit zich neutraal,

Mijn verwachting is dat het plenair ook niet gehaald wordt want dat bij de comissiedebat zijn alle argumenten van GL en PvdD glashard getackeld en bij de rondetafelgesprek. Ik zie dit echt wel goedkomen deze jaarwisseling, er moeten wel hele gekke dingen gebeuren is dit niet zo.

Vind het wel heel vreemd dat het hier niet gedeeld is, velen weten niet van het concept, sommige kennen het misschien. Maar dat concept van het debat geeft toch echt een totaal ander beeld als dat mensen nu hebben en moeten gissen wat er gebeuren gaat.

Mijn excuus dat ik de link niet kan delen maar hij staat als download bij de buurtjes. Dat concept staat bij svnc rondetafelgesprek en vond dat zeer netjes want kreeg een totaal ander beeld en indruk.

Ik heb alles geprobeerd te kopiëren en te plakken helaas ging dit niet. En teveel tekst om hier over te schrijven nogmaals mijn excuus. Mijn bron heb ik wel gegeven en is leesbaar en te downloaden bij hun.

Let wel is een commisiedebat geen plenair debat.

Juist @Richardus, dank je wel voor de hulp, dat is het stuk die ik bedoelde. Mijn dank is groot. Voor mensen die het niet wisten kunnen op deze manier helderheid krijgen hoe het commisiedebat is verlopen.

Ik blijf wel herhalen let wel dit betreft een commissiedebat geen plenair debat. Plenair debat komt mogelijk nog voor de zomer.

Ik riep 5 jaar geleden hier op het forum dat het over en uit gaat, dat we moeten genieten van het moment. Toen was ik ook een zwartkijker, en kon ik ook beter van het forum. Wellicht moet je eens die oogkleppen af doen en eens goed nadenken wat er gaande is. Er is een complete anti lobby gaande, niet alleen in het vuurwerkland maar alles wat ook maar vervuilend is moet weg, wijken en vernietigd worden. Boeren moeten weg, brandstofauto's moet weg, houtkachels moeten weg, kerstverlichting moet weg, en zo kan ik nog wel doorgaan. Maar nee we zijn negatief, nee we zijn realistisch.

De titel had beter kunnen zijn ‘vertrouwen in de aankomende jaarwisseling’

Mijn antwoord daarop is dan volmondig ja. (Behalve als Corona weer de kop opsteekt) Vertrouwen in de jaarwisselingen daarop is er een stuk minder. We gaan het wat dat betreft uiteindelijk afleggen tegen het milieu.

Ook de opmerking van Laurens dat er door afnemen van het assortiment en de prijsontwikkeling er minder jonge aanwas is, onderschrijf ik.

Ik riep 5 jaar geleden hier op het forum dat het over en uit gaat, dat we moeten genieten van het moment. Toen was ik ook een zwartkijker, en kon ik ook beter van het forum. Wellicht moet je eens die oogkleppen af doen en eens goed nadenken wat er gaande is. Er is een complete anti lobby gaande, niet alleen in het vuurwerkland maar alles wat ook maar vervuilend is moet weg, wijken en vernietigd worden. Boeren moeten weg, brandstofauto's moet weg, houtkachels moeten weg, kerstverlichting moet weg, en zo kan ik nog wel doorgaan. Maar nee we zijn negatief, nee we zijn realistisch.

Ze great reset.

Back
Bovenaan