Vertrouwen in de jaarwisseling?

Dat ze dit erbij halen verbaasd me niets, had eigenlijk ook niet anders verwacht. Maar ik blijf positief, komt goed.

De zoveelste poging om goedkoop te scoren. Ik zag vanavond bij Derksen een TicToc filmpje voorbij komen wat betrekking had op Rutte zijn verwijderde sms berichten. Daar speelde, hoe kan het ook anders klavertje vier weer eens de hoofdrol. Walgelijk mannetje is het, meer niet.

De zoveelste poging om goedkoop te scoren. Ik zag vanavond bij Derksen een TicToc filmpje voorbij komen wat betrekking had op Rutte zijn verwijderde sms berichten. Daar speelde, hoe kan het ook anders klavertje vier weer eens de hoofdrol. Walgelijk mannetje is het, meer niet.

Dat filmpje heb ik ook gezien. Geven op alles en iedereen af, alleen GroenLinks deugd. Zag ook op RTL een filmpje van Lisa ook zo een persoon over jeugdzorg we konden eerder ingrijpen. Maar helaas dat deden ze niet. Eerst afgeven op anderen zonder naar zich zelf te kijken. Zag ook een filmpje over waterstaat GroenLinks en D66 willen het democratischer het stemmen voor landelijk belang.

Alles wat GroenLinks fout doet doen ze fout. Rutte wist wat sms'jes en jawel daar is GroenLinks weer. Straks een onnodig debat over sms'jes en straks weer vuurwerk.

Conclusie zeg het niet vaak maar het is een vies smerig partij om weer zieltjes te winnen.

Zag ook nog iets over een fusie in de eerste kamer met PvdA als ik PvdA was na het filmpje had ik tegen ze gezegd, GroenLinks wat zijn jullie toch een faalpartij met onnodige debatten die er niet toe doen.

Maar ik heb ook alle vertrouwen erin dat het goedkomt deze jaarwisseling. Wordt een mooie jaarwisseling met afhaaldagen. Zie dat ook wel goedkomen.

iedereen die het altijd maar over links heeft. In mijn dorp is het vuurwerkverbod voorgesteld door oa 2 rechtse partijen. Dat is precies het probleem. Als alleen linkse partijen voor een verbod waren dan kwam het er landelijk (en in de meeste gemeentes) nooit.

Zojuist bekend geworden: 30 mei a.s. zal de Tweede Kamer debatteren over het Initiatiefwetsvoorstel...

iedereen die het altijd maar over links heeft. In mijn dorp is het vuurwerkverbod voorgesteld door oa 2 rechtse partijen. Dat is precies het probleem. Als alleen linkse partijen voor een verbod waren dan kwam het er landelijk (en in de meeste gemeentes) nooit.
Het is toch echt grotendeels links die voor een verbod is.Dan heb je wel pech als het in jou dorp rechts is.

Corona is er nog steeeds dus zullen ze het straks wederom op de zorg gaan gooien, maar de wintersport mag gewoon doorgaan waar er afgelopen jaar 1400 letsels van terug kwamen van het niveau medium tot zwaar waarvan 1 dode/.

Verder ik paniek hem niet. Het is een debat op het initiatiefvoorstel las ik. Zie het niet gauw erdoor komen los van corona. Maar spannend is het die dag zeker wel absoluut. Maar zin in O&N heerst meer dan dat initiatiefvoorstel.

Ben nog steeds positief het komt goed. Wacht rustig af hoe en wat er komen gaat. 1 ding staat vast antwoord komt eerder dan november. Afwachten maar weer.

Het is toch echt grotendeels links die voor een verbod is.Dan heb je wel pech als het in jou dorp rechts is.

Links is eerder een aanjager voor het verbod. Bonte en Rietveld waren de hetze tegen vuurwerk begonnen later was het Bonte, Rietveld, Thieme van PvdD toen barste de strijd echt los elk jaar. Alles was uit de kast gehaald, van petitie tot meldpunt. Op gegeven moment waren de afsteektijden verkort, bepaalde artikelen werden verboden. Ze zijn gewoon de aanjager ieder jaar weer. En opeens stopten die 2 omdat gemeentes het mochten verbieden en er was genoeg bereikt. Absoluut heeft @bonbridge een punt ook rechts begint te draaien in gemeenteraden cda in Apeldoorn bijvoorbeeld, Bruls cda burgermeester voert een hetze. Schuld van links allemaal met dat gedram, waarom? Zij links waren de grootste aanjager ieder jaar weer. En of het niet erger kon roerde de ovv zich ook in de discussie en daar was het deelverbod en Links heeft weer terrein gekregen en dat is blijkbaar niet genoeg, dus jagen op het totaalverbod met dat initiatiefwet.

Om een voorbeeld te schetsen van vorig jaar, eigenlijk hoef ik het niet uit te leggen. Maar dat coronavergadering waar daarna links tot huilens toe in het debat om een verbod werd gevraagd, echter bij het debat kwam ook niet de beslissing. Wassenberg prate over weer een vuurwerkverbod en vroegen aan het RIVM is het nodig? Ze kregen geen antwoord erop en Kuipers zei dat vuurwerk het probleem niet was maar Bruls zei ja we moeten er op voorsorteren. Echter het doek viel door de burgereesters en zitten behoorlijk rechtse tussen. Hoe men het ook wendt of keert LINKS blijft de aanjager. En waarom zijn ze de aanjager simpel ze komen met een initiatiefwet. Die gasten blijven maar verzinnen en dat is de grootste ramp van het verhaal. De gehele discussie is gewoon totaal onnodig zeer nutteloos te noemen en toch komt die ieder jaar terug door Links.

Verder heb je gelijk, de pech heb je waar rechts het verbied gebeurd sporadisch maar het toont wel aan dat rechts draait in bepaalde dorpen/gemeentes.

Het staat al geschreven ik ben niet bang dat het verboden wordt als ik optel hoe links heeft gefaald en wacht rustig af tot de 30ste wordt weer eventjes spannend hoop dat ik de deksel niet weer op me neus krijg bij een verbod. Maar vertrouwen dat een verbod niet komt is zeer enorm dat het wel goedkomt.

Laatst bewerkt:
Nog 9 dagen met de billen knijpen. Niet dat het veel uitmaakt voor wat ik de lucht in ga jagen, maar het zou wel prettig zijn als de sfeer compleet is, doordat alle brave huisvaders met hun zoontjes ook weer meestoken.

Hier in Grunn werkt rustig een VVD burgemeester samen met GroenLinks, en is hij zelf persoonlijk voor een gemeentelijk verbod en anders maar landelijk. Dus de GL/PVDD mogen wel aanjagers zijn, partijlabeltje zegt weinig in dezen.

Staat ook in me verhaal over burgermeesters en rechts. Mijn verhaal is meer hoe het is ontstaan de discussie.

Om een of andere reden is er gene open "knallen gehoord" topic, maar bij deze.

Want is het alweer vakantie voor de basisscholen? Want anders had dat knulletje allang van z'n mammie op bed moeten liggen ipv om bijna exact 3 uur vannacht (z'n horloge liep nog voor ook) een dikke knaller vlakbij af te steken.

Als je na een werkweek een hele dag zwaar tuinwerk hebt gedaan en door de spierpijn al bijna niet slaapt en vervolgens nog eens 2 uur wakker ligt door zo'n randdebiel, is dat slecht voor het beeld van knalvuurwerk en dus niet alleen bij mij. Iedereen heeft dit gehoord, gefeliciteerd hoor!

Door dit soort neanderthalgedrag staat elk vuurwerk op de helling. Als je prutpuber bent lijkt dit soort ergernis leuk, maar dan als een uilenmongool dom kijken pissig gaan worden als je speelgoed wordt afgepakt? Zelf gedaan, knul! En ook voor mij, bedankt hè!

Ik ga er maar vanuit dat dit soort apengedrag niet van een volwassene kwam, anders kan die linearecta een paar jaar naar een arbeidskamp in Siberië, naast dat heropvoedingskamp van dat knulletje.

En dat zegt een pyro die ook van de dikke knallers was. Want koop ff beter spul dan ook ipv deze schelle meuk. Als het nou een mooie zware c6 dreun was geweest, had ik er nog ietwat van genoten ook nog. Maar deze derderangs troep...

Om een of andere reden is er gene open "knallen gehoord" topic, maar bij deze.

Want is het alweer vakantie voor de basisscholen? Want anders had dat knulletje allang van z'n mammie op bed moeten liggen ipv om bijna exact 3 uur vannacht (z'n horloge liep nog voor ook) een dikke knaller vlakbij af te steken.

Als je na een werkweek een hele dag zwaar tuinwerk hebt gedaan en door de spierpijn al bijna niet slaapt en vervolgens nog eens 2 uur wakker ligt door zo'n randdebiel, is dat slecht voor het beeld van knalvuurwerk en dus niet alleen bij mij. Iedereen heeft dit gehoord, gefeliciteerd hoor!

Door dit soort neanderthalgedrag staat elk vuurwerk op de helling. Als je prutpuber bent lijkt dit soort ergernis leuk, maar dan als een uilenmongool dom kijken pissig gaan worden als je speelgoed wordt afgepakt? Zelf gedaan, knul! En ook voor mij, bedankt hè!

Ik ga er maar vanuit dat dit soort apengedrag niet van een volwassene kwam, anders kan die linearecta een paar jaar naar een arbeidskamp in Siberië, naast dat heropvoedingskamp van dat knulletje.

En dat zegt een pyro die ook van de dikke knallers was. Want koop ff beter spul dan ook ipv deze schelle meuk. Als het nou een mooie zware c6 dreun was geweest, had ik er nog ietwat van genoten ook nog. Maar deze derderangs troep...

Hier ook hoor, 4 uur in de nacht 2 hele doffe dreunen. Hier zijn ze dan wel pro vuurwerk, maar dit hoeft van hun niet. Maar helaas deze straatgasten kwamen niet ver. Hun pech is er wordt teveel gejat door ze dat de politie ook op pad is door de buurt. Een typisch heterdaadje en uitgerekend moeten ze er 2 laten knallen. En ik heb niks met die zware knallen

Moet zeggen het knalt Hier wel goed. Zie ook veel siervuurwerk en knalcakes. Af en toe een singleshot. Overlast is er genoeg.

Ik vraag me oprecht af wat die knallen voor nut hebben eigenlijk. Ieder jaar weer erger me eigen mateloos eraan en vannacht was de druppel die de emmer deed overlopen. Sier prima kan ik van genieten knal ook nog wel maar dan Belgisch ofzo ben niet helemaal tegen knal. Maar gewoon een normaal bangertje kan geen kwaad. Maar heb het gevoel dat ze elkaar moeten overtreffen van kijk mij is. Dat zware knalvuurwerk ben ik altijd fel op tegen geweest. Mijn honden blaffen en van mijn buurtjes ook de meeste en dat elke keer in de nacht is geen pretje.

Siervuurwerk steken ze wel om 21:00 af of vroeger in de middag. Maar die dreunen zijn totaal nutteloos.

Heb geen zin om elk jaar te strijden in de gemeente omdat hun het verpesten voor de rest. Maar snap sowieso niet waarom je 4 uur in de nacht buiten loop, er is niets te doen en alles is gesloten.

Maar goed ik moet zeggen vorig jaar genoot ik ervan en wil niet de moraalridder uithangen. Ook ik stak sier af afgelopen kerst al waren het fonteinen, en wat knallertjes. Dat harde zware hoeft van mij niet, dat mag van mij echt weg liever gisteren nog dan vandaag.

Dit stuk is een aanvulling op bovenstaand wou niet bewerken. En @Richardus beterschap en dat je weer beter kunt slapen zonder spierpijn.

Als afsluiter ik heb er zin in in het nieuwe vuurwerkseizoen het kriebelt. Webshops gaan in september open. Ben in gedachte al bij juni en dan nog 3 maandjes tot september. Ik kan niet wachten weer te bestellen en heb nog 2 tripjes België te gaan verdeeld over de maandjes tot september om in de sferen te komen.

Debat Tweede Kamer over de Initiatiefwet Algeheel Verbod Consumentenvuurwerk is in ieder geval uitgesteld naar de week van 6 t/m 10 juni. Geen opgave van reden bekend.

Wel zie ik een enorme lijst met nog in te plannen debatten en vergaderingen. Het kan zijn dat het gewoon erg druk is...

Debat Tweede Kamer over de Initiatiefwet Algeheel Verbod Consumentenvuurwerk is in ieder geval uitgesteld naar de week van 6 t/m 10 juni. Geen opgave van reden bekend.

Wel zie ik een enorme lijst met nog in te plannen debatten en vergaderingen. Het kan zijn dat het gewoon erg druk is...

Dat vind ik aan de ene kant echt jammer, moeten we extra dagen lang wachten. Die onzekerheid mag nu wel een keer verdwijnen. Het is niet anders dat het druk is. Maar goed wachten weer af, het is niet anders.

Maar ik zie het nog steeds positief in dat is het probleem niet. Hoe dichter ik bij maandag kwam iets in mij zei maak je niet druk het komt er niet door, het lukt ze niet met dat initiatiefwet. En nu is het een paar daagjes extra wachten.

En laten we eerlijk wezen er zijn belangrijkere zaken dan vuurwerk. Overheid moet er gewoon vanaf blijven van de traditie. En gek genoeg ondanks alles kriebelt het wel heb Zin in O&N heb al het negatieve omgezet naar positieve jaarwisseling door dat gezever eromheen.

Iedergeval bedankt voor de post en op de hoogte brengen, waardeer het enorm.

Al zou de jaarwisseling wel doorgaan als vanouds,heb ik nu weer m,n twijfels over doorgeschoven bestellingen bij een bepaalde winkel in Breda...

Eerste jaar gekozen voor doorschuiven,2de jaar eerst gekozen voor annuleren...toen heb ik me bedacht en alsnog gekozen voor doorschuiven.
Dit dus per email aangegeven en gevraagd om bevestiging,nu 3 maanden verder nog steeds niets gehoord....

Back
Bovenaan