Tweede Kamerverkiezingen 2025

Even buiten het feit wat je van de situatie vindt, Jorginho claimt dat er meer aandacht is voor de Israelische zijde van het verhaal dan voor de Palestijnse kant van het verhaal. Dat lijkt me pertinent onwaar.
Dit snap ik ook totaal niet aan zijn verhaal idd.. ik heb nog geen enkele pro joodse boot die kant op zien varen...

Misschien ook omdat ze gewoonweg onmiskenbaar, en door alle experts en instanties onderschreven, genocide hebben gepleegd. Als iemand als Geertje dat dan bij VI gaat lopen rechtlullen, is zo iemand simpelweg een Zionistenpuppet met alle, niet schijn maar, bewijzen tegen zich.
Ben ik het persoonlijk niet mee eens, ook wel een vrij harde uitspraak van je.

Ben ik het persoonlijk niet mee eens, ook wel een vrij harde uitspraak van je.
Over Grote Leider van altijd dezelfde verkiezingsposters heeft hij wel een punt. Die is al jarenlang innig bevriend met Benjamin Mileikowsky (Netanyahu) en dat is een zionist in hart en nieren, net zoals zijn vader was.

Over Grote Leider van altijd dezelfde verkiezingsposters heeft hij wel een punt. Die is al jarenlang innig bevriend met Benjamin Mileikowsky (Netanyahu) en dat is een zionist in hart en nieren, net zoals zijn vader was.
Nogmaals, mensen kennen de oorsprong en betekenis van het woord Zionisme niet. Dat woord is gaandeweg geclaimd door een stel idioten en er is negatieve lading aan gegeven onder het mom van de huidige gebeurtenissen. Het getuigd niet van enige vorm kritisch denken om dat woord te gebruiken alsmede dat het niet getuigd van veel historische kennis en historisch perspectief.

Nogmaals, mensen kennen de oorsprong en betekenis van het woord Zionisme niet. Dat woord is gaandeweg geclaimd door een stel idioten en er is negatieve lading aan gegeven onder het mom van de huidige gebeurtenissen. Het getuigd niet van enige vorm kritisch denken om dat woord te gebruiken alsmede dat het niet getuigd van veel historische kennis en historisch perspectief.
Zo'n moeilijke definitie is het niet:

zionisme​

"
Je hebt gezocht in het Gratis woordenboek op: zionisme

zi·o·nis·me (het; o) 1. het streven van een bep. Joodse groepering om een eigen staat te stichten en te behouden.

Wat prima in een ander stuk woestijn had gekund, waar niet al miljoenen mensen woonden die daarna deels verdreven zijn.

Zo'n moeilijke definitie is het niet:

zionisme​

"
Je hebt gezocht in het Gratis woordenboek op: zionisme

zi·o·nis·me (het; o) 1. het streven van een bep. Joodse groepering om een eigen staat te stichten en te behouden.

Wat prima in een ander stuk woestijn had gekund, waar niet al miljoenen mensen woonden die daarna deels verdreven zijn.
Ik schrijf toch niets voor niets in historische context? Dat gaat voorbij aan een simpele definitie van de van Dale. Zoek er eens iets over op zou ik zeggen.

Ik schrijf toch niets voor niets in historische context? Dat gaat voorbij aan een simpele definitie van de van Dale. Zoek er eens iets over op zou ik zeggen.
De in de late 19e eeuw ontstane beweging waaruit na WOII het Schijnheilig Land is ontstaan, wat sindsdien hetzelfde doet als wat anderen tegen hen deden? Of ken jij een veel ouder zionisme. Want de Joden als religieuze groep werden al door antieke beschavingen uitgemoord, de Romeinen waren daar bijvoorbeeld ook goed in. Al mochten ze uiteindelijk wel in de provincie Iudaea (= Judaea), vanaf keizer Hadrianus hernoemd tot Palestina blijven wonen.

Zitten die beroepsdwazen ook al in Nigeria?

Voornamelijk Ethiopië

Ideaal knopje tegen Crazy Hornets!

LOL. :thumbsup:

Precies dit, maar zionist klinkt blijkbaar erg lekker🤷

Meestal is het (scheldwoord) jood toch?

Ik bedoel dit niet als aanval of iets.

Maar geef jij dan ook eens inhoudelijk antwoord?
Dit heb ik al eerder gevraagd maar verder dan een mening zijn we niet gekomen.

Ik ben dan wel nieuwsgierig wat iemand Zionisme vind zonder google te raadplegen.

Leg het eens in jip & janneke taal uit?

Voornamelijk Ethiopië

LOL. :thumbsup:

Meestal is het (scheldwoord) jood toch?

Ik bedoel dit niet als aanval of iets.

Maar geef jij dan ook eens inhoudelijk antwoord?
Dit heb ik al eerder gevraagd maar verder dan een mening zijn we niet gekomen.

Ik ben dan wel nieuwsgierig wat iemand Zionisme vind zonder google te raadplegen.

Leg het eens in jip & janneke taal uit?
Verder zul je ook niet gaan komen, als je het zo graag wil weten zoek het op en verdiep je dr in...

Het zionisme was in oorsprong een vreedzame nationale beweging die eind 19e eeuw ontstond en streefde naar een Joodse staat in het historische land Israël. Het was geen gewelddadige ideologie, maar gericht op diplomatie en opbouw. Pas hierna volgde de eerste wereldoorlog, het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk, de Balfur verklaring, het verdelingspplan van de VN en het uitroepen van de Israëlische staat. De kern is dat de term Zionisme in de huidige tijd selectief wordt gekoppeld aan een gewelddadig en expansief Israël, zonder daarbij te kijken naar de historische aard van de niet gewelddadige ideologie dat het Zionisme in oorsprong is.

Verder ga ik er ook helemaal niet meer op in, ik heb gezegd wat ik van de daden van Israël vind en ik vind tegelijkertijd wat van Hamas en het gebrek van het Palestijnse volk om hiertegen in opstand te komen en een democratische bestel na te streven. Dat geld eveneens voor het Israëlische volk, alhoewel zij in ieder geval in grote getale demonstreren en Netanyahu in rechtzaken beland. Ik gebruik in ieder geval een feitelijke duiding van Zionisme, zonder het te koppelen aan mijn subjectieve werkelijkheid.

Laatst bewerkt:
Het zionisme was in oorsprong een vreedzame nationale beweging die eind 19e eeuw ontstond en streefde naar een Joodse staat in het historische land Israël. Het was geen gewelddadige ideologie, maar gericht op diplomatie en opbouw. Pas hierna volgde de eerste wereldoorlog, het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk, de Balfur verklaring, het verdelingspplan van de VN en het uitroepen van de Israëlische staat. De kern is dat de term Zionisme inhoud de huidige tijd selectief wordt gekoppeld aan een gewelddadig en expansief Israël, zonder daarbij te kijken naar de historische aard van de niet gewelddadige ideologie dat het Zionisme in oorsprong is.

Verder ga ik er ook helemaal niet meer op in, ik heb gezegd wat ik van de daden van Israël vind en ik vind tegelijkertijd wat van Hamas en het gebrek van het Palestijnse volk om hiertegen in opstand te komen en een democratische bestel na te streven. Dat geld eveneens voor het Israëlische volk, alhoewel zij in ieder geval in grote getale demonstreren en Netanyahu in rechtzaken beland. Ik gebruik in ieder geval een feitelijke duiding van Zionisme, zonder het te koppelen aan mijn subjectieve werkelijkheid.

Bedankt voor jouw antwoord en ik ben dan nieuwsgierig en kort door de bocht: Bestaat Zionisme ook zónder Israël?

Bedankt voor jouw antwoord en ik ben dan nieuwsgierig en kort door de bocht: Bestaat Zionisme ook zónder Israël?
Je vraag kan je uit mijn antwoord halen me dunkt, nogmaals ik heb alweer te veel laten verleiden om dingen een fatsoenlijk op papier te zetten. Ik ga nu genieten van mijn resterende zondagavond. :)

Je mening geven terwijl je woorden moet gaan uitleggen aan een ander heeft weinig zin. 🤣

Hoezo niet je kunt toch open staan voor een dialoog en misschien wel iemand zijn beredenering daar in laten herzien?

Niet iedereen is in elk onderwerp verdiept en je kunt onmogelijk alles weten daarom heb ik juist interesse in iemand 'zijn' kant.

Je mag ook een duit in het zakje doen maar waarschijnlijk omdat het vanuit mijn kant komt zal je weinig inhoudelijks reageren behalve een beetje trollen.
En ook dat mag.

Dat is dus niet waar ik naar op zoek ben.

Ik vind het juist interessant om iemands mening te horen en dan met wat ik zelf geloof en weet dat te reflecteren.

Zonder oordeel of haat.
Ik heb helemaal geen zin om mijn mening daarover hier te gaan delen that's it. Ik weet hoe t zit en ik word doodmoe van al dat gedram over die landen. Ik wil t graag gewoon bij NL houden ipv al die landen vol haat die elkaar toch nooit gaan vinden...

Back
Bovenaan