Silver Spanish Cracker

Artikelnummer: 1007
Artikelnaam: Silver Spanish Cracker
Netto Kruitgewicht: n.n.b.
Aantal Schoten: n.v.t.
Aantal Knallers: n.n.b.
Effectomschrijving: n.n.b.
Verpakkingseenheid: n.n.b.
Adviesverkoopprijs: n.n.b.

1007_GBV_Silver_Spanish_Cracker_new_2012_groot.gif

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze zien er wel echt strak uit!
Lijkt wel alsof er geen stop in zit, alla Toffee.

Maar in real-life zal het wel met stop zijn.
Ook een recht lont, hoop spuitlont is altijd leuk!

Zijn dus meer importeurs die legale vlinders gaan importeren na Rubro, (?), en nu dus ook GBV!
Eens kijken wat het is, en de prijs.

De foto betreft Spaanse flash vlinders:
160-10-truenos-estopin-n3.jpg

Dus of de foto klopt niet of? Wachten maar tot de mods bij GBV op importeursbezoek zijn geweest!

Deze zien er zeer spaans uit.
Ik ga ze zeker kopen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier de originele estopin n3, prijs is ~3.60 voor 6 stuks.
estopin-n3.jpg

Vraag me af hoe deze weco crackers het doen, maar ik denk dat het herverpakte kleischeten zijn.

Ik heb toch stiekem wel hoge verwachtingen hiervan.
Zal sowieso één pakje kopen, en als de prijs en knal redelijk zijn misschien nog wel meer ook (op oudjaarsdag zelf?)

Een aantal berichten hierboven verwijderd.
Flashkruit is in Nederland niet toegestaan en het gaat hier dan ook om een buskruitversie van deze knaller.
Dat er eerder flash in een rol gezeten zou hebben wil niet zeggen dat we nu bij elke knaller moeten discussieren over of dit hierbij het geval zal zijn.

Graag ontopic over deze knaller dus weer :)

Op zich vind ik dit een mooi product. Volgens mij kan deze prima mee in tassen met oud en nieuw tussen andere knallers. Zullen de jongeren vast wel doen als ze buiten gaan spelen.

Laatst bewerkt:
Leuk door verzonnen op de vlinders die we vorige jaar o.a. bij Caferrata al zagen. Orgineel is het niet meer want meerdere importeurs hebben ze inmiddels.

Het is leuk, met name voor de jeugd en het zal goed verkopen, al wordt het nu heel moeilijk om legaal en illegaal gescheiden te houden zo voor het oog. Hopelijk gaat de overheid niet moeilijk doen hierover.

Ben ook benieuwd naar de knal maar verwacht hier niet veel van. Toch zou het leuk zijn als hij iets harder gaat dan een rotje. En dat is wel mogelijk, zie ultra bomb van maddog, dus ik wacht af. Wellicht een pakje proberen komend jaar :)

mwaaaaa....tja als ik kiezen moest zou ik toch voor het echte werk gaan .
ziet er leuk uit maar je hebt er zo weinig aan

Maar we weten de uitwerking nog niet. Wie weet worden we verrast. Anderzijds kun je met goede BP/Pulverone en constructies ook harde klappen maken. Als het deze afwerking is, kan het bijna niet zo zijn dat het een kanonslagplofje wordt.

Maar we weten de uitwerking nog niet. Wie weet worden we verrast. Anderzijds kun je met goede BP/Pulverone en constructies ook harde klappen maken. Als het deze afwerking is, kan het bijna niet zo zijn dat het een kanonslagplofje wordt.

dan zou het hoogst waarschijnlijk gaan om een schelle knal

Ligt er aan, als er goede opsluiting is kan de knal doffer zijn.
Bij flash is het inderdaad zo dat overdreven dikke hulzen zorgen voor schellere knallen. Kans is nooit helemaal uitgesloten (maar wel enorm klein) dat er door de EU-normen toch op een manier flash in gaat zitten. We gaan er inderdaad van uit dat er eens een keer goede buskruit in komt, en als we "verrast worden" is dat natuurlijk erg mooi meegenomen. ;-)
Maar als het inderdaad zo'n kartonnen fluthulsje wordt met nog geen half grammetje greenmix (ongemengde en ongeperste buskruit) en een hoop klei, wordt het zo'n schel plofje. Dit is nu nog steeds bij bijna alle Nederlandse "kanonslagen" (doet naam schande aan).

Laatst bewerkt:
Een aantal berichten hierboven verwijderd.
Flashkruit is in Nederland niet toegestaan en het gaat hier dan ook om een buskruitversie van deze knaller.

Ik quote Morris nogmaals. Wij zijn gisteren bij GBV-Weco op bezoek geweest en er zit 100% gewoon buskruit in. Dus aub niet meer speculeren over flash, het zit er gewoon niet in. Hoe hard ze gaan kunnen wij niet zeggen maar men vertelde ons dat het een goede knal geeft. Dus wat goed inhoudt zullen we pas de 31e december weten:wink:.

Ondanks het fraaie uiterlijk mogen we dus concluderen dat de knallers in Nederland weer komen te vallen onder oplichterspraktijken?

laten we eerst maar afwachten wat ze doen voordat we weer lopen te zeuren.

en je hoeft ze niet te kopen dat staat nergens.

maar ze zien er wel leuk uit.
groeten .

Foto van Bestelvuurwerk.nl gehaald:

1007%20kopie.jpg

Ik zie rechts onder op de foto Flashing Demons liggen. Misschien dat dat een link is met het woord "Silver" in de naam Silver Spanish Cracker.
Als de vlinder er echt zo uit komt te zien zou wel vet zijn. Leuk label.

Laatst bewerkt:
Hmmm.. wie weet is het eerst zo'n flashing demon geval wat daarna knalt. Anders is de omschrijving pure misleiding door te stellen dat er silver flash in zit.

Back
Bovenaan