Eerste knallen al gehoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja al paar x van week je kan merken dat kids vakantie hebben en rondje belgie gedaan hebben alvast:angel::applause:

Hier vannacht weer een beste dreun, tegen een uurtje of 03:00. Die tijden soms ook:bonk:

Gisteren in de avond redelijk in de buurt een prof blok wat je zonder dat je wat ziet herkent uit duizenden... de tears from heaven en dan de prof versie. Wat een dreunen!!

Ook hier ging er vannacht wat de lucht in. Vind alles best hoor, maar die tijdstippen slaan soms helemaal nergens op. Vind dat behoorlijk irritant, en dat als liefhebber. Ik kan me dan de reacties van mensen die niets met vuurwerk hebben dan al helemaal voor stellen. Wil je zonodig nu al stoken doe dit dan op normale tijdstippen en een beetje buiten de bebouwde kom.

Gisteravond weer een flinke dreun in de buurt, schrok er zelf behoorlijk van. Die harde knallen hoeven van mij niet zo, vind het ook niet bepaald sfeer verhogend. Maar in de verte een cake af horen gaan vind ik dan wel zeer sfeervol.

Gisteravond laat ging er hier een cake de lucht in. Ik sliep al bijna, was helaas net te laat beneden om hem nog te kunnen zien..

Kwam gisteravond thuis, dikke knal en direct erna sirenes, ik denk dat er een paar hard hebben gerend. :wink: Verkeerde moment uitgekozen.

Toevallig afgelopen nacht om 00:05 een cake gehoord. Dat zal een jarige geweest zijn. Stiekem wel tof om te horen zo, tijdens de wat koudere dagen.

Tot en met de herfstvakantie is het hier in de wijk erg rustig. Af en toe een keer een enkele knal, maar daar blijft het bij. Tijdens of net na de herfstvakantie zijn er wat meer knallen te horen. Zal wel de jeugd zijn, die het niet kan laten om na een tripje Baarle wat nieuwe knallers uit te proberen. 5-10 jaar geleden gebeurde dit veel vaker. Nu is het relatief rustig.

Afgelopen zondag was het voor het eerst dat er echt dichtbij knallen te horen waren. Ik zat na het ontbijt nog even rustig op de bank en opeens een 4 tot 5 knallen in 2 minuten tijd. Duidelijk geen NL spul, maar op dat moment kwam het met bakken uit de hemel dus ben ik maar binnen gebleven. Niet veel later ineens het onmiskenbare geluid van een goede oude ratelband. Duidelijk te horen dat het om een flash variant ging en in mijn enthousiasme rende ik naar boven, niet dat een mat de lucht in gaat, maar meer om te kunnen achterhalen uit welke richting het geluid kwam. Snel schoenen aantrekken en op gevoel de juiste kant op rennen had toch niet veel zin, omdat de mat dan waarschijnlijk al voorbij was. De eindbom klonk ook geweldig en kwam echt goed boven de rest uit. Normaal zou ik denken: moet dat nu al, bewaar dat lekker tot de 31ste om gezeik te voorkomen. Maar gezien de huidige situatie was alleen het horen van een goede 100k al een geluksmoment, zeker na een ruime week van een soort van rouw, waarbij het gevoel overheerst dat aan een prachtige traditie, een passie, een einde is gekomen.

Het is vanwege de weersomstandigheden nog een wonder dat die mat in zijn geheel af is gegaan. Even later door de straat gereden om toch nog even het rode tapijt te kunnen bewonderen. Nu maar hopen dat er de 31ste nog een mat is en dan wil ik dat sprintje best wel even trekken.

Screenshot_20211128-132326_Gallery.jpg

Gisteravond een shell gezien aan de rand van mij woonplaats.
Ik was net ergens tussen de weilanden en daar zag ik er ook wel 1 vanuit Geldermalsen.
Daarna bizar harde klappen.
Er wordt hier veel gestookt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan