Eerste knallen al gehoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet alleen Twente denk ik, alle regionale gebieden (of t nou in het westen/midden/noorden/zuiden is) laten wat van zich horen. Mijn werk zorgt ervoor dat ik vooral in de "landelijke' gebieden kom (denk aan Zoutkamp Groningen, Vlissingen Zeeland, Tessel Noord Holland en Brunssum Limburg) en het valt met op dat dit toch terugkomt als ik met mn collega's praat. De stadse lui zijn misschien wat minder enthousiast misschien, voor ons plattelanders/provincialers is dat kolder en kijken we uit naar Sinterklaas / Kerst en Oud en Nieuw. Oliebollen en vuurwerk zijn volstrekt natuurlijk daarin.

Hoe is dat voor jullie? ben best wel benieuwd.

Gisteravond wou ik net mn airpods in doen, had sky erop gezet toen er plots een paar straten verderop een cake de lucht in ging. Prima voor de sfeer om naar het werk te fietsen.

Ook hier begint het steeds meer te knallen. Van de week ook een klein cakeje gezien, stelde niet veel voor maar zeker leuk om weer eens wat te zien.

Bij mij in de buurt hoor ik steeds vaker heerlijke geluiden voorbij komen helaas kan ik er geen zicht op hebben:p

Hier de laatste 2 weken weer wat stiller heb ik het idee. Maar goed, Loots heeft weer nieuwe aanbiedingen, Zena volgt ook zaterdag, dus ik denk dat er vanaf de herfstvakantie wat meer te horen zal zijn.

Hier hoor je ook wel eens wat. En steeds wat vaker nu het weer vroeger donker wordt buiten.

Maar dus ook gisternacht. Werd er zelf een paar keer wakker van. Waren waarschijnlijk cobra's die werden afgestoken.

Kan ik dus niet waarderen.. zeker niet midden in de nacht.
Zo krijgen mensen dus een "hekel" aan vuurwerk en zullen ze simpelweg gaan roepen dat het verboden moet worden.

Dat dit soort vuurwerk al verboden is en dat ook nu al afsteken verboden is zullen veel mensen waarschijnlijk niet snappen.
Mensen gaan simpelweg voor een "totaalverbod".

Joh, maak je niet zo te sappel een rotje meer of minder t maakt allemaal niet zoveel meer uit. T verbod zit al in de pijplijn er is geen ontkomen meer aan.

Joh, maak je niet zo te sappel een rotje meer of minder t maakt allemaal niet zoveel meer uit. T verbod zit al in de pijplijn er is geen ontkomen meer aan.

En zelfs daarna gaat het gewoon door aangezien dit materiaal al lang verboden is zal er weinig veranderen. Bovendien denk ik echt dat je zal schrikken hoeveel vuurwerk er in nederland illegaal opgeslagen ligt in schuren etc.

Bij ons hoor je het hele jaar door wel iets in het weekend. Bij mijn ouders lijkt het op zaterdagavond wel Oud en Nieuw als er een tuinfeestje aan de gang is in de buurt.

Maar het lijkt er op dat het rond de herfstvakantie meer word. Dat was vroeger bij ons wel zo. In en om de herfstvakantie kwam het aanbod een beetje op gang. Daardoor hoorde je vroeger ook best veel knallen al. Dat ging bij ons door van oktober tot zeker eind januari.

Tot een paar weken terug af en toe een paar knallen, blijkbaar hadden wat lui een bron gevonden. Verder gewoon weer stil hier, zoals al een paar jaar eigenlijk.

Hier nemen de knallen ook merkbaar toe. Het hele jaar door ging er zo af en toe een cake of box de lucht in. Nu begint het aandeel knalvuurwerk wel toe te nemen. Van de week al een paar keer wat gehoord. Maar het kan zo ook weer een tijd rustiger worden...

Het is hier juist de laatste anderhalf a 2 weken opmerkelijk rustig, zelfs nu in de herfstvakantie. Stilte voor de storm:D

Hier knalt het elk weekend wel. Je raakt er aan gewend en het is toch niet tegen te houden. Het lijkt ook wel of tegenwoordig elk feestje met vuurwerk word afgesloten:D Mensen komen er toch wel aan als ze willen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan