Zena trophy 2014 gaat door !!!

(Trouwens, weet niet op welke stande je camera stond, ik neem aan een GoPro, maar de beelden hebben totaal geen kleur, een heel plat profiel. Ik weet niet of je de beschikking hebt tot een editor, maar wellicht dat je wat kleurcorrectie toe kan voegen)

Is niet van mij; zag deze net op internet voorbijkomen en daarna hier gepost. :wink:

Ook ik ben er zaterdag bij geweest en ik zal even een kort verslagje maken.

Wij waren vrij laat richting Bree gegaan met in ons hoofd dat we er half 6 zouden zijn, vlak voor de Mascleta dus. Het weer zag er niet veel belovend uit, maar dit had tot onze verbazing echt niet beter gekund. Vollop zon en amper een wolkje aan de lucht te zien en ook op de buienradars waren er geen regenwolken te bekennen in de buurt van Bree. We hebben jammer genoeg wel ergens vertraging gehad, dit in samenwerking met de omleiding vlakbij Bree zorgde er voor dat we er precies om 18:00 waren. Natuurlijk heel de spanning aan het oplopen bij mij, want ik wilde de Mascleta écht niet missen! Even snel het parkeer geld betalen, wat 5 euro was. Geen geld vonden wij, je mag er immers de gehele dag staan. Wij de auto uitstappen en het eerste wat we hoorde was een keiharde salute, die natuurlijk de Mascleta opende. Ik als een gek natuurlijk naar het terrein rennen!

Eenmaal aangekomen op het terrein gelijk naar voren gerend om zo dicht mogelijk erbij te staan. Wat een klappen kwamen er van de Trueno's af. Ook de salute's waren echt heerlijk natuurlijk en vooral bij de laatste salvo heb ik letterlijk een moment van trillende trommelvliezen ervaren. In tegenstelling blijkbaar met vorig jaar was dit terrein juist super, alle knallen kwamen gewoon tot hun recht. Mijn complimenten aan alle medewerkers van de Mascleta! Dit was echt super.

Na de Mascleta gingen we maar gelijk wat te eten halen want we hadden amper gegeten door de lange reis. Tot onze verbazing zat er een enorme rij bij de snacktenten. Ik op veel festivals geweest en dit is eigenlijk bij elk festival hetzelfde verhaal en lang wachten is nooit leuk natuurlijk. Kon hier iets aan gedaan worden? Op het moment zelf niet, iedereen deed goed zijn/haar best bij de snacktenten. Punt voor volgend jaar is zeker wel om meer snacktenten neer te zetten, nu waren er duidelijk te weinig. Maar goed ik vond het opzich ook niet erg want we moesten nog redelijk lang wachten op de daylight show en toen we ons eten hadden begon de show ook gelijk.

De daylight show was erg heftig moet ik zeggen! Rookshells zijn erg leuk om te zien en zeker met de blauwe lucht kwam dit effect erg goed tot zijn recht. Ik vond de daylight show in tegenstelling tot de andere mensen redelijk kon tippen aan de mascleta. Het enige verschil waren de Truenos en de anti climax van de finale, wat volgens mij een hoop Mjolnir's waren. Voor een daylight show was er wel weinig kwa rook, maar ik vind een volgas knal en fluit show persoonlijk leuker. Dus dit was eigenlijk geen tegenvaller voor mij.

Voor de rest moet ik zeggen, alles was zeer goed geregeld. Het opstootje kan gebeuren, maar had eigenlijk niet gemoeten. Ik liep over het veld en kwam er midden in gelopen en dan schrik je natuurlijk wel.

De muziek is ook een groot kritiek punt van iedereen. Muziek is altijd lastig want iedereen smaak verschild. Wel is house,hardstyle en hardcore een stijl die het grootste publiek leuk vind. Ik zelf vond het juist een positief punt dat er ook daadwerkelijk een soort festival van werd gemaakt door de muziek. De tent was ook zeer groot en sfeervol, dus daar zeker mijn complimenten over. Ik vind niet dat de enkeling die er niet van houd en hun eigen muziek loopt aan te dringen dit voor elkaar moet krijgen. Oke, de boxen hadden niet gehoeven op het veld, het had beter bij de tent kunnen blijven maar slingerende kaken en opgefockte gozers heb ik echt nergens gezien. Ik ben ook in en rond om de tent geweest, en niks daarvan is waar. ( dit commentaar werd volgens mij meer bij de buren gegeven, maar pin me er niet aan vast ). Deze muziekstijl past ook het meest bij vuurwerk. En niet denken dat ik er erg van houd, want het is niet mijn stijl maar ik vind het puur gezeik naar Zena toe die goed hun best deed. Ik ben er trouwens ook niet vies van geweest om patat voor 4 euro te kopen. Oke dit is aan de dure kant maar ik snap dat deze prijzen er zijn om de kosten zoveel mogelijk te drukken.

Echt super bedankt iedereen die hier aan mee heeft geholpen, dit was echt een mooie dag en ik ga er zeker in het vervolg weer heen!

Ook ik ben natuurlijk aanwezig geweest bij dit geweldige evenement!
Hierbij wil ik nogmaals Zena, LVC en alle vrijwilligers bedanken voor het mogelijk maken.. en bedank ik de Crew en leden van Vuurwerkcrew.nl voor het geweldig gezellige weekend.
Hieronder mijn foto's.

35116883.1cc89e4c.640.jpg

35116877.67b81242.640.jpg

35116881.b91b084e.640.jpg

35116879.4a0c027d.640.jpg

35116887.36dd558e.640.jpg

35116885.0c2c8fdf.640.jpg

35116901.3b100b6c.640.jpg

35116889.50585842.640.jpg

35116891.8bc9edeb.640.jpg

35116893.300208d2.640.jpg

35116863.9a4a70f3.640.jpg

35116861.ed5413a7.640.jpg

35116865.7745954a.640.jpg

35116867.8fc0a0ee.640.jpg

35116869.15b0bfe5.640.jpg

35116871.79d4e16c.640.jpg

35116873.cd330847.640.jpg

35116875.ccf0d113.640.jpg

35116897.6ed8b011.640.jpg

35116895.590aab07.640.jpg

Best daagie gehad mensen.
Ondanks dat 's avonds migraine door ging zetten toch nog stilletjes kunnen genieten.
Na de slotshow snel op de stretcher gegaan met wat migraine pillen in de mik en van 2 tot half 5 nog zitten babbelen op de camping.

Ik kan niet anders dan de organisatie en alle betrokkenen bedanken voor de mooie dag.

Wat een geweldig weekend heb ik gehad zeg, niet normaal.
Wat zena hier heeft neer gezet is geweldig, mijn complimenten.
Heb echt van iedere minuut genoten en heb me prima vermaakt.
Veel bekenden gesproken, veel en mooi vuurwerk gezien, kortom een geweldige dag.

Ook ik wil hierbij Zena nogmaals ontzettend bedanken voor dit geweldige festival wat geheel gratis is.

In de finaleshow van de demo, zaten volgens mij de producten die niet apart geschoten zijn. De All at once was de laatste en vervolgens zijn de Beta B, Beta A, Cannis, hypnotised, ancient knowledge, Exponential en Mjölnir in de finaleshow. Er gingen wel heel veel mjölnirs de lucht op het einde:

:handsup:

hier ook mijn vid van de mascleta. de moeite waard om even te bekijken!
en als het kan even abonneren, dat kan ik wel gebruiken :D

Ik ben weer bijgekomen van een fantastisch weekend vol vuurwerk, gezelligheid, vuurwerk, veel leuke mensen, vuurwerk, festival, vuurwerk, competitie en had ik al vuurwerk gezegd?

Bij dezen grote complimenten aan alle medewerkers van Original/Zena en alle bouwers van de shows van groot tot klein! Wat een happening was het weer en wat heeft de Trophy een enorme groei ondergaan. Ik ben bij alle edities geweest en elke keer werd het beter en beter. Heerlijke Mascleta, Erg leuke daylightshow (helaas een en ander blijven staan) Trophy was voor mij als deelnemer een spannend element. Gaat alles zoals gepland??

We hebben met team vuurwerkbelgie na aanpassing van de initieel bedachte show om aan de regels te voldoen (houten borden en stellage eruit) denk ik een lekkere show in het thema harder, better, faster neergezet. Het niveau lag aardig gelijk en het was een leuke competitie.

Het is niet te beschrijven wat een dag als deze bij mij losmaakt, maar de finale was fantastisch. Compliment aan Big Smile Fireworks.

Ik hoop dat er nog vele Trophy's mogen volgen!

Nogmaals iedereen die meegewerkt heeft : dank voor een onvergetelijke dag, avond en nacht.

Back
Bovenaan