Zena trophy 2014 gaat door !!!

Showtje nr 4 van de Trophy, Team Panorama!
2 toffe gasten en 2 hele mooie meiden, ondersteund door Gijs van Zena.

Vond dit zelf een erg leuk showtje, was ook blij dat ik mn vuurwerkbril op had, wat een fluiters en het sneeuwde groene blinkers (3:00) :p

weet er toevallig iemand welke deze batterij is op 12 sec. en hoeveel er tegelijk worden afgeschoten.
is dit de CANIS of BETA B en BETA A ??
lijkt me een mooie cake om er een goudbeeld mee te creeren.

Meer info over de Beta serie (hierin zitten de Kappa en Zéta) volgt snel :)
Is inderdaad het belgische assortiment.

Ik ben wel benieuwd naar welke salute's er werden gebruikt in de Mascleta. Waren dit OF import salute's of ook uit Spanje? Wat een klappen kwamen daar van af!

De mascleta was echt een prachtig stukje pyrotechniek :) Chapeau voor de groep (Tony en co.?) die dit heeft ontworpen! :thumbsup: Heerlijk ritmisch begin en een prachtige opbouw. Ik heb er zeer van genoten. Alle knallers waren keurig opgehangen, waardoor er eigenlijk niets in het zachte gras viel. Het gebruik van prachtig Spaans spul was ook zeer gepast. De daylightshow die er op volgde vond ik niet helemaal in verhouding. Het was een verkapte mascleta met sporadische daylight elementen. Ik had er ietsje meer van gehoopt. Mischien hadden deze twee elementen omgedraaid hadden moeten worden, dat de brutere mascleata de softere daylightshow opvolgde.

Thanks! Wij hebben hem inderdaad net als vorig jaar zelf mogen designen, bouwen en afsteken. Uiteraard ging ook dit keer niet alles goed maar ik ben super trots op wat we neergezet hebben. Wat soms jammer is, is dat het geluid niet zo overkomt als in Valencia. Er hingen bijvoorbeeld 70 visgraten tussen de lijnen die voor het ritme moeten zorgen maar we kunnen deze knallers niet hangend laten knallen waardoor ze in het gras vallen en te weinig toevoegen.

Er zijn 2 overgangen die ik niet lekker vind gaan. Heel raar want ze zijn op dezelfde manier als de 5 andere overgangen verbonden. Maar we hebben daar wel een oplossing voor. De Terremoto zal voor vele waarschijnlijk (te) langzaam begonnen zijn maar persoonlijk vind ik dit veel mooier dan wanneer er in 1 keer een bak geluid op je afkomt. Zo is het naar mijn mening ook bedoelt, het geluid moet opbouwen.

De eerste cakes in de bombardeo (16 stuks) vond ik traag en daardoor duurde het te lang. De 2de serie cakes die in 10 seconden alles leeg schoten vind ik veel meer bij de bombardeo passen.

Wat betreft de Daylightshow; Deze hebben we ook compleet voor onze rekening genomen. Zena noemde het de daylight show maar ik heb het liever over de grote T*ring Herrie show :). Helaas liep deze niet helemaal lekker. Er zijn namelijk wat rekken met shells blijven staan. Hier zaten allemaal salutes met gekleurde rook bij maar ook veel meer 5 en 6" shells met rook boeketten. Helaas hebben we de gewone fluitshells niet voorbij horen komen maar wel weer de screamers.

Uiteraard klinkt dit een beetje als een mascleta want je gebruikt dezelfde effecten. Knal, Fluit en Screamers maar ik ben het ermee eens dat hier meer variatie in kan zitten zoals bijvoorbeeld Crackling etc. Meer producten met gekleurde rook is niet zo makkelijk. Niet alles is namelijk bij iedereen te koop en je kan ook niet bij 10 verschillende bedrijven 1 doosje vuurwerk bestellen. Ik zou zelf wel graag van die gave gekleurde rookmines willen gebruiken zoals je in China vaak voorbij ziet komen. Wie weet in 2015.

Iedereen bedankt voor de toffe reacties en opbouwende puntjes maar laten we ook vooral niet vergeten dat wij net zoals jullie gewoon liefhebbers zijn, geen bedrijf hebben en hoogstens 1 of 2 keer per jaar een show mogen en kunnen bouwen. En ik denk dat we het dan toch wel erg netjes hebben gedaan :)

Ik ben wel benieuwd naar welke salute's er werden gebruikt in de Mascleta. Waren dit OF import salute's of ook uit Spanje? Wat een klappen kwamen daar van af!

Deze salutes 2.5" t/m 4" die in de mascleta en daylight show werden gebruikt zijn van Original Fireworks.

Hey Toon konden jullie niet meer fakkelen toen je zag dat het bleef staan.Dat is ook een stuk mooier dan op een knopje drukken.

Hey Toon konden jullie niet meer fakkelen toen je zag dat het bleef staan.Dat is ook een stuk mooier dan op een knopje drukken.

Ja fakkelen is mooi en spannend maar ik heb 2 kinderen, een heerlijke vrouw en wat familie thuis zitten die ik lief heb. Ik ben er niet bang van maar ik heb wel zo mijn verantwoordelijkheden. Dus je zal mij niet zo heel snel stoer zien doen tussen 400 salutes en wat 5 en 6" shells die staan te blazen.

En daarbij vind ik dat fakkelen de shows niet mooier of beter maken. Het is puur het gevoel van de fakkelaar wat het mooier maakt.

Ja fakkelen is mooi en spannend maar ik heb 2 kinderen, een heerlijke vrouw en wat familie thuis zitten die ik lief heb. Ik ben er niet bang van maar ik heb wel zo mijn verantwoordelijkheden. Dus je zal mij niet zo heel snel stoer zien doen tussen 400 salutes en wat 5 en 6" shells die staan te blazen.

En daarbij vind ik dat fakkelen de shows niet mooier of beter maken. Het is puur het gevoel van de fakkelaar wat het mooier maakt.

Was ook meer gericht op het gene wat bleef staan niet op de hele show.

Daar verschillen we van mening van dan,als je ziet dat er een heel stuk blijft staan en de mogelijkheid is er om het nog de lucht in te blazen zou ik het zeker niet na laten.Ik snap dat je zegt dat het gevaarlijk is en dat je verder moet nadenken dan alleen je hobby,maar ik zou de mensen proberen te geven waar ze voor komen kijken.Ik ben er niet bij geweest hoe het aangesloten is maar als je met lijnen werkt is de kans dat er wat verkeerd gaat met fakkelen een stuk kleiner. Is mijn mening,maar goed het is geweest en volgens mij heeft iedereen er van genoten,volgend jaar weer een kans.

Nou ik begrijp maar al te goed dat er niet gefakkeld is.
Er stonden zo ontzettend veel buizen dat je er echt niet tussen gaat staan.
Dat is die paar rekjes met shells totaal niet waard, die zien we volgend jaar wel extra:wink:.

Hier t laatste gedeeltr van de spektakel show. Ik had geen zin om alles te filmen. Ik wou eens genieten. Toch later nog gefilmd en ben er blij om ook. Heerlijk laatste stukje.

Nou ik begrijp maar al te goed dat er niet gefakkeld is.
Er stonden zo ontzettend veel buizen dat je er echt niet tussen gaat staan.
Dat is die paar rekjes met shells totaal niet waard, die zien we volgend jaar wel extra:wink:.

Dat kan jij zeggen omdat je op het schietveld bent geweest,aangezien je vanaf de hekken niet kan zien hoe het opgesteld staat is het niet zo begrijpelijk als jij zegt.

Back
Bovenaan