Vuurwerkverhalen

Geweldig verhaal sniperX, dit soort dingen gebeuren ook in het echt, en je leest het makkelijk door. Ik kan niet wachten op je volgende stukje!

Heerlijke verhalen die je hier post! :D
Kom erg in de stemming moet ik zeggen. Ook de cliffhanger op het eind van het verhaal maakt het extra spannend, super! :thumbsup:

Deel 6!

Tot zijn grote schrik ziet Paul de politie staan bij de deur. Blijkbaar stonden ze op Paul te wachten, want de politieagenten kwamen direct op hem af. "Mee komen jongeman. Bij deze wordt je aangehouden op verdenking van handelen in illegaal vuurwerk en in het bezit zijn van illegaal vuurwerk." zegt een norse politieagent. Paul zucht, maar loopt toch maar mee met de politieagent. Het halve schoolplein kijkt hoe Paul wordt meegenomen naar het politiebureau voor een verhoor. Eenmaal aangekomen op het politiebureau wordt Paul meegenomen door de norse agent naar een verhoorkamer. "Goedemorgen Paul." zegt de agent. "We hebben meerdere tips gekregen. Een over handel, en een over het bezitten van illegaal vuurwerk. Vandaag kom je in ieder geval niet meer naar huis. Je huis is opnieuw doorzocht en er is niks gevonden, dus je hebt het duidelijk ergens anders opgeslagen. Hoe langer je wacht met het opbiechten, hoe langer je hier zit."

Paul begint toch enigszins angstig te worden. Beter biecht hij het op, hij krijgt dan een lagere straf dan wanneer hij het ontkent en het alsnog gevonden wordt, denkt hij. Paul wordt weer teruggehaald naar de verhoorkamer, en de agent ondervraagt hem opnieuw. "Waar heb je het vuurwerk opgeslagen? Nogmaals, hoe eerder je het zegt, hoe minder problemen." zegt de agent. "Oké, ik biecht het dan maar op. Het vuurwerk ligt opgeslagen in mijn opa en oma's kelder. Maar ik heb eerlijk waar nooit gehandeld." zegt Paul. "Prima, graag het adres van je opa en oma." zegt de agent. Paul geeft hem het adres en belt zijn opa en oma op dat de politie er aan komt, inclusief het 'vuurwerkteam', om het vuurwerk onschadelijk te maken. Alhoewel het vuurwerkteam het waarschijnlijk onschadelijk maakt door het af te steken en er van te genieten, denkt Paul.

Paul rijdt met de politie en het vuurwerkteam mee naar zijn opa en oma's huis. Eenmaal aangekomen staat de doos met daarin het illegale vuurwerk al klaar. Het vuurwerkteam neemt het mee en Paul mag naar huis. Over zijn straf is nog niets bekend, maar een flinke boete, strafblad, en taakstraf zitten er zeker wel in volgens de agent. Paul wordt netjes thuisgebracht door de politie en zijn ouders waren al ingelicht. En, om alles nog even erger te maken, krijgt Paul ook nog eens een week lang huisarrest van zijn ouders. Paul besluit Roel op te bellen en hem te vragen of hij bij hem wil komen. School is inmiddels al uit en Roel staat enkele minuten later bij Paul op de stoep. "Hey Paul, wat is er allemaal gebeurd? De hele school weet inmiddels dat je naar het politiebureau bent meegenomen." zegt Roel. "Ja pff, de politie heeft mijn illegale vuurwerk nu in beslag genomen en er staat me een taakstraf, strafblad, en boete te wachten. Als klapper op de vuurpijl krijg ik ook nog eens een week huisarrest van m'n ouders. Ik mocht niet weg van het bureau tot ik had opgebiecht waar het illegale vuurwerk opgeslagen lag. Hoe langer ik wachtte, hoe meer problemen, dus ik heb het maar gewoon opgebiecht." legt Paul uit. "Heftig man, dan heb ik nu als enige nog mijn vuurwerk. Je hebt toch niks over mij gezegd hé?" vraagt Roel. "Nee natuurlijk niet man, ik heet nog altijd geen Thijs. Ik zou nooit een echte vriend verraden. Al moest ik er nog weken voor in de bajes zitten.

's Avonds vertelt Paul het verhaal via msn aan Tim en Joep, en aan alle andere mensen die hem ondervragen over wat er precies gebeurt is. Roel begint hem inmiddels ook te knijpen, en met nog zo'n anderhalve maand tot oud en nieuw is het nu zaak dat Roel niet gepakt wordt. Paul gaat op tijd slapen na een lange en slopende dag. Het liefst werd hij nu wakker uit deze nachtmerrie, maar hij realiseert zich dat het de werkelijkheid is. Het risico van het vak..

De volgende ochtend wordt Paul enigszins treurig wakker. Weer een schooldag en vandaag zal het wel een dag vol met vragen van zowel de leraren als de medeleerlingen worden. Na een douche en ontbijt fietst Paul rustig naar school. En zoals hij al verwachtte wordt het een rumoerige dag. "Paul wat is er gisteren gebeurd?" vraagt Lena, een meisje uit zijn klas. "Tja, illegaal vuurwerk. Meer wil ik er niet over kwijt, ik ben er helemaal klaar mee. Dit was de eerste, en gelijk ook de laatste keer illegaal vuurwerk. Ik wil mijn toekomst niet verder op het spel zetten." verklaart Paul. Dat gezegd hebbende bedenkt Paul zich dat hij morgen een spreekbeurt moet houden, en hij nog niks voorbereid heeft door de omstandigheden. Het onderwerp weet hij inmiddels in ieder geval al, illegaal vuurwerk en de gevolgen. Maar ook die spreekbeurt, loopt niet zoals Paul had gehoopt...

Vooruit dan mensen, deel 7 als toetje voor alle trouwe lezers :D.

Deel 7:

De volgende ochtend is het tijd voor de spreekbeurten. Paul heeft zijn spreekbeurt toch nog enigszins voor kunnen bereiden en hoopt op een goede afloop en een goed cijfer. Na twee korte spreekbeurten is het nu tijd voor de wat langere spreekbeurt van Paul. "Als onderwerp heb ik gekozen illegaal vuurwerk. Zoals jullie allemaal wel zullen weten ben ik er mee opgepakt en heeft het me meer problemen dan plezier opgeleverd in dit geval." opent Paul zijn spreekbeurt. "Het vuurwerk heb ik gehaald in Baarle. De politie heeft een anonieme tip gekregen van iemand en daardoor ben ik dus gepakt, na meerdere huiszoekingen." Thijs steekt zijn vinger op. "Ja Thijs?" zegt de leraar. "Paul, je weet dat je nu niks beter bent dan een crimineel hé?" zegt Thijs lachend. "Zegt meneer die zelf ook gepakt is." antwoordt Paul. "Rustig jongens, laten we het bij de spreekbeurt van Paul houden." komt de leraar tussenbeiden. "Goed dan, illegaal vuurwerk is dus riskant om in je bezit te hebben. Spannend is het wel, maar het levert je alleen maar problemen op als iemand je verlinkt." Paul kijkt Thijs aan, en dit merken vooral Roel, Tim, en Joep. Die schieten hard in de lach en snappen precies waarom Paul hem aan kijkt. Thijs haakt hier op zijn beurt weer op in door een flauwe opmerking. De leraar is het verwijten over en weer inmiddels zat en zowel Paul als Thijs krijgen een vier voor hun spreekbeurt. "Fijn is dat, weer naait hij me." zegt Paul boos. De leraar wijst hem de weg naar de gang om even af te koelen.

Na schooltijd besluit Paul het even van zich af te gooien door een potje te gaan voetballen met Roel en Tim. "Ik begin echt een bloedhekel aan die Thijs te krijgen." zegt Paul. "Je bent niet de enige Paul..." zegt Roel. Na een uurtje voetballen is Paul het wel weer zat, zijn ouders waren naar het werk en daarom kon hij toch even weg van huis. Eenmaal thuis besluit hij maar wat pepernoten en warme chocolademelk te pakken. Het bekende recept in combinatie met AVP, VWC, en de kerstradio. Paul kan zich helemaal ontspannen door het verhalen topic te lezen op AVP en VWC, er staan prachtige verhalen in van bijvoorbeeld 'Kamikaze', 'Coen21', 'knaller4life', en nog wel meer. "Toch nog iets leuks aan deze rot dag.." zegt Paul zachtjes. Na een tijdje is het avondeten klaar, maar Paul heeft er maar weinig zin in. Zijn ouders doen raar sinds het hele gebeuren en de sfeer aan tafel wordt er niet beter op. Na het eten gaat Paul dan ook maar gauw weer naar boven toe.

Plotseling ziet Paul op een nieuwssite een artikel staan over hem. "16-jarige vuurwerkfreak opgepakt na tip over illegaal vuurwerk" luidt de titel. Paul leest het stukje aandachtig en de media blaast *zoals altijd* de boel weer flink op. Paul zou in het bezit zijn van bommen en mortieren. "Het moet echt niet gekker meer worden.." zegt Paul op msn tegen Roel, die het artikel inmiddels ook gelezen heeft. "De media naait je man.. ze maken alles erger dan het is." zegt Roel. "Ja klopt, en dan ook nog is met mijn voornaam en woonplaats. Dit dorpje is sowieso al best klein, en hierdoor weet iedereen straks dat ik ben opgepakt met illegaal vuurwerk." De volgende ochtend besluit Paul maar eens lopend naar school te gaan. Onderweg passeert een man van rond de 30 hem, kijkt hem een keer aan, en vraagt: "Ben jij niet die jongen van die mortieren en bommen?" "Nee, het is allemaal zwaar opgeblazen. Het waren absoluut geen bommen, maar gewoon consumentenvuurwerk in België. Zoals altijd maakt de media het weer erger." antwoordt Paul geïrriteerd. Vervolgens loopt Paul rustig door naar school, en onderweg komt hij Roel nog tegen. "Hey man, net vroeg een man al aan me of ik die jongen was met de mortieren en bommen. Zorg dat je niet gepakt wordt.." zegt Paul. "Te laat." antwoordt Roel. "Wat? Heb ik iets gemist"? vraagt Paul.

"Gisteravond zijn de blauwe petten bij mij langs geweest. Ze zeiden dat ze wisten van mijn illegale vuurwerk opslag, en dat als ik niet zou opbiechten waar het lag, ik de rest van de avond en nacht in de cel mocht doorbrengen." zegt Roel. "Pff, jij dus ook al. Nu zijn we dus alle vier gepakt. Hoe kan dat toch... Thijs weer zeker. Echt hé, wat een verschrikkelijke vent is het ook." zegt Paul woedend. "Ach ja, ik krijg een boete en taakstraf. Ze hadden het niet over een strafblad, dus dat scheelt. Misschien krijgen jullie er ook wel geen, ik hoop het maar. Over een paar weekjes komen de vuurwerkfolders voor het legale vuurwerk gelukkig. Ik heb het echt gehad met illegaal." zegt Roel. "Ja gelukkig komen de folders binnenkort.. de Intratuin folder kan je volgende week al afhalen in de winkel las ik. En op internet kan je hem al zien. Het komt nu toch wel weer erg dichtbij."zegt Paul.
De jongens komen aan op school, en opnieuw staat hen daar een verrassing te verwachten....

Geweldig om deze verhalen te lezen. Ik hoop dat er nog veel delen volgen want de verhalen hebben een leuke sfeer. Succes met schrijven.
Joris :)

en weer prachtig geschreven.
je leest er prima doorheen en er komen goede feiten voorbij.

bedankt voor al je moeite en tijd

keep on writing

en weer prachtig geschreven.
je leest er prima doorheen en er komen goede feiten voorbij.

bedankt voor al je moeite en tijd

keep on writing

Bedankt :), ik probeer naast alleen het fictieve gedeelte toch nog een boodschap mee te brengen. In een later deel komt er ook nog een boodschap. Maar dat verklap ik nog niet :)

Vandaag dan eindelijk deel acht en deel negen :p,
deel acht zal ik proberen vanmiddag rond een uur of vijf online te hebben en deel negen vanavond.
Greetz :)

Vandaag dan eindelijk deel acht en deel negen :p,
deel acht zal ik proberen vanmiddag rond een uur of vijf online te hebben en deel negen vanavond.
Greetz :)

Yes! Dan na dat ik klaar ben met werken, staat deel 8 waarschijnlijk al online :D. Half 6 klaar! Succes met schrijven!!!

Weer zo een prachtig verhaal,
en de boodschap komt helemaal over.

Ik herken hier ook veel uit,
en je leest er zo door heen.

Ik kan niet wachten tot de volgende delen!
Top man

Deel 8. Enjoy

De verrassing die hen ditmaal staat te wachten is een stuk leuker. De jongens zien hoe Thijs wordt afgevoerd in een politiewagen. "Wat is er gebeurd?" vraagt Paul met een big smile op zijn gezicht. "Thijs heeft een uitstapje gemaakt naar Baarle. Hij heeft vervolgens geprobeerd het vuurwerk te verkopen, aan notabene de zoon van een politieagent!" zegt Tom, een jongen uit zijn klas. "Wat een dombo!" zeggen Paul en Roel lachend in koor. De dag verloopt verder vrij rustig en 's avonds vertelt Thijs op msn dat hij een gevangenisstraf van twee maanden tegemoet kan zien. Oud en nieuw zal hij dus in de cel moeten doorbrengen. Eindelijk zijn verdiende loon, vindt Paul. Tevens is er vanavond PyroFM, en rond zeven uur zit Paul met warme chocolademelk achter zijn laptop op PyroFM en de chat. De eerste phone-inn is van Thijs. Thijs vertelt over zijn mogelijke straf na poging tot handel. Paul schiet in de lach en verslikt zich in zijn chocolademelk.

Na PyroFM besluit Paul te gaan slapen na een amusante dag. Die nacht schiet Paul opeens wakker. Een keiharde knal heeft hem om een uur 's nachts wakker gemaakt. Er volgen nog meer harde knallen vlakbij zijn huis. "Welke gek is er nou vuurwerk aan het afsteken rond dit tijdstip, en ook nog eens illegaal?" denkt Paul. Als Paul uit het raam kijkt, ziet hij hoe het vuurwerkteam illegaal vuurwerk 'onschadelijk' aan het maken is door het gewoon vrolijk af te steken. Paul had al het gevoel dat ze het zouden afsteken, en hij had gelijk. Een aantal minuten later valt Paul weer in slaap.

De volgende ochtend gaat zijn wekker al om half acht af, Paul is vergeten hem uit te zetten, het is immers zaterdag. Paul besluit even te kijken of er nog bijzonder nieuws is en doet zijn laptop aan. "Nieuwe theorie: Wereld vergaat mogelijk op 22 December 2010." luidt een titel. "Wat een nonsens." denkt Paul, en hij besluit maar weer te gaan slapen. Een aantal uurtjes later wordt Paul wakker gebeld. Het is Thijs, die ook gelezen heeft over de nieuwe theorie. Thijs staat naast klikspaan ook bekend om zijn goedgelovigheid. "Paul, de wereld vergaat toch niet echt hé?" vraagt Thijs angstig. "Nee man, er gebeurt niks. Maar als je me nog eens wakker maakt voor zulke onzin, heb je wel een probleem." zegt Paul lachend en hangt op.

's Middags neemt Paul even een kijkje op AVP en VWC. De Intratuin folder ligt al in de winkel leest hij en Paul besluit er even een op te gaan halen. De folder ziet er strak uit vindt Paul, maar hij vindt de prijzen wel aan de hoge kant. "Wachten op vuurwerkdiscount en Harings vuurwerk dan maar." denkt Paul. Op de radio hoort Paul opeens een nieuwsbericht over de nieuwe theorie. "Wereld vergaat volgens wetenschappers mogelijk op 22 December 2010. Een meteoriet lijkend op een Chinese rol komt recht op de aarde afgestevend. Als deze meteoriet inslaat vergaat de hele aarde. De NASA probeert ondertussen de meteoriet af te wenden. We zullen u op de hoogte houden over de ontwikkelingen." luidt het bericht.

's Avonds zit Paul weer gezellig in het AVP café en in de VWC shoutbox. Ook het countdown gedeelte is zeer druk en gezellig, het vuurwerkverhalen topic loopt erg hard en Paul verveelt zich geen moment. Plotseling gaat Paul zijn telefoon af. "Tim mobiel" ziet Paul staan, en hij pakt op. "Ha Tim, wat is er?" zegt Paul vrolijk. "Hey Paul, ik heb mijn straf te horen gekregen. Een strafblad, €350,- boete, en vijf uur taakstraf op 1 Januari... Heerlijk alles opruimen, vijf uur lang. Nou ja het moet maar eh.." zegt Tim wat minder vrolijk. "Ik moet mijn straf ook nog maar afwachten.. Bij mij is de boel zelfs in de media gekomen.." zegt Paul. Eventjes later zit Paul weer rustig op AVP en ook daar is de meteoriet ondertussen onderwerp van de dag. De bijnaam op AVP luidt: De Chinese meteoor. Dit natuurlijk vanwege het feit dat het op een Chinese rol lijkt.

De volgende ochtend is het een grijze en saaie zondagochtend. Paul besluit maar rustig aan te doen en blijft nog even liggen, totdat er een stem van beneden klinkt dat hij uit bed moet komen. "Eind November.. nog heel eventjes en het is dan eindelijk December.." denkt Paul, die hierdoor toch maar uit zijn bed komt. Eenmaal beneden gekomen ziet hij dat zijn opa en oma er zijn. Zijn opa heeft nog een verrassing voor hem; Hij heeft een aantal doosjes Big Spanish Crackers voor hem achtergehouden. Zo heeft Paul toch nog iets illegaals voor op oudjaarsdag. "Bedankt opa!" zegt Paul zeer opgewekt. Plots gaat de telefoon. "Goedemorgen. Uw zoon Paul moet dinsdagmiddag om drie uur........"

Lol leuk verhaal hoor:) Heb ik weer wat te lezen. Wel irritant die clifhangers steeds:p. Maarja dat zal wel moeten voor de spanning.

Laatst bewerkt:
Leuk verhaal hoor, lekker om mee in de stemming te komen. Als je tijd hebt gewoon verder gaan zou ik zeggen, veel mensen lezen met plezier je verhalen:)

Back
Bovenaan