Bedankt

!
Heb op verzoek deel vier ook maar even geschreven. Deel vier is niet geweldig lang of zo, maar hoop dat jullie het toch weer een leuk stuk vinden. Door alle wendingen komen er geen vijf delen, maar meer. Weet niet precies hoeveel wendingen er nog komen, maar verwacht dat het toch wel rond de acht delen zal komen!
Deel 4:
Het is Tim, ook hij is gepakt. "De politie kwam gewoon binnenvallen met een huiszoekingsbevel.. Mag ik even langskomen bij je? Dan leg ik je het fijne uit." "Ja is prima mijn ouders zijn toch niet thuis, kom maar." zegt Paul. Een kwartier later gaat de bel, en Paul doet los. "Hey man." zegt Tim. "Hey, kom maar binnen."
"Oké vertel, wat is er precies gebeurd?" zegt Paul. "Tja, ik kwam uit bed, en de bel ging. Er stonden opeens vier politieagenten voor m'n deur. Ze hadden blijkbaar al genoeg aanwijzingen voor een huiszoekingsbevel. En ja hoor, daar gingen ze. Ze hebben echt ALLES op de kop gezet, alles doorzocht. Van de keukenkastjes tot aan de berging, en zelfs de vuilnisbak werd nog doorzocht.. de schooiers..." zegt Tim. "Wow, das best heftig. Zal ik je is wat vertellen, hier zijn ze ook net langs geweest met een huiszoekingsbevel." "Oh nee hé, hebben ze jou ook te pakken gekregen?" vraagt Tim. "Nee man, ik heb het vuurwerk net op tijd ergens anders verstopt. Waar kan ik niet zeggen, zelfs aan mijn beste vrienden niet. Het is gewoon te riskant." zegt Paul. "Ja ik snap het, dat hebben we nu wel weer gezien. Maar ja, ik krijg dus waarschijnlijk een taakstraf en een behoorlijke boete. Lekker is dat, laat die agenten toch eens echte criminelen gaan aanpakken.. Niet mensen met een passie voor vuurwerk en voldoende herseninhoud om het veilig af te steken en op te bergen.." zegt Tim met een ietwat bedroefde stem. "Ach ja, ze zullen altijd op jacht blijven naar illegaal vuurwerk. De echte criminelen worden soms niet eens aangepakt, maar wij vuurwerkfreaks krijgen er altijd voor langs.." haakt Paul in op Tim. "Ik ga maar weer eens.. mijn ouders zullen zo wel ontploffen als ze het horen." "Sterkte man, spreek je later wel weer."
Paul besluit op AVP te gaan en daar het verhaal te plaatsen. Over hoe zijn vrienden zijn gepakt, en hij ook bijna. Natuurlijk is Paul wel slim genoeg om te ontkennen dat hij überhaupt illegaal vuurwerk heeft. Na zijn verhaal te hebben gedaan besluit Paul maar even een balletje te gaan trappen met Roel. Alleen Roel en Paul zijn nog niet gepakt, en allebei hebben ze hun vuurwerk dusdanig goed verstopt dat dit ook bijna zeker niet zal gebeuren. "Pffoe, wat een gedoe de afgelopen dagen zeg. Ben blij dat wij het nu veilig opgeborgen hebben." zegt Roel. "Ja zeg dat.. Ik moet er niet aan denken om gepakt te worden, ik denk dat ik volgend jaar er niet meer aan begin man, dit is het niet waard. Dan ga ik nog liever naar Duitsland, al was ik dat toch al van plan, met siervuurwerk uit Duitsland is toch wel meer gedoogbeleid."
Na een potje voetballen besluit Paul maar eens naar huis te gaan voor het avondeten. Hij vertelt alles aan zijn ouders en ook die zijn opgelucht dat Paul en Roel het toch prima voor elkaar hebben. De vraag blijft, wie heeft de anonieme tip gegeven? Paul heeft zo zijn vermoedens. In zijn team zit een nogal aparte jongen, bekend als klikspaan. Hij stond erbij toen de jongens besproken of ze naar Baarle gingen. Paul besluit Thijs maar eens aan te spreken op msn. "Hey Thijs." zegt Paul. "Hey Paulooo." zegt Thijs overdreven vrolijk. "Hoe gaat het met je illegale vuurwerk dan? Al politie aan de deur gehad?" vraagt Thijs. "Smeerlap.. ik wist wel dat jij het was. Helaas voor jou zijn zowel ik als Roel niet gepakt. Tim en Joep wel. Je wordt bedankt man, ik zal de anderen inlichten over jouw 'anonieme' tip." zegt Paul woedend. Paul besluit gelijk de andere jongens op te bellen en te vertellen door wie ze zijn gepakt. "Hey Tim, met Paul. Thijs heeft de politie getipt over ons uitstapje naar Baarle. Hierdoor is er bij ons alle vier politie aan de deur geweest." zegt Paul. "Gadverdamme wat een klikspaan, ik mocht hem al niet, het hele team mocht hem niet, maar nu heeft hij het helemaal bij me afgedaan." zegt Tim met een overduidelijk boze stem. Ook Joep reageert woedend, en Roel had ook al zo'n gevoel dat het Thijs was. Paul is zelf ook woedend en besluit maar gauw te gaan slapen. Één ding is zeker.....