Ik wil nog wel een keer ingaan op alle mensen die het over stappen nemen hebben.
Zonder dat ik het goed recht om stappen te ondernemen wil ondermijnen wil ik toch hier wel iets over zeggen.
Geef eens een goede reden om stappen te ondernemen? Is de prijs te hoog? Of ben je wat verdrietig omdat die ene cake nu niet in je budget past en met de korting die je anders kreeg wel?
Wat beweegt je om deze stappen te ondernemen? Besef je wel goed dat als je dit doet vanwege zuivere motieven(namelijk je vindt het oneerlijk dat consumenten belazerd worden en de winkeliers ook) je dan ook moet gaan staan voor andere zaken in de samenleving waarvan hetzelfde geldt. Dat meen ik echt. Anders ben je gewoon niet consequent bezig. Als je echt morele bezwaren hebt tegen de importeurs die dit doen vind ik dat je ook consequent de lijn moet doorvoeren.
Verder heb ik de angst dat je op deze manier de importeurs tegen je in het harnas jaagt. Geef mij 1 goede reden waarom je dat zou doen? Voorbeeld: We hebben een toffe meeting gehad en show bij Rubro. Ze hebben ons als forumleden goed ontvangen. Dat hoeft ook niet. Ze doen het wel. Nu is het niet zo dat dit een motief moet zijn om geen kritiek te kunnen geven. Maar het mag je wel aan het denken zetten. Dit geldt niet alleen voor Rubro. Dit geldt voor alle importeurs.
Verder wil ik komend oud en nieuw gewoon Rubro in de straat hebben. Ik heb er geen behoefte aan dat door het klagen van mensen en het dreigen met stappen Rubro dit jaar helemaal niets meer kan/mag leveren. Daarbij denk ik niet dat het echt zal helpen. Als freaks snijden we ons in de vingers met onze hebberigheid soms. Zoals ik elders ook al heb gezegd denk ik dat we blij mogen zijn met elke korting en elke laagste adviesprijs. Want geen enkele winkelier wordt gedwongen om de hoogste adviesprijs te hanteren. Ze mogen gewoon het volle pond vragen. Dit doen vele winkeliers niet en ze gaan dan op de laagste prijs zitten. Wees daar eens blij mee. In plaats van altijd maar te klagen en dreigen met stappen ondernemen. Want je kunt je afvragen wat je daar daadwerkelijk voor de liefhebbers en jezelf mee bereikt.
In het geval van Rubro zit je met een importeur die echt goed vuurwerk levert. Ik zou dat niet kwijt willen raken(is geen sprake van, maargoed)
Ik ben voor de rest zelf met geen enkele importeur verbonden, dus ik preek zeker niet voor eigen parochie.
Volgens mij had ik nog veel meer willen zeggen, maar ik laat het hier even bij.
Denk er gewoon eens rustig over na....
greetzz
je spreekt wel voor jezelf, jij wilt namelijk gewoon dood leuk teveel betalen en een paar rambos bij rubro iets treveel geld laten verdienen..
Waar het mijn om gaat is dat als Rubro praktijken aanslaan er straks geen houden meer aan is, en als ik in mijn eentje Rubro boycot schiet het niet op en kan het alsnog zo zijn dat ik de sjaak ben en geen importeur meer overhoud..
Daarnaast ben ik aardig principieel ingesteld en vecht ik graag tegen het onrecht wat mij en mijn minder briljante mede mens wordt aangedaan.. Ik heb ook gewoon ook een hekel aan mensen die puur financieel belang boven een combo van consumenten/maatschappelijk/financieel belang zetten.
En Rubro is hier een groot voorbeeld van, in de PMs die ik ontvang van sommige mensen kan ik toch duidelijk opmaken dat ik zulke mensen verre van aanbid en dat ik vind dat je totaal verkeerd in deze maatschappij staat.
ja iedereen moet zijn boterham verdienen, en ja de een mag een wat grotere hebben dan de ander ik hoef ook geen SP achtig land. Maar ik vind wel dat als je als bedrijf zijnde met iets bezig bent je een bepaald maatschappelijk belang moet dienen bovenop je eigen financiële belang.
En ik dreig niet met stappen ondernemen, er zijn gewoon een aantal instanties die dit nu rustig aan het oppikken zijn. En het kan best dat wat journalist met iets leuks komen oid.. Of misschien wel de NMA?
Wil hier niet te ver over uit wijden omdat ik niet gras wil gaan weg maaien..
Ik weet toevallig dat Wim (Rubro) geen discussie wil op een openbaar platform als dit, wel via mail :(, maar toch hoop ik op wat input. Misschien dat andere mensen dan ook hun mening bij kunnen stellen.