Waar het Tony, en mij ook, om gaat is dat als je ergens al 40% korting krijgt dat er nog steeds gedacht wordt dat er (vette) winsten gemaakt worden. En dit is zeker niet het geval.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Waar het Tony, en mij ook, om gaat is dat als je ergens al 40% korting krijgt dat er nog steeds gedacht wordt dat er (vette) winsten gemaakt worden. En dit is zeker niet het geval.
Er wordt nu gedaan alsof er alleen maar personeelskosten moeten worden gemaakt voor de verkoopdagen. Uiteraard is dit zo, zeker bij de grote winkels. Echter, er zijn voldoende bedrijven die vuurwerk als nicheproduct hebben.
Denk hierbij aan de sigarenboer op de hoek die vuurwerk er even bij doet. Deze bedrijven hebben sowieso al personeel in dienst, dus die loonkosten zijn er altijd wel. Idem dito voor omzetbelasting, huur, hypotheek, afvalverwerking et cetera. Dit zijn veelal ook de verkooppunten die niet stunten en dus de volle mep vragen. Deze verkooppunten kunnen wel degelijk flinke winsten pakken. Vooral als juist deze verkooppunten de importeurs kiezen met hogere marge en niet mee doen aan acties. Voor deze groep verkooppunten betekent iedere euro winst gewoon een extraatje.
Dat de simpele berekening die sommigen freaks erop los laten niet klopt, ben ik met je eens Tony. Vooral als het gaat om de winkels met freakacties. Maar om nou te stellen dat de kosten die jij noemt er voor zorgen dat de winsten uit vuurwerkverkoop tegenvallen, dat is mijn inziens niet altijd waar. Ik denk dat de praktijk weerbarstig is en dat je per verkooppunt zal moeten bekijken hoe de situatie is.
Ik zou zeggen, leen een beetje geld ergens en begin een winkel.
Dan kom ik op de eerste verkoopdagen even met 5 a 10 vrienden bij jou inkopen en wil ik minimaal 40% korting. Als we dan alles geregeld, ingepakt en afgerekend hebben kom ik nog een keer met je praten en dan wil ik weleens zien hoe je over je zeer mega grote miljoen miljard euro winst denkt.
Heel de dag achter de computer net doen of je alles weet kunnen we allemaal. Ondernemen is wat dat betreft een totaal ander verhaal. Ik hoor graag van de zeurpieten wanneer hun winkel geopend word. Het kost toch allemaal niks dus het moet zo gefixed zijn.
By the way...omzetbelasting is er toch al? Ja, maar moet je het dan niet berekenen?
Of je nou over 5.000 euro belasting betaald of over 105.000 euro. Dat scheelt nogal wat. Oh jah, wat maak ik me druk...je houd toch genoeg over.
Schofterig veel?
Je hebt er dus blijkbaar de ballen verstand van. En als ik jou was zou ik maar geen winkel beginnen want binnen 3 maanden sta je in het rood.
Wat al heel simpel is...40% - 21% btw en dan moet je nog je personeel, huur, afvalverwerking, omzetbelasting etc. betalen. Ik wil het jou weleens zien doen.
Volgens mij draait de klant nog altijd op voor de btw kosten hoor,dus snap niet welke kant je nu op wilt gaan?
Ik bekijk hem anders, want die laatste snap ik niet; 40% - 21%? Wat hebben kortingen en BTW met elkaar te maken? Als er minder voor een product betaald wordt, wordt er ook minder BTW over betaald.
Maar wat ik bedoel is; als een winkel met korting van 30% nog kan "overleven", zit er bij de normale prijs dus gewoon bizar veel winst op. Om het misschien wat beeldender te maken;
Er vanuit gaande dat beide winkels precies hetzelfde zijn, en allebei alleen product A verkopen, en daarbuiten niets anders;
Een product A wordt voor €70 verkocht bij winkel A, en deze winkel kan hier op "overleven".
Winkel B verkoopt hetzelfde product A voor €100 (dus zonder 30% korting). Uit de gestelde voorwaarde (exact dezelfde winkels, dus ook zelfde kosten), maar winkel B dus gewoon bizar veel winst.
Dat geldt natuurlijk ook bij winkel C zijn met een freak-actie met 30% korting en normale verkoop zonder korting. Winkels verkopen in principe niets zonder er op te verdienen (al is het maar minimaal), klantenlokkertjes als kanonslagen buiten beschouwing gelaten.
Dus je snapt er echt helemaal niks van!?
Ga aub eerst jezelf informeren ipv constant te reageren terwijl je helemaal niet weet hoe het werkt.
Was jij niet degene,die 17 berichten terug zei ik stop er mee?
Nu hang je hier nog steeds rond,dus het zit je blijkbaar wel hoog allemaal?
@tony en Kwintos: wel beetje lief blijven voor elkaar he
@tony: Ik heb het vermoeden dat Kwintos bedoeld dat de rekening van de btw niet voor rekening komt van de winkelier, maar voor rekening van de klant. Dit rekent hij dus als niet mee als winst. Volgens mij is hij zich hier van bewust. Overigens werkt het hier toch zo zoals met de wet van de grote aantallen? hoe meer je verkoopt, hoe meer kleinere winst je maakt. Het verhaal van karton voordeel gaat hier ook op.
Ik moet je wel gelijk geven dat de kosten van een winkelier soms nog wel iets onderschat worden. Maar wat kwintos en anderen en ik bedoelen te zeggen is dat een winkel geen verlies zal leiden op deze producten. Of er moet ergens een gaatje zitten in het hoofd van een winkelier.
greettzzz
Omdat het heel zonde en zelfs vervelend is als mensen zomaar wat roepen.
Om nog een voorbeeld te geven vraag ik aan jullie wat de Event 4 Seasons inkoop kost?
Jullie mogen raden waarna ik het bedrag zal noemen plus wat er overblijft na de korting.
adviesprijs is 169. hij mag voor 110 verkocht worden. hierover moet dan btw berekent worden.Omdat het heel zonde en zelfs vervelend is als mensen zomaar wat roepen.
Om nog een voorbeeld te geven vraag ik aan jullie wat de Event 4 Seasons inkoop kost?
Jullie mogen raden waarna ik het bedrag zal noemen plus wat er overblijft na de korting.
Een winkel die blindelings grote kortingen geeft maar wel degeleijk verlies.
En dan praat ik over de producten die wij graag willen hebben. BTW op simpele producten als bijvoorbeeld de astronouten word al jaren verlies gemaakt wat dus gewoon een grote kosten post is.
Ik wil graag een voorbeeld geven betreft de 4 seasons. Daarom ben ik zo benieuwd wat ze denken dat deze inkoop kost.