Stefan Works
VWC lid
Waarom zouden winkeliers eerst hun immortal gold voor 125 aanbieden en vervolgens 139
Zei namen genoegen met 125 euro! En dan zullen ze daar heus geen verlies op draaien hoor.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Waarom zouden winkeliers eerst hun immortal gold voor 125 aanbieden en vervolgens 139Zei namen genoegen met 125 euro! En dan zullen ze daar heus geen verlies op draaien hoor.
Omdat ze meegenomen worden in de hype van de Freaks en graag die Freaks in huis willen hebben.
Hoezo hype net of er met 125 euro geen marge meer op het product zit?
Deze winkelier neemt genoegen met een kleinere marge,dat wordt alleen door andere winkeliers de kop ingedrukt.Vervolgens zegt de importeur hou je aan die prijzen of we leveren niet eens meer.Echt heel erg professioneel deze oplossing vind je niet?![]()
Hoezo hype net of er met 125 euro geen marge meer op het product zit?
Deze winkelier neemt genoegen met een kleinere marge,dat wordt alleen door andere winkeliers de kop ingedrukt.Vervolgens zegt de importeur hou je aan die prijzen of we leveren niet eens meer.Echt heel erg professioneel deze oplossing vind je niet?![]()
En toch vind ik het slecht dat Rubro het zo aanpakt.Stel, jij hebt een winkel A en verkoopt merk X. De winkel B, 5 km verderop, verkoopt ook hetzelfde merk X. Deze winkel staat al jaren bekend als dé winkel voor je vuurwerk. De investering voor de bunkers hebben zij al terugverdient. Jij verkoopt pas sinds 5 jaar vuurwerk en hebt nog een schuld van € 10.000 om de bunker af te betalen. Nu verkoopt je buurman het merk X voor 10% korting. Kortom de (grotere) klanten gaan sneller naar winkel B, en jij verkoopt minder.
De importeur steekt er een stokje voor en zegt dat winkel B die 10% korting niet mag geven, zodat jij ook een eerlijke kans krijg. Doet winkel B dat niet, dan krijgen ze geen voorraad meer aangeleverd.
Dan ben je blij dat een importeur dit doet, toch? Of zou jij het winkel B meer gunnen dan je eigen winkel? En uiteindelijk langer erover doet om de bunkerkosten af te lossen, en enkele jaren meer rente te betalen.
Let wel, ik heb het hier nu niet over de marges van het vuurwerk. Probleem is dat sommige winkels wellicht minder marge willen nemen, maar dat concollega's dit niet willen. Mede om het verhaal hierboven.
En toch vind ik het slecht dat Rubro het zo aanpakt.
Want als winkel A de prijs omlaag kan gooien en minder marge accepteert, kun jij dat met winkel B ook. Simpel. Aflossen duurt misschien wat langer? Jammer, had je eerder over na moeten denken.
Het is misschien kort door de bocht gezegd, maar ze mogen blij zijn met iedere klant die vuurwerk koopt, en klanten lok je nou eenmaal met goede prijzen. Kan de buurman minder marge nemen, zal jij dat ook moeten doen. Of je moet een andere importeur zoeken om zaken mee te doen, en je op die manier onderscheiden van de rest.
Nu krijgt Rubro de schuld maar elke importeur doet dit.
Lekker om dit allemaal te lezen,maar prijsafspraken onder alle importeurs zijn er niet in Nederland.
Prijsafspraken worden wel door de chinese leveranciers/agenten gemaakt dat is wel bekend!!!!
Wij geven de winkelier een eerlijke adviesprijs,wanneer een winkelier er voor kiest om de adviesprijs naast zich neer te leggen is dat zijn keus.Een winkelier moet zich er wel van bewust zijn dat je wel geld moet verdienen aan een product,voor niks weggeven kan altijd nog
Elke importeur? Niet te snel he, Katan geeft alleen een adviesprijs, maar laat de daadwerkelijke verkoopprijs aan de winkel zelf over.
Eigenlijk zouden ze dat allemaal moeten doen. Geeft de verkoper de keuze wat de voorkeur heeft; hoge prijs, weinig verkopen of lage prijs en veel verkopen.
Geeft meer marktwerking, wat goed is voor de consument.
Weg met het kunstmatig hooghouden van de prijzen.
Daarom zien we waarschijnlijk ook geen winkelsacties met 40 tot 50% korting op Katan spullen!
Of heb jij ze wel gevonden? Het grote probleem wat gercreerd is, is dat de mensen die 40 a 50% korting krijgen DENKEN dat de winkelier hier nog eens 30 a 40% verdiend. Maar dat is gewoon zo goed als onmogelijk! Dat wil ik jullie duidelijk maken.
Vind er van wat je er van wilt vinden. Ik stop ermee.
Katan met korting weggeven gebeurd niet vaak, maar het gebeurd wel.
Overigens geloof ik best dat er met hoge kortingen minder verdient wordt op het vuurwerk, maar ze zullen het in de regel nooit met verlies verkopen.
En als met 40% korting nog net geen verlies maakt, maak je normaal schofterig veel winst.