Vuurwerk outlet Haulerwijk, Groningen, Joure, Vierhuizen, Roden & Assen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Top actie, had wel graag wat Magnum spul gezien (maar wellicht nog een optie voor de weekacties :p). De killer instinct komt er wel in meervoud voor die prijs.
 
Momenteel krijgen wij meldingen dat de orderbevestigingen niet altijd aankomen. Onze ICT dienstverlener werkt hieraan en verwacht dat dit spoedig opgelost zal zijn. Mocht je nog orderbevestigingen missen neem dan eind volgende week even contact met ons op, dan zorgen wij dat je deze alsnog ontvangt.

Positief bericht: binnen 1 seconde na betalen al een mail :handsup:

(haulerwijk)
 
Toch nog wat meegepakt terwijl er al zoveel is....

En de orderbevestiging kreeg ik gelijk, dus das ook weer mooi. Zou ik hem niet krijgen dan is dat ook geen probleem. Je hebt toch een eigen orderoverzicht in je account. Dan print je die toch uit....

Dus TCDD dat hoeft toch geen reden zijn....

Outlet wederom zin in de laatste 3 dagen!!
 
Ik heb het elke keer :) voor mij wel helaas een reden om soms elders te bestellen.
Dus TCDD dat hoeft toch geen reden zijn....

@TCDD, dat wordt dan goed zoeken naar winkels met eigen webshop systeem. Voorzover ik kan zien is dit ook een winkel met onderliggend platform vuurwerkpos en dat wordt veel gebruikt door alle webwinkels ;) https://www.keicreations.nl/showcase/12

Beschouw de voorverkoop maar als beta-testen van de webwinkel voordat de drukte in december los komt. Wees blij dat dan de meeste problemen voorbij zijn :)
 
Voor degene die wat meer technisch onderlegt zijn kan ik het wel uitleggen.

Juist omdat zoveel winkels Kei gebruiken, gaat het mis. Alle orderbevestigingen komen namelijk vanaf de servers van Kei. Wanneer meerdere winkels opengaan of de drukte opeens toeneemt, zien sommige andere servers de toename als een risico op Spam. Deze servers houden dan automatisch alle mail tegen. Daarom krijgt de ene persoon wel een orderbevestiging en een ander niet. Dat komt dus door een streng ingestelde spamfilter bij bepaalde mailaanbieders. Bij Kei moeten ze dan weer op de whitelist zien te komen.

Ik heb ze al eens voorgesteld om de mailmodule in hun software zodanig te maken dat je een eigen mailserver kan gebruiken. Dan ligt het enkel aan de hoeveelheid van je eigen bestellingen. Zou mooi zijn als dat ooit nog komt.

Hoe dan ook, er is nog nooit iemand geweest die een order heeft geplaatst en geen vuurwerk heeft gekregen (afgezien van Corona jaren :rolleyes: ) Een afgeronde order staat echt gewoon goed in het systeem. Je kan inderdaad in je account altijd al je orders zien en bij vragen of onduidelijkheden neem je gewoon contact op en wij sturen je opnieuw een orderbevestiging.

En het grote voordeel van Vuurwerkpos is dat het voorraadsysteem en afhaalbeheer fantastisch zijn. Laat dat nu net voor ons het belangrijkste zijn, want daarmee kunnen we jullie echt het beste helpen. Er zijn genoeg verbeterpuntjes in het systeem, maar op dit moment is er ook geen beter systeem wat qua voorraad en afhaalbeheer tijdens verkoopdagen goed werkt
 
Thanks voor de uitleg. Ik had het al gezien ja. Alle mails komen van [email protected] van elke winkel. Weet niet of het al gedaan is, maar een uitgaand/verzend emailadres (dus niet een server) per winkel (want elke winkel heeft wel zijn domein en email adres) en aanvullend daarop een DKIM en DMARC goed instellen (en dus ook DNSsec) zou helpen (SPF is al goed).

https://easydmarc.com/tools/dkim-lookup?domain=vuurwerkpos.nl
DKIM record bevat fouten en is ongeldig (oa via verwijzing naar pcextreme, die op blocklist staat)

https://easydmarc.com/tools/dkim-lookup?domain=vuurwerk-outlet.nl
Heeft uberhaupt geen DKIM

DMARC is al helemaal niet aanwezig.


Ook heb je er last van dat een ander onderliggend domein van Kei op dezelfde mailserver van vuurwerkpos niet zo'n goede reputatie heeft.
https://mxtoolbox.com/emailhealth/vuurwerkpos.nl/
gaat om domein pcextreme.nl, de hoster.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de uitleg. Ik had het al gezien ja. Alle mails komen van [email protected] van elke winkel. Weet niet of het al gedaan is, maar een uitgaand/verzend emailadres (dus niet een server) per winkel (want elke winkel heeft wel zijn domein en email adres) en aanvullend daarop een DKIM en DMARC goed instellen (en dus ook DNSsec) zou helpen (SPF is al goed).

https://easydmarc.com/tools/dkim-lookup?domain=vuurwerkpos.nl
DKIM record bevat fouten en is ongeldig (oa via verwijzing naar pcextreme, die op blocklist staat)

https://easydmarc.com/tools/dkim-lookup?domain=vuurwerk-outlet.nl
Heeft uberhaupt geen DKIM

DMARC is al helemaal niet aanwezig.


Ook heb je er last van dat een ander onderliggend domein van Kei op dezelfde mailserver van vuurwerkpos niet zo'n goede reputatie heeft.
https://mxtoolbox.com/emailhealth/vuurwerkpos.nl/
gaat om domein pcextreme.nl, de hoster.


Hey een collega ICT-nerd... :D
 
Voor degene die wat meer technisch onderlegt zijn kan ik het wel uitleggen.

Juist omdat zoveel winkels Kei gebruiken, gaat het mis. Alle orderbevestigingen komen namelijk vanaf de servers van Kei. Wanneer meerdere winkels opengaan of de drukte opeens toeneemt, zien sommige andere servers de toename als een risico op Spam. Deze servers houden dan automatisch alle mail tegen. Daarom krijgt de ene persoon wel een orderbevestiging en een ander niet. Dat komt dus door een streng ingestelde spamfilter bij bepaalde mailaanbieders. Bij Kei moeten ze dan weer op de whitelist zien te komen.

Ik heb ze al eens voorgesteld om de mailmodule in hun software zodanig te maken dat je een eigen mailserver kan gebruiken. Dan ligt het enkel aan de hoeveelheid van je eigen bestellingen. Zou mooi zijn als dat ooit nog komt.

Hoe dan ook, er is nog nooit iemand geweest die een order heeft geplaatst en geen vuurwerk heeft gekregen (afgezien van Corona jaren :rolleyes: ) Een afgeronde order staat echt gewoon goed in het systeem. Je kan inderdaad in je account altijd al je orders zien en bij vragen of onduidelijkheden neem je gewoon contact op en wij sturen je opnieuw een orderbevestiging.

En het grote voordeel van Vuurwerkpos is dat het voorraadsysteem en afhaalbeheer fantastisch zijn. Laat dat nu net voor ons het belangrijkste zijn, want daarmee kunnen we jullie echt het beste helpen. Er zijn genoeg verbeterpuntjes in het systeem, maar op dit moment is er ook geen beter systeem wat qua voorraad en afhaalbeheer tijdens verkoopdagen goed werkt
Dank je wel voor de uitleg
 
Thanks voor de uitleg. Ik had het al gezien ja. Alle mails komen van [email protected] van elke winkel. Weet niet of het al gedaan is, maar een uitgaand/verzend emailadres (dus niet een server) per winkel (want elke winkel heeft wel zijn domein en email adres) en aanvullend daarop een DKIM en DMARC goed instellen (en dus ook DNSsec) zou helpen (SPF is al goed).

https://easydmarc.com/tools/dkim-lookup?domain=vuurwerkpos.nl
DKIM record bevat fouten en is ongeldig (oa via verwijzing naar pcextreme, die op blocklist staat)

https://easydmarc.com/tools/dkim-lookup?domain=vuurwerk-outlet.nl
Heeft uberhaupt geen DKIM

DMARC is al helemaal niet aanwezig.


Ook heb je er last van dat een ander onderliggend domein van Kei op dezelfde mailserver van vuurwerkpos niet zo'n goede reputatie heeft.
https://mxtoolbox.com/emailhealth/vuurwerkpos.nl/
gaat om domein pcextreme.nl, de hoster.


Ik zal het nogmaals bij ze aankaarten mocht het nog niet goed werken en je uitleg meesturen :thumbsup:
 
Ik zal het nogmaals bij ze aankaarten mocht het nog niet goed werken en je uitleg meesturen :thumbsup:

Overigens klein laatste dingetje nog hierover, voordat ik je hele actie topic vervuil met IT-nerderige dingen:
PCExtreme was voor corona een prima partij om je website bij te hosten. Sindsdien zijn ze overgenomen door het bedrijf TWS en binnenkort worden ze hernoemd/samengevoegd met Versio. Bijna alle webhosting bedrijven die zijn overgenomen door TWS hebben sindsdien enorme prijsverhogingen doorgevoerd bij sterk afnemende kwaliteit en service. Ik neem aan dat als je dat gebeurt met 1 van jouw leverende vuurwerkfabrieken, dat je dan wel je conclusies trekt. Omdat je Kei er nog tussen hebt zitten, heb je er misschien niet meteen invloed op, maar ik zou het zeker ter sprake brengen.
Je probleem met email / domein-reputatie is mogelijk dus niet alleen een technisch probleem. En zoals je ziet aan sommige reacties in dit topic, raakt het ook jouw eigen webwinkel reputatie.
 
Al meer bekend over de producten die mee genomen zijn door ILT?

Nog niet, wij wachten ook nog altijd op een reactie. Wel weten we dat een artikel ook bij een andere winkel is meegenomen door ILT

Om eerlijk te zijn ben ik nu ook wel benieuwd wat de uitspraak is. We zitten tenslotte al weer in november en voor je het weet is het oud en nieuw. Nu is Katan Rey del Trueno al bij meerdere vuurwerk(web)winkels van de website gehaald (misschien uit voorzorg) , maar het lijkt erop dat deze niet verkocht kan (mag) worden. De uitspraak is mij niet bekend, maar misschien inmiddels wel bij Vuurwerk Outlet? Zijn jullie eventueel al op een aantal scenario’s voorbereid? (zo ja, zouden deze dan ook toegelicht kunnen worden?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan