Vertrouwen in de jaarwisseling?

Ik denk dat ze het overlaten aan de gemeentes en dat veel gemeentes toch nog met een verbod komen.Nederland begint steeds minder leuk te worden met alle regels.
De vrijheid word ons steeds meer ontnomen...beetje bij beetje.......

Eigenlijk wel raar, de mensen in Den Haag zijn door het volk gekozen en als zij besluiten geen landelijk verbod in te stellen, wie zijn dan die ongekozen Burgemeesters om dan zelf voor hun gemeente te bepalen of er een verbod komt of niet? Nogmaals, ONGEKOZEN dictators zijn het.

Haha.. dan skip ik dat wel. :D

Skip ook gelijk de CU met een krankzinnig idee waar een amendement is ingediend. Skip de Hoop van het PvdA want dan ben je de Hoop verloren. Skip ook die waanzinnige van SGP zijn even krankzinnig met CU. En skip Bouchalikh al helemaal. Of skip niets als je keihard wil lachen, zelf heb ik blauw onder de tafel gelegen tranen schoten in me ogen van het lachen. En zeker Wassenberg wat een giller.

Eigenlijk wel raar, de mensen in Den Haag zijn door het volk gekozen en als zij besluiten geen landelijk verbod in te stellen, wie zijn dan die ongekozen Burgemeesters om dan zelf voor hun gemeente te bepalen of er een verbod komt of niet? Nogmaals, ONGEKOZEN dictators zijn het.

Ik snap je gevoel maar het zit ietsje anders in elkaar.

Een Burgemeester beslist in feite zelf helemaal niets als het om een verbod gaat. Niet hij, maar zijn Gemeenteraad beslist wat er gebeurt. Die stemmen over lokale wet- en regelgeving, dus wat er wel of niet gebeurt in die Gemeente. Zij bepalen het beleid, B&W (Burgemeester & Wethouders) voeren het bepaalde beleid uit. En de Gemeenteraad controleert dan op haar beurt weer de uitvoering daarvan zodat B&W zich wel aan de afspraken houdt.

En wie kiezen de Gemeenteraadsleden? Juist, de inwoners van die Gemeente, hetzelfde volk als die de Tweede Kamerleden kiezen. In Arnhem is GL de grootste partij. Onbegrijpelijk...

De Burgemeesters solliciteren simpelweg op een vacature en worden na een selectieprocedure voorgedragen aan en uiteindelijk aangesteld door de Commissaris van de Koning van de Provincie waar die Gemeente in ligt.

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in Gizmo75, maar via de veiligheidsraad hebben enkele burgermeesters toch (helaas) de afgelopen 2 jaar invloed kunnen uitoefenen..

Waarom is iedereen zo bang voor de burgermeesters.

In het debat had Wassenberg en Bouchalikh 100 keer dat krantenartikel van Littooi erbij gehaald. Burgermeesters zijn voor een verbod. Alleen kreeg het geen steun.

Ze konden de druk uitoefenen door corona. Maar links blijft 2 jaar de aanjager en Bruls zat bij de corona overleg. Tot Wassenberg over het verbod begon, kreeg Bruls een idee.

Waarom de angst van burgermeesters. Er zijn een aantal stellen een verbod in. Maar ook genoeg die landelijk beleid afwachten. En @Gizmo75 zijn verhaal is duidelijk scheelt mij weer uitleg.

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in Gizmo75, maar via de veiligheidsraad hebben enkele burgermeesters toch (helaas) de afgelopen 2 jaar invloed kunnen uitoefenen..

Hier noem je idd wat. Deze club, het Veiligheidsberaad heeft behoorlijk wat invloed in Den Haag zo is de afgelopen jaren wel gebleken. Van de 25 burgemeesters die erin zitten communiceert het merendeel dat ze tegen het gebruik van consumentenvuurwerk zijn. Van een aantal, zoals Bruls, Aboutaleb, Halsema, Schuiling is bekend dat ze al jaren pleiten voor een landelijk verbod en de eersten waren met een gemeentelijk verbod of daar plannen voor hebben liggen. Als je voorzitter Bruls hoort roeptoeteren over waarom vuurwerk verboden moet worden kan je niet anders vaststellen dat de beste man persoonlijk een hekel heeft aan vuurwerk en een ander zijn plezier niet gunt. En dat stuurt dus brandbrieven naar Den Haag als blijkt dat er een jaarwisseling (21-22) met consumentenvuurwerk aanstaande is met daarop toch een verbod als gevolg. Zegt ook iets over het klakkeloos aannemen van iets en onkunde Kabinet. De huidige samenstelling van deze club is dus bijzonder gevaarlijk voor onze traditie.

Hier noem je idd wat. Deze club, het Veiligheidsberaad heeft behoorlijk wat invloed in Den Haag zo is de afgelopen jaren wel gebleken. Van de 25 burgemeesters die erin zitten communiceert het merendeel dat ze tegen het gebruik van consumentenvuurwerk zijn. Van een aantal, zoals Bruls, Aboutaleb, Halsema, Schuiling is bekend dat ze al jaren pleiten voor een landelijk verbod en de eersten waren met een gemeentelijk verbod of daar plannen voor hebben liggen. Als je voorzitter Bruls hoort roeptoeteren over waarom vuurwerk verboden moet worden kan je niet anders vaststellen dat de beste man persoonlijk een hekel heeft aan vuurwerk en een ander zijn plezier niet gunt. En dat stuurt dus brandbrieven naar Den Haag als blijkt dat er een jaarwisseling (21-22) met consumentenvuurwerk aanstaande is met daarop toch een verbod als gevolg. Zegt ook iets over het klakkeloos aannemen van iets en onkunde Kabinet. De huidige samenstelling van deze club is dus bijzonder gevaarlijk voor onze traditie.

Ook dit is een reden dat ik nog lang niet positief ben over een legaal vuurwerkseizoen, helaas.

Jeetje iedereen schrijft over burgermeesters dat er een verbod kwam 2 jaar. 1ste jaar kwam niet van hun af, maar van het kabinet.

Nog 1 keer het was Wassenberg die met dit idee kwam bij coronaoverleg waarop Bruls antwoorde hier moeten we zeker op voorsorteren. Maar het verbod bleek niet te komen.

Hier kwam de brief niet van de burgermeesters zelf maar hebben het getekend. De VNG tevens Jan van Zanen de burgermeester van Den Haag heeft vorig jaar roet in het eten gegooid. Hij heeft de brief opgesteld en gegeven. Het was niet Bruls, Halsema, Schuiling, Aboutaleb. Het zijn enkel hun handtekeningen.

Want wij waren direct bij onze burgermeester om verhaal te halen. Hij zei jongens heb de brief niet opgesteld dat heeft van Zanen gedaan. Ik zette daar enkel een handtekening, de zorg moet worden ontlast en dat steun ik. Perfecte antwoord. VNG dat heeft een behoorlijk vinger in de pap niet de veiligheidsregio.

1 ding weet ik wel daar is onze burgermeester helder geweest. Een lokaal vuurwerkverbod komt er niet, hij is meer van Europees aanpak illegaal vuurwerk.

Dus als ik de brief goed lees waren de heren niet zozeer tegen vuurwerk, gezien dit volgens hen maar enigszins zou helpen. Nihil dus. Maar zijn ze vooral tegen veilig buiten samenscholen geweest. Dat dit vodje leidend is geweest is schandalig.

Dus als ik de brief goed lees waren de heren niet zozeer tegen vuurwerk, gezien dit volgens hen maar enigszins zou helpen. Nihil dus. Maar zijn ze vooral tegen veilig buiten samenscholen geweest. Dat dit vodje leidend is geweest is schandalig.

Klopt! ,maar corona werd hier als excuus gebruikt en dat komt natuurlijk goed uit als je zelf niets met vuurwerk hebt.

We moeten blijven waken. Vandaag las ik op Nu.nl dat het coronavirus zich weer sneller verspreidt en dat het reproductiegetal gestegen is naar 1,21. Stelletje paniekzaaiers.

Dank HVLV dus de burgermeester uit mijn regio heeft dus niet gelogen. Het is niet zozeer Bruls maar de VNG, dus van Zanen. Zonder VNG had Bruls het niet voor elkaar gehad.

Inderdaad deze brief leide tot een vuurwerkverbod. Maar er waa meer druk tot een verbod te besluiten. Waar is NU91 gebleven en de burgermeesters. Want de handtekeningen zie ik dus niet en de rest ook niet.

Ik ga er in mee met schandalig, Corona en zorg. En dan te bedenken dat van Zanen geen vuurwerkverbod in zijn gemeente wou in dat zelfde jaar. Maar als VNGvoorzitter naait hij Nederland.

Over corona hoor ook geluiden hier in Spanje. Gaat niet goed in Nederland dus @Happiness inderdaad moeten er voor waken. Anderzijds de golf schijnt dan niet winters te zijn, mocht de golf in de zomer konen.

Inderdaad paniekzaaien zijn ze goed in, zeker bij het omt zijn ze kampioen paniek zaaien.

Corona en maatregelen en lockdowns en verboden. Het moet maar is stoppen dat coronagedoe. De eerste kamer steunde de spoedwetverlenging niet en wouden ze wel een keer van de maatregelen af, hopelijk houden ze dan voet bij stuk.

Maar goed ik maak me niet heel druk over corona zelf denk ik dat ze het laten zoals het nu gaat en geen maatregelen ervoor nemen.

We moeten blijven waken. Vandaag las ik op Nu.nl dat het coronavirus zich weer sneller verspreidt en dat het reproductiegetal gestegen is naar 1,21. Stelletje paniekzaaiers.
Geloof me als ze dit jaar weer een lockdown in gaan stellen gaan er een boel bedrijven failliet en slaat de inflatie nog harder in en gaat de hele markt om zeep.

Back
Bovenaan