Er is op 18 maart een debat geweest over de toekomstige jaarwisseling en die daarna. Aanleiding het wetsvoorstel van Groenlinks en PVDD voor een algeheel verbod.
Ik moet zeggen dat ik eerst wat somber was over de toekomst, maar als ik dit zo lees, verwacht ik dat we misschien toch een kans krijgen om een Oud & Nieuw te vieren met de wetgeving
2019-2020 (geen F3 spullen, single shots, pijlen, etc.).
Er staan een aantal interessante dingen in, o.a. dat de “vuurwerk vrije” corona jaarwisselingen zwaar meewegen, omdat het verbod op de verkoop en het afsteken van F.3
hierdoor nooit de kans heeft gekregen zich te bewijzen. Dit wordt ook door veel regeringspartijen gezien als feit wat eerst onderzocht moet worden, alleen dit gaat niet zonder Oud&Nieuw

. Verder het spil over effect, dat Nederlanders dan massaal naar Duitsland en België gaan om vuurwerk te kopen, is ook iets wat mee speelt. Tegen argument van onze linkse groene rakkers is afspraken maken met deze landen dat ze geen vuurwerk aan Nederlanders mogen verkopen. Dat gaat heel lastig worden omdat voor elkaar te krijgen, zo als het ze al lukt zeker niet binnen 1 jaar, laat staan 10 jaar.
Hier de link, geeft wel iets van vertrouwen, maar met de huidige politiek weet je het nooit tegenwoordig…..helaas.
https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=fd7e3a01-15a2-453b-aba3-ae6e92e1b563&title=Verslag.docx