Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik weet dat het ook al eens benoemd is en dat in het verleden het niet is gebeurd, maar zullen ze als reden ook de oorlog en de vluchtelingen gaan noemen? Meneer Bruls zal namelijk alles uit de kast halen dus ook dit zullen ze vast gaan gebruiken.
Er wordt aangegeven er minder vertrouwen in te hebben omdat er nu nog maar weinig shops open zijn. De belangrijkste reden hiervoor is denk ik dat diverse importeurs hebben aangegeven dat de in- en verkoopprijzen door uiteenlopende (bekende) redenen fors zullen stijgen. Echter, veel van diezelfde importeurs hebben hun 2022-prijzen daarom nog niet bepaald en stellen dat voorlopig nog uit. Zonder dat je weet wat de inkoopprijs gaat worden kun je moeilijk je verkoopprijs (en eventuele Freak-korting) bepalen waardoor je simpelweg nog niet in kunt kopen, laat staan open gaan en verkopen.
Precies, hetzelfde dacht ik ook.... alle nieuwe container die deze kant op komen zijn bijna 4x zo duur.Ik dacht dat de bunkers al 1,5 jaar vol lagen met reeds ingekocht vuurwerk? Buiten het evt nieuwe vuurwerk wat hier nog naar toe komt, zijn de inkoopsprijzen toch al 1,5 jaar bekend?
Ik dacht dat de bunkers al 1,5 jaar vol lagen met reeds ingekocht vuurwerk? Buiten het evt nieuwe vuurwerk wat hier nog naar toe komt, zijn de inkoopsprijzen toch al 1,5 jaar bekend?
Precies, hetzelfde dacht ik ook.... alle nieuwe container die deze kant op komen zijn bijna 4x zo duur.
Maar de bunkers liggen al ram vol, dus ik zie het verhaal prijsstijging als onlogisch, mocht het wel zo zijn dan maakt de verkoper en of de importeur misbruik van de situatie. Maar goed dat er misbruik wordt gemaakt van een situatie voelen we al twee jaren, een derde trek is slecht.
Ik denk sws dat we weer meer teruggaan naar vroeger tijde zonder de freakacties het hele jaar; kosten en prijzen voor alle schakels in de keten laat het nauwelijks nog toe, en geeft dan risico, plus de onzekerheid of het überhaupt door mag gaan. Dus het is door het jaar illegaal of in België shoppen (extra spanning, kan leuk zijn) en anders ouderwets pas begin december bestellen, in de winkel met folder onder de arm ipv die digitale manie. Heeft ook wel weer wat als je uit dat tijdperk komt.
Waar ik helaas totaal geen vertrouwen in heb, is dat het onbekommerde, positieve gevoel van vroeger ooit nog terugkeert. Het hele jaar toeleven naar Oudejaarsdag, gedurende het jaar plannen maken, je collectie samenstellen en je budget bijstellen, dat is en blijft straks anders voor mij. Ook als we dit jaar en de komende jaren mogen afsteken, vrees ik dat voor altijd de onzekerheid zal blijven bestaan: Is legaal consumentenvuurwerk komende jaarwisseling toegestaan? Deze vraag zit continu in mijn achterhoofd en zorgt voor onrust waardoor ik niet zoals vroeger meer kan genieten. Altijd afwachten of je je bestelling mag komen ophalen, altijd het gezeur, altijd het leven tussen hoop, vrees en in (schijn)zekerheid, dat zal blijven. Jammer, heel jammer.
Op je muil, gaat niks van komenIk heb er wel vertrouwen in dat het doorgaat, zelfs bijna een maandsalaris om gewed dat er geen verbod is einde van dit jaar![]()
Ik heb er een hard hoofd in. ik vermoed dat het doodleuk word omgezet in een definitief verbod.
De sfeer rond oud en nieuw is de afgelopen jaren voor mij wel naar een laag punt gegaan. ook het toeleven hier word met de maand minder.
Het lijkt ook wel of de importeurs en ook vuurwerkcrew ook inmiddels klaar zijn voor een totaal verbod.
ik word echt knetter gestoord van al die nieuwe cat 1 producten. niemand zit hier toch op te wachten als er plotseling geen verbod komt.
Sorry voor mijn negatieve bericht maar dit is wel een beetje hoe ik tegen de komende jaarwisseling(en) aankijk.