• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Torpedo

Status
Niet open voor verdere reacties.

pyropim

VWC lid
Artikelnaam: Torpedo
Aantal per verpakking: 5 of 20 stuks
Aantal in karton: Onbekend
Fabrikant/Importeur: Pyrostar
Kruitgewicht: Onbekend
Prijs: Onbekend
Effectomschrijving: Harde knaller met een fontein van +-25cm gevolgd door een harde knal

Bij het aansteken gaat deze knaller heel fel spuiten waardoor er een krachtige zilvere spuiter ontstaat van +-25cm hoog +-9 sec

Laatst bewerkt door een moderator:
Een nitraatfontijn dus ? Leuk initiatief van pyrostar, ik hoop alleen dat ze wat beter worden dan El gordo :)

Met zo'n fontein vraag ik me af in hoeverre het nog knalvuurwerk is. Wat ik me ook afvraag is hoe zoiets legaal verkocht kan worden. Vlammen en andere effecten worden eerst verboden en even later zijn dergelijke effecten als nooit tevoren weer terug.

Bedenk wel dat ze hierover bij Pyroshop hebben nagedacht. Zoals Crackling voor de knal zou in prencipe ook niet mogen, en toch hebben ze het goed voor mekaar gekregen daar. Ik denk dat ze ook geen producten zullen aanprijzen die nog niet door de keuring zijn geweest, zou dat betekenen dat deze al zijn toegelaten in Belgie? Laten we het hopen, een 'fontein' voor de knal is toch wel gaaf, doet oude tijden herleven zoals de JCWT, CWT en wat er allemaal nog meer is geweest voorheen met een 'échte' vlam.

Dit valt voor de wet onder siervuurwerk, en als bij-effect een knal net zoals die fluitnitraatjes(ben ff naam kwijt)

Pim loopt lang genoeg mee om de regels en de mazen van de wet te kennen. Die zal inmiddels heus wel zoeken naar alle mogelijkheden om uniek vuurwerk aan te bieden.

ALS Pim met een mooi filmpje komt, zullen leden wel enthousiast worden.

Het valt dan ook niet onder knalvuurwerk maar sier ( en als bij effect zit er een knal bij )

Net zoals bij Ugly joe etc. dat is meerdere malen uitgelegd volgens mij. Vandaar ook de omschrijving bij de ugly joe: In de lucht gooien ( niemand leest de omschrijving, anders moet je wel gek zijn om dit soort dingen in de lucht te gooien )

Nu met de nieuwe EU richtlijnen waar ik mij natuurlijk netjes aan zal gaan houden :D kan niemand mij er van weerhouden om deze leuke dingetjes te gaan kopen!

Wauw leuk spul zeg. Hoeveel kruit is er eigenlijk voor de knal? Zal wel een duure knaller worden als er bijv nog 2 gram voor de knal is. Maar wel een super leuk initiatief! Top!

Een zilverlontje eraan plakken en zeggen dat het een crackling fontein bevat :p.
Er wordt ook beweerd dat hij 9sec duurt en 25 cm hoog 'spuit' ?
Nou dat kan ik niet afleiden van dat filmpje hoor.

Een zilverlontje eraan plakken en zeggen dat het een crackling fontein bevat :p.
Er wordt ook beweerd dat hij 9sec duurt en 25 cm hoog 'spuit' ?
Nou dat kan ik niet afleiden van dat filmpje hoor.

Je bent in de war met de naam en de omschrijving.

In de naam staat 'crackling', maar in de omschrijving staat weer duidelijk dat hij zilver gaat spuiten. In dit geval heeft de omschrijving wel gelijk. Ik snap dat het raar is om te laten denken dat er een fontein uit komt, maar het betreft dus gewoon een zilver lontje.

En over de knal, dat vind ik inderdaad wel vreemd want hij kost aardig duur en er werd toch duidelijk een harde knal belooft.

De naam keuze is gewoon fout geweest hier!
Bijna iedereen verwachte een crackling fontein, en als dan een zilverlontje opzit is dat natuurlijk een afgang. Als je dan ook nog naar de prijs kijkt, dan wordt het toch echt geen super goede knaller in mijn ogen...

Jammer, pyrostar, ik hoopte op een leuk, vernieuwend en redelijk geprijsd artikel. Is er toch niet van gekomen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan