• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Torpedo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bent in de war met de naam en de omschrijving.

In de naam staat 'crackling', maar in de omschrijving staat weer duidelijk dat hij zilver gaat spuiten. In dit geval heeft de omschrijving wel gelijk. Ik snap dat het raar is om te laten denken dat er een fontein uit komt, maar het betreft dus gewoon een zilver lontje.

En over de knal, dat vind ik inderdaad wel vreemd want hij kost aardig duur en er werd toch duidelijk een harde knal belooft.

Wat betreft die crackling zat ik inderdaad verkeerd. Maar goed er staat alsnog in de startpost dat er een fontein van 25CM uit komt die 10sec duurt.
Als je zo graag een zilverlontje wilt kan je beter voor de thunder salute / flashing thunder gaan want die heeft ook een 'fontein van 25cm' :rolleyes:

Teleurstellend van pyrostar, als je iets zegt moet je het ook waar maken.
maar simpelweg een zilverlontje erop plakken vind ik ronduit belachelijk.
Knal had beter gekund maar die TI is goed genoeg.
en prijs tsja het is maar wat je er zelf van vind.

Desalniettemin, kijk ik toch uit naar verdere knallers van pyrostar.

Wat betreft die crackling zat ik inderdaad verkeerd. Maar goed er staat alsnog in de startpost dat er een fontein van 25CM uit komt die 10sec duurt.
Als je zo graag een zilverlontje wilt kan je beter voor de thunder salute / flashing thunder gaan want die heeft ook een 'fontein van 25cm' :rolleyes:

Ik probeer ook niks goed te praten. Ik snap je mening, en van de andere. Beetje vage omschrijving en beloftes in dit geval die er zijn gegeven over dit product.

Beloftes?

Niemand is verplicht tot aankoop. Het is niet wat we gehoopt hadden. Misschien past Pyrostar het nog wel aan in de toekomst. Het product of de naam

Dat niemand verplicht is tot aankoop is niet echt van toepassing op mijn post? snap je niet helemaal.

Het is niet wat we gehoopt hadden? De naam en omschrijving is misleiding en zelfs op sommige punten bedrog.

Inderdaad. Als je in de omschrijving een fontijn belooft moet je niet met een zilverlont aan komen kakken. Normaal zeik ik nooit op Pyrostar omdat ze prima producten hebben maar dit vind ik toch wel een redelijke flater. Verwacht dan ook niet dat veel mensen van hier dit product zullen kopen, maar meer de onwetenden. Zelfde als toen bij Zena geloof ik met die Cobra's. Iedereen weet dat het de laffe variant is, maar de onwetenden kopen hem wel, alleen om de naam Cobra.

Inderdaad. Als je in de omschrijving een fontijn belooft moet je niet met een zilverlont aan komen kakken. Normaal zeik ik nooit op Pyrostar omdat ze prima producten hebben maar dit vind ik toch wel een redelijke flater. Verwacht dan ook niet dat veel mensen van hier dit product zullen kopen, maar meer de onwetenden. Zelfde als toen bij Zena geloof ik met die Cobra's. Iedereen weet dat het de laffe variant is, maar de onwetenden kopen hem wel, alleen om de naam Cobra.

Die hebben ze toch uit de rekken gehaald bij Zena?

Met zo'n fontein vraag ik me af in hoeverre het nog knalvuurwerk is. Wat ik me ook afvraag is hoe zoiets legaal verkocht kan worden. Vlammen en andere effecten worden eerst verboden en even later zijn dergelijke effecten als nooit tevoren weer terug.

het is gewoon zilver lont denk ik dat hebben erg veel pyrostar knallers

het is gewoon zilver lont denk ik dat hebben erg veel pyrostar knallers

Deze reactie bestempel ik ook niet echt als nuttig!
Dan komt de volgende reactie...

Van je meent ut?
Ergens was dat een antwoord die zelf uit gelokt is door trueno guy.

Dan komt jou reactie" Flashing cobra.
En die draagt ook nix bij aan dit toppic.:bonk:

natuurlijk draagt mijn post ook nix bij aan dit toppic!:wink:

allemaal ff klappen:applause: en weer ontoppic!

Maar om er tog een nuttig toppic van te maken hier mijn mening!:
Ik vind het een waardeloze knaller.
5 stuks voor 5,50e
knal is niet harder dan die van een Flashing cobra.
het beloofde crackling fonteintje blijft weg!
Daar door is de naam Crackling Torpedo voledig mis plaatst.
oke het zilvere lontje is erg leuk maar niet 5,50 per 5 knallers waard.

Er is nooit over een crackling fontein gesproken?Bij het aansteken gaat deze knaller heel fel spuiten waardoor er een krachtige zilvere spuiter ontstaat van +-25cm hoog +-9 sec.Maar goed dat is dus gewoon een silver lont.

Er is nooit over een crackling fontein gesproken?Bij het aansteken gaat deze knaller heel fel spuiten waardoor er een krachtige zilvere spuiter ontstaat van +-25cm hoog +-9 sec.Maar goed dat is dus gewoon een silver lont.

Effectomschrijving:Harde knaller met een fontein van +-25cm gevolgd door een harde knal

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een klein beetje teleurgesteld ben.
De verwachtingen waren ook bij mij erg hoog. En als je dan vervolgens het filmpje ziet word je toch teleurgesteld.

Maar goed pyrostar heeft genoeg andere produkten die wel de moeite waard zijn.
En mensen die deze knaller wel leuk vinden, moeten het zeker niet laten om deze knaller te kopen.

Des te meer misleiding!
Het heet Cracklingtorpedo.
Er komt geen crackling aan te pas!
een zilvere spuiter van 25cm is niet te zien. nee het is gewoon zilver visco wat 9 seconde brand voor de knal.

Zo kan ik ook me product verkopen.
Knaller met goud spuitende fontein van 25cm van 9sec.
dan maak ik gewoon een rotje.
het visco lontje is de goude fontein en het rotje knalt:bonk:
Nee Nee pure misleiding!

Wat een prijs om te janken... de manier waarop de 'fontein' gemaakt is, zo een lontje kost niks, kijk naar de flashing thunder die hadden dat ook, voor 4 euro per 20 en dan deze ineens 5,50 de 5? ga toch weg man.. (niks persoonlijks)

Laatst bewerkt:
Des te meer misleiding!
Het heet Cracklingtorpedo.
Er komt geen crackling aan te pas!
een zilvere spuiter van 25cm is niet te zien. nee het is gewoon zilver visco wat 9 seconde brand voor de knal.

Zo kan ik ook me product verkopen.
Knaller met goud spuitende fontein van 25cm van 9sec.
dan maak ik gewoon een rotje.
het visco lontje is de goude fontein en het rotje knalt:bonk:
Nee Nee pure misleiding!

Daar heb je wel een punt inderdaad,dan kan je hem beter de silver torpedo noemen.:p

Wat ik wel een voordeel vind van deze knaller is het niet wegschieten van de lont. Bij de andere zilverlont producten van pyrostar schieten de lonten nog best een eind weg wat gevaarlijke situaties kan opleveren en dat is bij deze knaller niet het geval. Je hebt wel weer te maken met eindstoppen maar dat is een ander verhaal.

Kijk, nu is deze aantrekkelijk om te kopen (voor mij dan) van 15 t/m 30 oktober een doosje van 20 voor 12,50!

Ze zijn bij pyroshop in de aanbieding ja, maar of ze nu zo veel voordeliger zijn?
Neem dan de reaper, die is 15e voor 50st, jammer van dat zilverlontje zou ik zeggen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan