oudejaarsvereniging.nl - Houd samen de traditie in leven!

Nou, dan kan je dat toch straks ook blijven doen bij een totaalverbod en als je het weigert om voor een alternatief te kiezen.

Dan rijdt men naar Baarle of Olen met een flinke bus. Laad deze vol met een paar honderd kilogram vuurwerk en steek dit lekker af.

Ik ben ergens positief dat er over iets van een alternatief is nagedacht. Natuurlijk is dat met bruto gewicht voor een echte liefhebber te weinig, dat begrijp ik ook zeker.

Prima dat er over een alternatief wordt nagedacht.

Alleen jammer dat er ogenschijnlijk niets is gedaan met freaks die zich reeds 11 jaar inzetten voor het behoud van consumentenvuurwerk.

En er dan een vuurwerkpapa? komt die een website neerplempt waarin staat dat liefhebbers zich kunnen melden omdat ze bij een of andere stichting zonder plan het wiel opnieuw willen uitvinden en alle hulp kunnen gebruiken die er is.

Hij had beter de vwt kunnen benaderen die al 11 jaar bezig zijn. In plaats van dit; de omgekeerde wereld.

Allez; het is mijn probleem verder niet. Blijkbaar vond de overheid de ongeregeldheden dit jaar wel gezellig en vragen ze om meer.

Na 11 jaar trachten om vanuit de vuurwerkliefhebbers samen tot een oplossing te komen.

Kiest men voor een verbod.

Ik zet voor 1 januari 2027 vast de popcorn klaar als ik het nieuws aanzet. Krokodillentranen kijken.

Ik zie al veel berichten van winkeliers die stoppen.. Eigen beweging allemaal of zijn er al mensen die gewoon de keutel intrekken?

Laat vuurwerkpapa maar contact op nemen met de crew van de vuurwerktraditie of stichting hvlv.

En betrek hun erbij op het niveau dat ze verdienen; in het bestuur.

Dan kunnen we verder praten. Tot die tijd is het gedoemd om te mislukken.
Die gasten hebben er teveel tijd en energie in gestopt om op deze manier gepasseerd te worden.

Respectloos gewoon deze website.

Alleen data verzamelen?

Steekt verder niks af op een doosje na? Wat kan natuuurlijk he; freaks onder mekaar. De volgende loze kreet zodat het lijkt alsof men heeft geprobeerd om de traditie te behouden en hiermee ook gelijk naam en toenaam van alle freaks heeft?

Samen eensgezind te wezen,.

Meeeh ik zoek wel een pleintje op waar ze echt vuurwerk afsteken. Of ga naar het buitenland.

200kg vuurwerk is niks.
Hi Sweet laker! Zoals ik in de OP al zei, ik ben geen echte freak, maar wel een liefhebber van vuurwerk. Ik ken het forum omdat het hier makkelijk een mooie doos uitzoeken is voor oudjaarsavond.

Ik heb (zoals het hoort) een privacy policy geschreven voor mijn website. Je kan deze erop naslaan dat dit een particulier initiatief is (dus gewoon ik) en dat ik de gegevens niet zal delen met derden. Natuurlijk, vertrouwen komt te voet en gaat te paard en ik ben ook maar gewoon een vreemdeling op het internet dus ik begrijp het wantrouwen.

Bij mij zijn de verschillende scenarios (naar het buitenland of voor in het buitenland kopen en thuis afsteken) ook in mijn hoofd opgekomen maar met deze website, onder het motto samen staan we sterk, hoop ik iets constructiefs bij te kunnen dragen aan de nieuwe realtieit voor de jaarwisseling van 2026/2027.

Maar die openingspost is toch een proefballon van een overheidsambtenaar? Hele opzet en verwoording riekt ernaar, die url alleen al 😆
Hoi Richardus! Nee, ik ben geen ambtenaar. Ik ben zelf software ontwikkelaar van beroep en liefhebber van vuurwerk. Ik heb wel wat (artificiele) hulp gehad met de teksten dus misschien lees je dat tussen de regels door.

De domeinnaam heb ik gekocht toen op TV iemand de term oudejaarsvereniging uitsprak en ik dacht dat ik snel wat geld kon verdienen met de domeinnaam, het zette me aan het denken om te kijken of ik niet iets meer constructiefs kon doen! Omdat de AMvB nog niet definitief is kan ik nog niet heel veel betekenen in het daadwerkelijk faciliteren van het opzetten van een vereniging. In de toekomst wil ik dit zeker gaan doen maar de planning van die AMvB (ergens in de loop van het jaar) is bijzonder onhandig omdat er dan nauwelijks aandacht voor is. Ik wilde iets bouwen dat we nu al kunnen gebruiken zodat we later dit jaar legaal vuurwerk voor 2026/2027 kunnen organiseren.

Laat vuurwerkpapa maar contact op nemen met de crew van de vuurwerktraditie of stichting hvlv.

En betrek hun erbij op het niveau dat ze verdienen; in het bestuur.

Dan kunnen we verder praten. Tot die tijd is het gedoemd om te mislukken.
Die gasten hebben er teveel tijd en energie in gestopt om op deze manier gepasseerd te worden.

Respectloos gewoon deze website.
Ga ik zeker doen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de stichting HVLV doodgebloed was omdat er op de website van de HVLV niks is veranderd sinds mid 2022. Vuurwerktraditie.nl redirect naar BCN, hun doelstellingen sluiten op dit moment niet helemaal aan het op het doel van mijn website, maar wie weet.

Wat mij betreft sta ik open om de website over te dragen als anderen hier meer impact mee kunnen bereiken dan ik.

Ga ik zeker doen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de stichting HVLV doodgebloed was omdat er op de website van de HVLV niks is veranderd sinds mid 2022. Vuurwerktraditie.nl redirect naar BCN, hun doelstellingen sluiten op dit moment niet helemaal aan het op het doel van mijn website, maar wie weet.

Wat mij betreft sta ik open om de website over te dragen als anderen hier meer impact mee kunnen bereiken dan ik.
Ik heb meteen daad bij woord gevoegd en de twee partijen gemaild. Voor de volledige transparantie zijn hier de emails die ik heb verstuurd:

Beste,

Ik ben [VaderMetVuurwerk] en werd via vuurwerkcrew.nl getipt om contact met jullie op te nemen.

Ik heb oudejaarsvereniging.nl gelanceerd om vuurwerkliefhebbers te koppelen aan toekomstige lokale oudejaarsverenigingen. Het platform brengt mensen bij elkaar op postcode en geeft juridische informatie over hoe verenigingen opgezet kunnen worden.

Waar jullie de lobby en voorlichting doen, wil ik een praktische route faciliteren. Ik denk dat we elkaar hierin kunnen versterken.

Hebben jullie interesse in een kennismaking om te kijken hoe we samen kunnen optrekken?

Met vriendelijke groet

Dank voor de feedback Sweet Laker, ik hoop dat mijn acties voor zich spreken en dat het vertrouwen geeft. Als er andere punten zijn waar je denkt dat ik op kan verbeteren dan hoor ik dat graag!

Hi Sweet laker! Zoals ik in de OP al zei, ik ben geen echte freak, maar wel een liefhebber van vuurwerk. Ik ken het forum omdat het hier makkelijk een mooie doos uitzoeken is voor oudjaarsavond.

Ik heb (zoals het hoort) een privacy policy geschreven voor mijn website. Je kan deze erop naslaan dat dit een particulier initiatief is (dus gewoon ik) en dat ik de gegevens niet zal delen met derden. Natuurlijk, vertrouwen komt te voet en gaat te paard en ik ben ook maar gewoon een vreemdeling op het internet dus ik begrijp het wantrouwen.

Bij mij zijn de verschillende scenarios (naar het buitenland of voor in het buitenland kopen en thuis afsteken) ook in mijn hoofd opgekomen maar met deze website, onder het motto samen staan we sterk, hoop ik iets constructiefs bij te kunnen dragen aan de nieuwe realtieit voor de jaarwisseling van 2026/2027.

Respect hoor. Iedereen die denkt in oplossingen is welkom. Ook al is het wellicht voor de meesten van ons niet echt waar we heen willen. We zullen moeten kijken hoe het er straks uit komt te zien en dan, al dan niet ieder voor zich, kijken naar hoe we onze jaarwisseling gaan inrichten in de toekomst. Stoppen, over naar F1, (illegaal) blijven afsteken, verenigingen, professional worden, naar het buitenland of de politiek in. Of wellicht dat er nog andere opties in zicht komen gedurende het jaar.

Dank voor de feedback Sweet Laker, ik hoop dat mijn acties voor zich spreken en dat het vertrouwen geeft. Als er andere punten zijn waar je denkt dat ik op kan verbeteren dan hoor ik dat graag!
Wat me opvalt is dat je op de website zegt dat een aansprakelijkheidsverzekering verplicht wordt. Waar heb je dat vandaan?

In de wet wordt hier niets over gezegd en in de toelichting staat dat het ‘nuttig’ kan zijn en dat de ‘burgemeester dat kan adviseren’. Maar verplicht is het niet zover ik ben tegengekomen in het wetsvoorstel en de toelichting.

Prima dat er over een alternatief wordt nagedacht.

Alleen jammer dat er ogenschijnlijk niets is gedaan met freaks die zich reeds 11 jaar inzetten voor het behoud van consumentenvuurwerk.

En er dan een vuurwerkpapa? komt die een website neerplempt waarin staat dat liefhebbers zich kunnen melden omdat ze bij een of andere stichting zonder plan het wiel opnieuw willen uitvinden en alle hulp kunnen gebruiken die er is.

Hij had beter de vwt kunnen benaderen die al 11 jaar bezig zijn. In plaats van dit; de omgekeerde wereld.

Allez; het is mijn probleem verder niet. Blijkbaar vond de overheid de ongeregeldheden dit jaar wel gezellig en vragen ze om meer.

Na 11 jaar trachten om vanuit de vuurwerkliefhebbers samen tot een oplossing te komen.

Kiest men voor een verbod.

Ik zet voor 1 januari 2027 vast de popcorn klaar als ik het nieuws aanzet. Krokodillentranen kijken.

Heeft vuurwerktraditie dan een soort alleenrecht op alles wat met vuurwerk te maken heeft?

Als vuurwerkpapa een idee heeft om binnen de kaders van de wet vuurwerk af te steken in de toekomst, op de hoogte is van de plannen hieromtrent & ook nog eens een super goede website heeft geprogrammeerd is het dan normaal dat hij gelijk onterecht wordt beschuldigd als zijnde een soort infiltrant/spionage?

Er zijn ook heel veel (merendeel van alle vuurwerkliefhebbers in NL) die niet elke dag op dit forum kijken of op de hoogte zijn van iets als VWT of HVLT.

Als een samenwerking de boel kan versterken, alleen maar beter. Maar om dit de beste man zo te forceren, lijkt mij onnodig.

Heeft vuurwerktraditie dan een soort alleenrecht op alles wat met vuurwerk te maken heeft?

Als vuurwerkpapa een idee heeft om binnen de kaders van de wet vuurwerk af te steken in de toekomst, op de hoogte is van de plannen hieromtrent & ook nog eens een super goede website heeft geprogrammeerd is het dan normaal dat hij gelijk onterecht wordt beschuldigd als zijnde een soort infiltrant/spionage?

Er zijn ook heel veel (merendeel van alle vuurwerkliefhebbers in NL) die niet elke dag op dit forum kijken of op de hoogte zijn van iets als VWT of HVLT.

Als een samenwerking de boel kan versterken, alleen maar beter. Maar om dit de beste man zo te forceren, lijkt mij onnodig.

Ik oordeel verder niet, iedereen probeert zijn steentje bij te dragen op zijn of haar eigen manier. Maar persoonlijk vind ik dat we het de regering moeilijker moeten maken, niet makkelijker. Dit is een enorm belangrijk punt als dit niet haalbaar is is er een kans dat het verbod er niet doorkomt. Door op deze manier het toch voor elkaar te krijgen/ makkelijker te maken help je alleen de tegenpartij maar in mijn ogen. Geen aanval, gewoon hoe ik het zie.

Doe dit als ze het verbod er desondanks toch doorheen drukken, maar niet nu ze nog tegen zoveel struikelblokken aanlopen. Laat ze maar lekker struikelen daar!!!

Ik oordeel verder niet, iedereen probeert zijn steentje bij te dragen op zijn of haar eigen manier. Maar persoonlijk vind ik dat we het de regering moeilijker moeten maken, niet makkelijker. Dit is een enorm belangrijk punt als dit niet haalbaar is is er een kans dat het verbod er niet doorkomt. Door op deze manier het toch voor elkaar te krijgen/ makkelijker te maken help je alleen de tegenpartij maar in mijn ogen. Geen aanval, gewoon hoe ik het zie.

Doe dit als ze het verbod er desondanks toch doorheen drukken, maar niet nu ze nog tegen zoveel struikelblokken aanlopen. Laat ze maar lekker struikelen daar!!!

Ik snap je punt maar de wetsvoorstellen zijn al door de Eerste en Tweede kamer goedgekeurd en de details worden as we speak uitgewerkt..

Dat jij niet weet dat er ook in Valencia regels zijn, wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar dat je het weet.
Nou hier weten we het wel, geen ontheffing verleent van de burgermeester want we hebben een vuurwerkshow, verenigingen waar ik woon werkt niet mee, dus daaag verenigingsverband. Waren al klaar een paar dagen na bekendmaking van verenigingsverband. Ga een beetje KVK aanvragen voor 200kg vuurwerk.

Maar stel de persoon met KVK mag het ophalen in dat stuk van het internetconsultatie heb je naast KVK ook ADR nodig, nog meer kosten want stel heb KVK maar geen ADR, hoe ga ik het daar dan krijgen? Waar sla ik het veilig op?

Kortom veel onduidelijkheid en onmogelijk zoals ik al zei waren al klaar want mijn gemeente zegt NEE!! We hebben een vuurwerkshow.

Ik hoef hier niet lang over na te denken, mijn antwoord is nee. Een verenigingsverband vind ik geen alternatief. En sowieso mijn persoonlijke mening ook niet realistisch en onhaalbaar met wat je ervoor moet doen. Aanvraag KVK, ADR, Vergunningen aanvragen, naar de burgervader en daar zit het hem, staat er wind mag je ook niet schieten ontheffing ingetrokken, nou leuk hoor zo een verenigingsverband, maar mijn persoonlijke mening.

Even goed bedankt want de bedoeling is goed.

Back
Bovenaan