oudejaarsvereniging.nl - Houd samen de traditie in leven!

Sorry maar hier ga ik niet aan mee werken, leuk initiatief maar zo maak je het verbod alleen maar makkelijker. Verenigingen gaan NIET werken, 200 kilo vuurwerk kopen en het 10 dubbele kwijt aan beveiliging vergunningen en alles wat erbij komt kijken.

Hoorde ook al dat de regering met importeurs aan het praten is over eventueel vuurwerk vanuit duitse bunkers naar de verenigingen te sturen, maar ook dit vind ik dubbel. Zou graag zien dat er geen enkele medewerking word verleend aan dingen die een verbod kunnen versterken/ eenvoudiger maken...

Volgens mij vinden we allemaal hetzelfde: met de nieuwe wet worden geen problemen opgelost. Laten we dat vooral voor ogen houden.

Persoonlijk nogmaals: wat mij betreft mag die wet weer van tafel en pakken ze dat tuig aan dat de boel aan het verzieken is met de jaarwisseling. Ook daar zijn we het samen wel over eens denk ik.

Maar met argumenten als dat er geen vuurwerk meer te krijgen is, het 10x zo duur wordt, er een onoverkomelijke rompslomp bij komt kijken kan ik eerlijk gezegd niet zoveel. Laten we het wel bij een objectieve en feitelijke argumentatie blijven houden en niet aan luchtfietserij doen.

En ja, ik zie ook nog wel haken en ogen aan het voorstel wat nu voorligt. Die 200 kg zoals genoemd. Vuurwerk alleen de 31e tussen 12 en 18 uur ophalen bijvoorbeeld ook. Die zie ik nog niet zo goed voor me, zeker niet als het verenigingenverhaal wat aanslaat in Nederland. We hebben net drie doldwaze dagen achter ons als illustratie…

Maargoed, wellicht gaat deze discussie wat off topic en zou die in een ander lijntje gevoerd moeten worden. Al herinner ik me geen topic die speciaal over dit aspect van de wijziging van het vuurwerkbesluit gaat.

Laatst bewerkt:
Hey allemaal,

Ik ben VaderMetVuurwerk en al mijn hele leven liefhebber van vuurwerk. Zelf steek ik niet zoveel af, elk jaar één doosje met de kinderen, maar juist die traditie wil ik niet kwijt.

Vuurwerkverenigingen voelen misschien als een zoethoudertje van de overheid: "jullie mogen nog iets, dus niet zeuren." En ja, het wordt een stuk ingewikkelder dan gewoon even naar de winkel lopen. Maar het is wel het enige legale alternatief dat er straks nog is.

Zelfs als je niet gelooft dat dit de ultieme oplossing is, kunnen we het de overheid en gemeentes in ieder geval moeilijk maken om nee te zeggen. Als we massaal laten zien hoeveel mensen dit willen, met concrete cijfers per gemeente, dan hebben verenigingen veel meer kans van slagen bij het aanvragen van ontheffingen.

Daarom oudejaarsvereniging.nl: een plek waar mensen per postcode hun interesse aangeven. Geen blije praatjes, gewoon data verzamelen. Hoeveel mensen willen dit in jouw gemeente? Die cijfers kunnen het verschil maken tussen "leuk geprobeerd" en daadwerkelijk een ontheffing krijgen. En als er straks verenigingen opstarten, kunnen we geïnteresseerden direct koppelen - of je nou wilt helpen organiseren, afsteken, financieel wilt bijdragen, of gewoon wilt komen kijken.

Link: oudejaarsvereniging.nl

Jullie zijn de mensen met kennis en ervaring. Als er straks daadwerkelijk verenigingen komen, hebben ze mensen nodig die weten hoe het werkt. En voordat het zover is, helpt het als zoveel mogelijk mensen, van fanaat tot casual, laten zien dat ze dit willen.

Misschien wordt het niks. Misschien blijft het een papieren tijger. Maar als we het niet eens proberen en geen druk zetten, is het sowieso afgelopen.

Geef je interesse door, verspreid het, laat zien dat we met velen zijn.

Groeten,
VaderMetVuurwerk

Alleen data verzamelen?

Steekt verder niks af op een doosje na? Wat kan natuuurlijk he; freaks onder mekaar. De volgende loze kreet zodat het lijkt alsof men heeft geprobeerd om de traditie te behouden en hiermee ook gelijk naam en toenaam van alle freaks heeft?

Samen eensgezind te wezen,.

Meeeh ik zoek wel een pleintje op waar ze echt vuurwerk afsteken. Of ga naar het buitenland.

200kg vuurwerk is niks.

Mij niet gezien. Het “alternatief “ wat nu op tafel ligt is helemaal geen alternatief. Het is gewoon een worst voorhouden, in de praktijk is het gewoon een verkapt verbod. Het wordt zo ontzettend MOEILIJK gemaakt dat het totaal onhaalbaar is. Het heeft ook niks meer met de oudjaars traditie te maken. Het is niet alleen puur het vuurwerk maar het hele plaatje, thuis met je familie en vrienden gezamenlijk een feestje vieren met vuurwerk.

Enige optie is dat verbod van tafel. Lukt dat niet alle succes met het monster wat gecreëerd wordt door de overheid, ipv onderliggende onvrede te onderzoeken en aanpakken kiezen ze voor de “makkelijke” weg om alles maar weer te verbieden en de duimschroeven aan te draaien. Veel mensen zijn dit echt helemaal beu en niet alleen wat betreft vuurwerk.

Tuinzigt dit jaar in Breda is nog maar een voorproefje van wat er gaat komen vrees ik. Het leek wel een oorlogsgebied echt absurd en daar ben ik overigens helemaal tegen maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit soort taferelen aankomende jaren nog veel erger gaan worden. Olie en oliedom dit verbod.

Ik juich overigens wel elk initiatief toe om op een of andere manier vuurwerk mogelijk te maken maar dan kun je dit net zo goed in de zomer gaan doen met goed weer. Verder lees ik dat jullie gaan helpen met aanvragen enz, riekt ook wel naar commerciële activiteiten dan puur enkel liefhebbers helpen.

Mij niet gezien. Het “alternatief “ wat nu op tafel ligt is helemaal geen alternatief. Het is gewoon een worst voorhouden, in de praktijk is het gewoon een verkapt verbod. Het wordt zo ontzettend MOEILIJK gemaakt dat het totaal onhaalbaar is. Het heeft ook niks meer met de oudjaars traditie te maken. Het is niet alleen puur het vuurwerk maar het hele plaatje, thuis met je familie en vrienden gezamenlijk een feestje vieren met vuurwerk.

Enige optie is dat verbod van tafel. Lukt dat niet alle succes met het monster wat gecreëerd wordt door de overheid, ipv onderliggende onvrede te onderzoeken en aanpakken kiezen ze voor de “makkelijke” weg om alles maar weer te verbieden en de duimschroeven aan te draaien. Veel mensen zijn dit echt helemaal beu en niet alleen wat betreft vuurwerk.

Tuinzigt dit jaar in Breda is nog maar een voorproefje van wat er gaat komen vrees ik. Het leek wel een oorlogsgebied echt absurd en daar ben ik overigens helemaal tegen maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit soort taferelen aankomende jaren nog veel erger gaan worden. Olie en oliedom dit verbod.

Ik juich overigens wel elk initiatief toe om op een of andere manier vuurwerk mogelijk te maken maar dan kun je dit net zo goed in de zomer gaan doen met goed weer. Verder lees ik dat jullie gaan helpen met aanvragen enz, riekt ook wel naar commerciële activiteiten dan puur enkel liefhebbers helpen.

Een verkapt verbod. Thats it.

Hey allemaal,

Ik ben VaderMetVuurwerk en al mijn hele leven liefhebber van vuurwerk. Zelf steek ik niet zoveel af, elk jaar één doosje met de kinderen, maar juist die traditie wil ik niet kwijt.

Vuurwerkverenigingen voelen misschien als een zoethoudertje van de overheid: "jullie mogen nog iets, dus niet zeuren." En ja, het wordt een stuk ingewikkelder dan gewoon even naar de winkel lopen. Maar het is wel het enige legale alternatief dat er straks nog is.

Zelfs als je niet gelooft dat dit de ultieme oplossing is, kunnen we het de overheid en gemeentes in ieder geval moeilijk maken om nee te zeggen. Als we massaal laten zien hoeveel mensen dit willen, met concrete cijfers per gemeente, dan hebben verenigingen veel meer kans van slagen bij het aanvragen van ontheffingen.

Daarom oudejaarsvereniging.nl: een plek waar mensen per postcode hun interesse aangeven. Geen blije praatjes, gewoon data verzamelen. Hoeveel mensen willen dit in jouw gemeente? Die cijfers kunnen het verschil maken tussen "leuk geprobeerd" en daadwerkelijk een ontheffing krijgen. En als er straks verenigingen opstarten, kunnen we geïnteresseerden direct koppelen - of je nou wilt helpen organiseren, afsteken, financieel wilt bijdragen, of gewoon wilt komen kijken.

Jullie zijn de mensen met kennis en ervaring. Als er straks daadwerkelijk verenigingen komen, hebben ze mensen nodig die weten hoe het werkt. En voordat het zover is, helpt het als zoveel mogelijk mensen, van fanaat tot casual, laten zien dat ze dit willen.

Misschien wordt het niks. Misschien blijft het een papieren tijger. Maar als we het niet eens proberen en geen druk zetten, is het sowieso afgelopen.

Groeten,
VaderMetVuurwerk

Het volk heeft dit jaar al massaal laten zien wat zij wil.

De verkoop is enorm gestegen. Zowel in NL alswel België, Duitsland en God weet waar nog meer.

Het volk heeft al gesproken en het is al duidelijk wat men wil.

Dit hele initiatief is gedoemd te mislukken omdat de overheid na 11 jaar échte freaks die de traditie willen behouden zoals hij tot en met afgelopen jaarwisseling was. Nog steeds zijn kop in zijn achterste stopt en blind doorgaat met falend beleid.

Succes ermee.

In Valencia mag er eigenlijk alleen bij de vereniging worden afgestoken, er is inderdaad sprake van verenigingen daar, jij bent waarschijnlijk een Hollander die denkt dat je in Valencia overal maar blind trueno's neer kan gooien. Dan begrijp je het zelf niet.
En? Hoeveel regels van het document zie je terug daar? Max 200kg? Afgezet veldje en alle andere shit dit aangegeven is?

Hey allemaal,

Groeten,
VaderMetVuurwerk

En nogmaals;

Er wordt alleen data verzameld.

En er staat ook al dat de kans dat het lukt om een groep daadwerkelijk van de grond te krijgen nihil is.
Het zou niet moeten zijn "hoe meer, hoe beter".

Al is er maar 1 dan zou het gewoon goedgekeurd moeten worden.

De expertise van freaks negeren ze al 11 jaar. Dus dat interesseert ze klaarblijkelijk helemaal niks. Anders hadden ze er ondertussen wel wat mee gedaan.

Laat ze maar een plan maken voor dat tuig wat hulpverleners bekogeld en er elke jaarwisseling zo'n zooitje van maakt... Flinke straffen en boetes uitdelen. Dan kan de brave burger gewoon normaal zijn vuurwerkjes afsteken zonder al dat gedoe met verenigingen etc.

20
Ik denk dat vuurwerkclubs de oplossing kunnen zijn. Zie hier veel negatieve berichten, en zou ook willen dat het voor altijd zo blijft als het was, maar dat is gewoon niet realistisch. Het halve forum reist wel af naar Valencia & Malta, waar dit idee vandaan komt.

Je ziet de laatste jaren ook al steeds meer dat het vuurwerk wordt afgestoken door de grote liefhebbers, die op het pleintje in de buurt een paar honderd KG de lucht in jagen, en waar de buurt voor uit komt lopen.

Ik heb mijzelf ingeschreven. Dan steek ik zonder stress 200kg af met de jaarwisseling en nodig ik de buurt uit. Partytent ernaast, wat F1 vuurwerk erbij voor de kids en grotere kids, vuurtonnetje.

Ik zie het wel voor me! Hoe het nu gaat is het al jaren een doodlopend pad. Dan liever een alternatief!

Met 200KG F2 + 20KG theater kan je een behoorlijk showtje neerzetten. Al zou daar nog wel wat ruimte zijn voor versoepeling als men dan toch de papieren heeft.
200 kg is 13 100sh compounds vriend. Dat wordt in elke buurt door meerdere huishoudens weggeschoten. Stelt niks voor.

Back
Bovenaan