OMT buigt zich op verzoek van kabinet over vuurwerkverbod

Dat verbod gaat er gewoon komen helaas.

Echter wil ik dit jaar gewoon een leuk oud en nieuw hebben MET vuurwerk.
Daarom wil ik samen met vrienden o&n in Duitsland vieren. Of Polen desnoods.

Zijn er forumleden die al eens o&n in Duitsland hebben gevierd? Zo ja hoor ik graag jullie ervaring. Kan ik bijvoorbeeld gewoon een bungalow huren en stoken op een vakantiepark? Of is bijvoorbeeld een Airbnb meer een aanrader?

Misschien is het ook een leuk idee om met meerdere freaks huisjes te huren bij elkaar in de buurt. Maken we er samen een mooi feest van! :handsup:

Bijzonder dat het OMT gevraagd wordt, kennelijk denken ze dat de druk op de zorg over 7 weken nog steeds erg hoog is en dat de maatregelen die ze vrijdag gaan afkondigen niet zo heel erg veel zullen betekenen voor de zorg (want anders is er geen verbod nodig)
Probleem is een beetje (en daar hebben ze natuurlijk wel een punt) vanwege de hele logistiek die met vuurwerk gemoeid is, moet je wel wat verder vooruit je plan trekken en niet 2 weken voor Kerst de boel afgelasten.
Bovendien gokken/hopen op dalende cijfers hebben ze nu al 1,5 jaar gedaan en heeft ze weinig goeds gebracht... dus ze proberen dat ditmaal 'relatief' simpel te voorkomen door nu het OMT voor het karretje te spannen en zich daarachter te verschuilen... althans, zo lijkt het.

Ik heb de hoop ook nog. Een beetje.
Het is te hopen dat de echte cijfers gebruikt gaan worden, dan zullen ze toch moeten inzien dat het de "druk" op de Zorg nauwelijks beïnvloed. En dat daarmee de grond onder het besluit eigenlijk wegvalt (zoals eigenlijk vorig jaar ook al, maar nu ook onderbouwd).

Nou nou niet zo verslagen allemaal. Er is nog niets besloten. Je mag van mij best in de put gaan zitten, maar dan pas vrijdag en alleen als dan negatief nieuws naar buiten komt, wat ik overigens nog ten zeerste betwijfel. Waarom ik dat betwijfel weet ik niet, het is een onderbuikgevoel, dat het dit jaar wel los zal lopen met een verbod, zoveel als er nu weer kan.

Ik begrijp werkelijk niks van sommige hier, de positiviteit. Over 4 tot 6 weekjes zitten we gewoon weer in een lockdown hoor en vuurwerk verbieden hoort allemaal bij de propoganda, groen, eu, klimaat.

Vergeet ook niet maart 2020, 1400 ic bedden was the Max, maart 2021 was het 800 en nu zitten we op nog geen 325 en wordt werkelijk alles onze strot doorgedrukt, dus ook dit verbod, gaat er gewoon komen.

Ik begrijp werkelijk niks van sommige hier, de positiviteit. Over 4 tot 6 weekjes zitten we gewoon weer in een lockdown hoor en vuurwerk verbieden hoort allemaal bij de propoganda, groen, eu, klimaat.

Vergeet ook niet maart 2020, 1400 ic bedden was the Max, maart 2021 was het 800 en nu zitten we op nog geen 325 en wordt werkelijk alles onze strot doorgedrukt, dus ook dit verbod, gaat er gewoon komen.

Natuurlijk gaat dit verbod er komen.
Maar de situatie is toch heel anders vergeleken met vorig jaar.
Namelijk zelfs de gewone burger is dit jaar al lang naar de buren geweest en is dit jaar dus voorbereid.
Daarbij zijn de winkels gewoon open in Belgie ten tijden van het bekend maken van het verbod,dus iedereen die het nog niet gedaan had ,gaat alsnog inslaan.

Veel mensen waaronder ikzelf hebben zich vorig jaar netjes aan het verbod gehouden,want eenmalig en corona...we zagen allemaal dat er ook genoeg waren die zich er niet aan hielden.
Dus mensen die zich netjes gehouden hebben,zullen dat dit jaar waarschijnlijk niet meer doen..

Dus dit jaar gaat het gewoon ouderwets los,en het vuurwerk word er alleen maar mooier op.

Laat maar komen die oudjaars avond.

Ik vind die negativiteit juist vervelend. Als zelfs de freaks zich er al zo snel bij neer leggen is dat verbieden helemaal makkelijk. Wij moeten er gewoon vanuit gaan dat het doorgaat en pas negatief gaan doen als dat verbod er inderdaad door heen is. Het is immers toegezegd dat het verbod eenmalig is, de situatie is ook anders nu dan vorig jaar. Vorig jaar zaten we nu al in een "verzwaarde gedeeltelijke lockdown". Bioscopen, dierentuinen, zwembaden en pretparken waren al gesloten, men mocht nog maar met 2 mensen buiten zijn en ook max 2 mensen thuis ontvangen. Evenementen zoals nu waren al helemaal niet aan de orde, zelfde geld voor de horeca. Op het moment zijn alleen het mondkapje en de QR code de maatregelen. En de (booster)vaccins zijn er. Volledig andere situatie dus, dat hoeft niet te beteken dat het kabinet het als nog niet verbied, je weet het tegenwoordig nooit met de beleidsmakers maar als je naar het huidige maatregelen pakket kijkt is het nog lang niet gerechtvaardigd!

Knap als je nu nog positief erin staat dat er geen verbod komt. Ja ze hebben gezegd dat het verbod eenmalig was. Maar kijk het beleid van afgelopen jaar... zoveel beloofd maar werkelijk niets nagekomen... Als dit vandaag al naar buiten komt dan zal er morgen vast wel weer wat uitlekken om er maar vast aan te wennen... en vrijdag maken ze het gewoon bekend dat het feest dit jaar 'helaas' weer niet door kan gaan...

Ik vind die negativiteit juist vervelend. Als zelfs de freaks zich er al zo snel bij neer leggen is dat verbieden helemaal makkelijk. Wij moeten er gewoon vanuit gaan dat het doorgaat en pas negatief gaan doen als dat verbod er inderdaad door heen is. Het is immers toegezegd dat het verbod eenmalig is, de situatie is ook anders nu dan vorig jaar. Vorig jaar zaten we nu al in een "verzwaarde gedeeltelijke lockdown". Bioscopen, dierentuinen, zwembaden en pretparken waren al gesloten, men mocht nog maar met 2 mensen buiten zijn en ook max 2 mensen thuis ontvangen. Evenementen zoals nu waren al helemaal niet aan de orde, zelfde geld voor de horeca. Op het moment zijn alleen het mondkapje en de QR code de maatregelen. En de (booster)vaccins zijn er. Volledig andere situatie dus, dat hoeft niet te beteken dat het kabinet het als nog niet verbied, je weet het tegenwoordig nooit met de beleidsmakers maar als je naar het huidige maatregelen pakket kijkt is het nog lang niet gerechtvaardigd!

Daar heb je gelijk in!

Ik denk dat ze in Den Haag het zelf ook niet precies weten: RIVM model die zegt dat de piek aan besmettingen niet verder gaat (en dat de zorg het aankan, zie NOS website) en de roep om strengere maatregelen omdat de huidige cijfers wel erg toenemen (en je nooit weet of het model klopt). Ik denk dat ze alle opties afwegen. Ach uiteindelijk weten we vrijdag iets meer….misschien een verbod (om op safe te spelen of misschien het overlaten aan de lokale bestuurders, net als bij Sinterklaasintochten)…we zullen zien

Waarom stellen ze niet gewoon voor alleen thuis vuurwerk af te steken, bijvoorbeeld tussen 24:00 en 01:00, een uurtje dus maar. Denk dat veel mensen dit prima vinden. Je zorgt er als politiek dan ook voor dat mensen niet of minder de stad in duiken, en drukte dus vermeden word. Dat heeft dan ook een positief effect op het risico op besmettingen.

Want mensen gaan hoe dan ook feesten. Als de centrale shows worden afgelast, en als men thuis geen vuurwerk af zou mogen steken, waar al over gesproken word, dan gaat iedereen dus het centrum in. Dat is toch juist iets wat je juist niet moet willen?

Waarom stellen ze niet gewoon voor alleen thuis vuurwerk af te steken, bijvoorbeeld tussen 24:00 en 01:00, een uurtje dus maar. Denk dat veel mensen dit prima vinden. Je zorgt er als politiek dan ook voor dat mensen niet of minder de stad in duiken, en drukte dus vermeden word. Dat heeft dan ook een positief effect op het risico op besmettingen.

Hoe tragisch het ook is dat de afsteektijden dan weer beperkt worden ben ik het wel met je eens. Juist het afsteken in huiselijke kring, met dus minder groepsvorming, draagt bij aan het afremmen van de verspreiding van het virus.

Het is immers toegezegd dat het verbod eenmalig is

...
En jij gelooft de politiek nog?
Bizar vind ik dat.

Bij mij hebben deze heren en dames alle krediet verloren door de corona crisis.
En niemand kan me uitleggen waar de griep nou gebleven is.
Achja.

De vaccins gingen toch alles oplossen?
Nee, nu zijn het kleine groepje ongevaccineerden de grote boosdoener.
Niet te geloven wat een hoeveelheid bagger en onzin we nu al 2 jaar om de oren krijgen.

De realiteit is dat onze overheid de vuurwerktraditie al jaren aan banden probeert te leggen.
Zonder zogenaamde "overvolle ziekenhuizen".
Verbod vuurpijlen, knallers, blablabla.
Lost helemaal niks op want de handel in Cobra's blijft doorlopen.

Maar sommigen willen het niet zien waar dit heengaat.
De bevolking is murw geslagen met stress en angst om een virusje van niets.
Ziektebeelden die helemaal niet ernstig zijn worden keihard misbruikt.

Deze corona crisis gaan ze nu keihard misbruiken om bepaalde agenda's door te drukken.
Bevolking leeft in angst, veel financiële problemen. Dus makkelijk manipuleerbaar.
Appeltje - eitje om van dat vuurwerk eindelijk af te raken.... achja.

Besmettingen vinden bijna allen thuis plaats.

In deze hele crisis, en al zeker niet in de aanpak ervan, zit de minste logica.
Dus redeneren heeft geen zin, het is pure onzin dus makkelijk naar de hand te zetten.
Het is een toneeltje van het ergste soort, glijmiddel om zaken door te drukken.
Daar is een vuurwerkverbod maar een klein deeltje van uiteindelijk, het gaat om de financiële reset.
Daar hebben ze ondertussen zelfs een boekje over geschreven, je weet wel, de heren die Event201 organiseerden als simulatie.

Maar de bevolking slaapt rustig verder.

Back
Bovenaan