OMT buigt zich op verzoek van kabinet over vuurwerkverbod

als het verbod er door komt ga ik dit jaar echt niet met een sterretje staan en oliebol.....
vorig jaar een beetje in gehouden maar dit jaar niet meer.

hopelijk kunnen we echt stoken met ze alle maar ik zie het nu somber in

Geen woord erover in NOS 18u journaal...dat stemt hoopvol. Laat de commerciëlen maar gillen, publieke is beste graadmeter.

Eenvandaag ook niet :)

Het was wel uitgebreid op het 6 uur journaal van RTL 4 met de hoofdrol spelers Faber en brull kikker, maar als ik zo mag geloven is het eigenlijk al definitief besloten, dus de gesprekken komende dagen wordt gewoon bij de grote show.

Het was wel uitgebreid op het 6 uur journaal van RTL 4 met de hoofdrol spelers Faber en brull kikker, maar als ik zo mag geloven is het eigenlijk al definitief besloten, dus de gesprekken komende dagen wordt gewoon bij de grote show.
ja die uitzending was wel heel deprimerend, Jesus

Het is allemaal weer opgezet om te kunnen wijzen naar elkaar… dat is de politiek van vandaag elkaar de schuld geven. Diep triest maar we staan weer 10-0 achter.

Voor zover ik weet is de vvd tegen een landelijk vuurwerkverbod hoor zou frits niet bedoelen dat de vvd enkel voor een verbod is vanwege de corona? Iemand anders die hier meee over kan vertellen?

Voor zover ik weet is de vvd tegen een landelijk vuurwerkverbod hoor zou frits niet bedoelen dat de vvd enkel voor een verbod is vanwege de corona? Iemand anders die hier meee over kan vertellen?

Dat is inderdaad precies wat het is (indien het klopt wat Frits Wester zegt)

Wat ik trouwens wel weer heel bijzonder vind, ze vragen dus nu het OMT om advies. Stel het OMT zou meegaan in een vuurwerkverbod, dan kunnen ze zich mooi daarachter schuilen. Als het OMT toch niet meegaat willen ze het alsnog via de kamer regelen? Wat zijn dit voor walgelijke spelletjes dan? Als ze zo graag een verbod willen regel dit dan meteen via de kamer en laat het OMT erbuiten. Indien het klopt wat gezegd wordt door Frits is het erbij betrekken van het OMT dus puur voor de bühne. Smerig zeg.

Bijzonder dat het OMT gevraagd wordt, kennelijk denken ze dat de druk op de zorg over 7 weken nog steeds erg hoog is en dat de maatregelen die ze vrijdag gaan afkondigen niet zo heel erg veel zullen betekenen voor de zorg (want anders is er geen verbod nodig)

Bijzonder dat het OMT gevraagd wordt, kennelijk denken ze dat de druk op de zorg over 7 weken nog steeds erg hoog is en dat de maatregelen die ze vrijdag gaan afkondigen niet zo heel erg veel zullen betekenen voor de zorg (want anders is er geen verbod nodig)

De spijker op z’n kop. Als ze voor over 7 weken een verbod gaan afkondigen, wat voor geloofwaardigheid hebben ze dan als ze vrijdag ook andere maatregelen afkondigen?

De spijker op z’n kop. Als ze voor over 7 weken een verbod gaan afkondigen, wat voor geloofwaardigheid hebben ze dan als ze vrijdag ook andere maatregelen afkondigen?

Ik heb het idee dat de geloofwaardigheid binnen de politiek de afgelopen tijd überhaupt geen reet meer uit maakt.

Als de leden van het demissionaire kabinet, de kamer en alle overige overheidsambtenaren al hun eigen overheidsstukken eens allemaal goed leest, interpreteert en reflecteert naar de totale Nederlandse samenleving, dan kun je middels dit overheidsdocument toch aantonen dat bij het voor de 2e keer instellen van een vuurwerkverbod het om een hardvochtig effect voor Nederlandse burgers en ondernemers gaat?! Ook de media zou eens heel erg goed hier bij stil moeten staan.

Dit is nota bene vandaag ook nog eens gepubliceerd op de rijksoverheid site.

Definitie
Bij hardvochtigheden denken maatschappelijke partijen aan ‘wrede’ en
‘schrijnende’ situaties, aan ‘situaties waar je als uitvoerder buikpijn van
krijgt’, aan ‘situaties waarin je aan alle vezels in je lijf voelt dat het niet
oké is’, en aan ‘situaties waarin het leven van de burger is ontwricht’.
Hardvochtig zijn ook zaken die ‘we als maatschappij als geheel niet
acceptabel vinden’. Of wanneer ‘een burger door de overheid de vernieling
in is geholpen’.

Ik heb in ieder geval de laatste 2 jaar meerdere malen buikpijn gehad door een gevoel van burgerlijk onrecht wat telkens weer wordt aangedaan aan de algemene samenleving op gebied van het systematisch beperken van vrijheden. Dit doordat er keer op keer wat wordt gezegd door de overheid wat ze wel/niet gaan doen en vervolgens een half jaar later 180 graden omgedraaid tot uitvoering wordt gebracht en alsnog andersom wordt doorgevoerd.

Daarnaast is de kans dit jaar groter dan ooit dat veel burgers massaler naar andere oplossingen voor het vieren van dit O/N gaan zoeken omdat ze afgelopen jaar nog iets hadden van "OK laten we dan maar 1 jaartje doorbijten met een vuurwerkloos O/N". Ik denk zelf dat bij het instellen van vergaande maatregelen het dit jaar een stuk onrustiger zal gaan worden met de jaarwisseling. Vooral vanwege de oplopende onvrede die er over zeer veel verschillende zaken ontstaat binnen de Nederlandse samenleving.

Link naar Kamerbrief definitie onderzoek hardvochtige effecten

Back
Bovenaan