Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Waarom zou de vuurwerkbranche een uitzondering krijgen?Komop jongens nog niet zo verslagen, word tijd om weer mails te gaan sturen naar mensen binnen de poltiek dat ze dit dit jaar echt niet kunnen maken. Het tijdelijk verbod was eenmalig, een 2e keer terwijl al het andere wel door mag gaan is absurd. Elke branche heeft het zwaar gehad, de vuurwerkbranche mag nu niet als enige worden gestraft.
Ik was al even naar het fragment aan het zoeken maar hij zat vorige week bij Op1. Charles Groenhuijsen sorteerde toen voor op een vuurwerkverbod om de druk op de zorg te verminderen. Antwoord van Kuipers was dat we ons niet op een vuurwerkverbod (met ongeveer zulke woorden) maar op het verminderen van het aantal besmettingen (lees: Corona) moeten richten.
Sorry, maar denk je dat mails sturen naar willekeurige politici in dit stadium nog iets uithaalt? Kabinet gaat af op het OMT, niet op klaagmailtjes.Komop jongens nog niet zo verslagen, word tijd om weer mails te gaan sturen naar mensen binnen de poltiek dat ze dit dit jaar echt niet kunnen maken. Het tijdelijk verbod was eenmalig, een 2e keer terwijl al het andere wel door mag gaan is absurd. Elke branche heeft het zwaar gehad, de vuurwerkbranche mag nu niet als enige worden gestraft.
Sorry, maar denk je dat mails sturen naar willekeurige politici in dit stadium nog iets uithaalt? Kabinet gaat af op het OMT, niet op klaagmailtjes.
Als die vieze landverraders van het OMT zich er over buigen weet je al hoelaat het is. Vuile vieze flikkers. Dat ze allemaal maar sterven aan een erge ziekte. Dit valt totaal niet meer uit te leggen ����������
Vorig jaar was het voor zover ik weet helemaal niet op advies van OMT gebeurd. Was een politiek besluit.
Handjeklap in de achterkamers.
Ik blijf zo positief mogelijk todat het tegendeel een feit is.
Gommers heeft duidelijk gezegd dat hij vuurwerkverbod onzin vind. Kuipers(geen OMT trouwens) heeft duidelijk gezegd dat vuurwerkverbod niet nuttig is en kabinet iets aan Corona moet doen.
Ik hoop daarom dat Kabinet OMT advies vooral wil inwinnen zodat ze dat als argument kunnen gebruiken om O&N gewoon door te laten gaan en eventuele politieke druk naast zich neer kunnen leggen. Hoop gewoon dat OMT heldere boodschap afgeeft dat vuurwerk nu neit relevant is in de discussie en de prioriteiten elders moeten liggen. Het andwoord dat ik verwacht is dat ze de bal terugkaatsen en zeggen "dat is een politiek besluit".
We gaan het meemaken
Weet iemand nog of het verbod vorig jaar ook op advies van het OMT is doorgevoerd?
Inmiddels heeft bijvoorbeeld een Gommers maar ook recentelijk Kuipers aangegeven dat een vuurwerkverbod weinig doet met druk op de zorg. Druk op de zorg komt door Corona en niets anders (en natuurlijk een capaciteitsprobleem maar dat is een andere discussie..)
Vorig jaar was het voor zover ik weet helemaal niet op advies van OMT gebeurd. Was een politiek besluit.
Handjeklap in de achterkamers.
Ik blijf zo positief mogelijk todat het tegendeel een feit is.
Gommers heeft duidelijk gezegd dat hij vuurwerkverbod onzin vind. Kuipers(geen OMT trouwens) heeft duidelijk gezegd dat vuurwerkverbod niet nuttig is en kabinet iets aan Corona moet doen.
Ik hoop daarom dat Kabinet OMT advies vooral wil inwinnen zodat ze dat als argument kunnen gebruiken om O&N gewoon door te laten gaan en eventuele politieke druk naast zich neer kunnen leggen. Hoop gewoon dat OMT heldere boodschap afgeeft dat vuurwerk nu neit relevant is in de discussie en de prioriteiten elders moeten liggen. Het andwoord dat ik verwacht is dat ze de bal terugkaatsen en zeggen "dat is een politiek besluit".
We gaan het meemaken
Gommers is dan ook de meest gematigde en realistische van heel dat OMT volgens mij.Volgens mij dus niet. En Gommers had naderhand inderdaad al aangegeven dat een verbod op vuurwerk niet zoveel deed voor de zorg. De sheets de de Vuurwerkfederatie deze week online heeft gezet (en gemaild naar de 2e kamerleden) onderbouwde dit ook duidelijk.
Geen woord erover in NOS 18u journaal...dat stemt hoopvol. Laat de commerciëlen maar gillen, publieke is beste graadmeter.
Eenvandaag ook niet![]()