Mislukt oud & nieuw

Vorig jaar gepakt met het vroegtijdig ''testen'' van illegaal vuurwerk. Werd meegenomen naar het bureau, ondervraagt het hele plaatje je kent het wel. Tot mijn grote geluk had ik een hele aardige vrouwelijk agente, die mij toch nog wel het een en ander heeft gegunt. Ik deed destijds de opleiding beveiliging, en mede daardoor heeft ze alles in de doofpot gestopt. Mijn neefje was er ook bij, maar hij had niks op zak dus hoefde niet mee. Wel had die gelijk me ouders gewaarschuwd die het vuurwerk wat ik nog in huis had liggen gelijk verplaatste naar een ander onderkomen. Wel waren met ouders behoorlijk boos, en moest ik me illegale vuurwerk weg doen. Ben der uiteindelijk toch goed vanaf gekomen, en heb me super vermaakt met legaal vuurwerk. Maar het voorval speelde toch nog mee, dit jaar en aankomende jaren geen illegaal meer voor mij.

Vuurwerk afsteken voor onze bewoners? leg eens uit?

Gerwin heeft zoiets ook wel eens gedaan, vuurwerk afgestoken voor een zorgvoorziening waar gewerkt wordt met kids met beperkingen dacht ik. Hij heeft het showtje vroeger eens online geplaatst.

Vraag het hem anders even, was best een leuk showtje.

:bye:

Paar jaar geleden om 0.00 uur eerst het verplichte proosten op het nieuwe jaar, dan neem ik altijd 1 ***lig slokje van die vreselijke wijn, neem de verjaardags-geluks wensen in ontvangst en dan snel naar buiten, want ik wil niets missen uiteraard! Alleen was het erg glad buiten en echt de eerste voet die ik buiten de deur zette en ik maakte me toch een zwieper, ik viel achterover op me hoofd, gelukkig viel het mee, maar een lekker begin van het nieuwe jaar was het niet echt.

Vorig jaar waren er heel wat pijlen en potten die niet afgingen of omvielen of halverwege in de lucht knalde, dus dat was wel een dompertje.
Verder 2 jaar geleden was er veel mist hier en heb dus de helft maar kunnen zien!!!
Verder altijd een leuk jaar gehad, maar heb het gevoel dat er dit jaar iets gaat gebeuren wat alles verpest en juist nu ik dit jaar veel sier enz ga kopen!

Derk

Dit is wel heel erg zeg, bij je oom en tante en dan je tante al om 00:30 met de pyama aan de visite aan het weg jagen. Geloof me jouw ouders gaan daar ook niet meer naartoe... dit te erg voor woorden.:bonk:

Haha dit was inderdaad te gek voor woorden, nodig dan niemand uit... Ze had zelfs onze glazen al opgeruimd terwijl we nog wat drinken wilden:p

we steken toch allemaal op 1 jan vuurwerk af?
al enige jaren geen prettige feestdagen daar er continu ruzie is tussen ouders en schoonouders over waar we het vieren. grrr
maar gelukkig heb ik rond 21:00 een eigen happy nieuw years moment als we vuurwerk afsteken voor onze bewoners.

Haha scherp :p Ik bedoelde 1 januari om 19:00.

Ja! mn opa kreeg met kerst een hartinfarct en daarbij nog een week op sterven lag voordat het weer beter ging. dus me 2008/2009 0&N verprutst. van die mist heb ik gelukkig geen last gehad want van het bedrag wat ik mag kan ik onmogelijk ook nog wat sier erbij kopen. D:

Laatst bewerkt:
Dit is wel heel erg zeg, bij je oom en tante en dan je tante al om 00:30 met de pyama aan de visite aan het weg jagen. Geloof me jouw ouders gaan daar ook niet meer naartoe... dit te erg voor woorden.:bonk:

Ja echt vreselijk gewoon. Van je familie moet je het maar hebben. :angry:

Dit jaar vier ik oud en nieuw in mn rolstoel/op mn krukken.
Ik baal er verdomme wel zwaar van, maargoed mag HOPELIJK de pret niet bedrukken.

Ik maak er het beste van.

oud en nieuw 2003/2002

in 2003 zijn we naar een nieuwbouw wijk verhuisd en vanaf dat eerste oud en nieuw wist ik meteen dat ik er erg weinig te zoeken had... overdag was ik in mijn oude buurt (waar ik overigens elk jaar weer ben te vinden :)) maar 's avonds en 's nachts thuis... de hele avond kwam het enige vuurwerk hier in de straat van mijn kant en om 12 uur snel naar buiten! de meeste mensen in de straat hadden wel wat meterpakket troep e.d. en het was best gezellig met de buren :) na het meeste afgestoken te hebben nog een rondje door de buurt om te kijken hoe het er daar aan toe ging... helemaal niets :sad: om half 1 was het overal uitgestorven en ik durfde zelf niets meer af te steken omdat ik bang was dat dan de hele straat wakker zou worden. Gelukkig zijn de kleine kinderen van toen allemaal een stuk ouder en word er vrolijk op los geknald de hele avond :) maar helaas het sfeertje zoals in mijn oude buurt (vroegah! :rolleyes:)mis ik nog steeds

oud nieuw 2006/2007

wat een rampenjaarwisseling was dat! ik was die avond bij een vriendin en zo goed als geen vuurwerk (alleen losse zooi die ik nog van het jaar ervoor over had) omdat ik net een nieuwe baan had en daar nog geen salaris van had ontvangen. dus stond ik daar om 12 uur met kanonslagen, baby pijltjes en grondbloemen terwijl er overal om me heen de dikste cakes en pijlen het luchtruim kozen... vervolgens bij een erg tegenvallend vreugdevuur beland waar ik het eigenlijk ook al snel weer gezien had. Na daar een tijdje tegen mijn zin gezellig te hebben gedaan maar met een aantal vrienden naar de discotheek (stappen op oud en nieuw heeft nou niet echt mijn voorkeur maarja wat moet je anders zonder vuurwerk :wink:). daar was het best gezellig maar toen het tijd was om naar huis te gaan was mijn fietssleutel nergens te bekennen en kon ik dus dat hele tering eind naar huis lopen! :angry:

dit jaar word voor mij mislukt. problemen thuis en veel geld moeten afstaan. nu zal ik dus maar een heel klein budget hebben. helaas volgend jaar beter

Valt op zicht wel mee met andere verhalen hier. Maar was voor mij wel een minder jaar. Het was met 2005/2006 toen wij verhuist zijn in de maand nov/dec hadden we geen geld voor vuurwerk. Alles ging naar het nieuwe huis. Had alleen wat rotjes dus dat vond ik wat minder. Maar het jaar daarop wel goedgemaakt.

Nooit echt mislukt, wel een keer gehad dat mijn opa op 31 december op sterven lag...:cry:
Vorig jaar was mijn opa gestorven op de 21ste. Kerst kreeg daardoor een dubbel gevoel.Was ook nog de vraag of hij niet op de 31ste zou werden begraven. Was uiteindelijk de 29ste geworden dus na het vuurwerk ophalen meteen nette kleren aan......

Eerste mislukte oud en nieuw:
Toen ik vrij jong was geloof 11 jaar ofos ben ik een keer ziek geweest op oud en nieuw. Heb toen overdag binnen gezeten maar in de avond moest ik toch naar buiten!

Tweede mislukte oud en nieuw:
Eindelijk naar het wallhalla geweest. Voor het eerst dus ik keek ene hele tijd uit naar oud en nieuw. Na 00:00 zouden wij uit gaan naar een dikke discotheek!
Hele avond diarree gehad! Vanwege de spanning waarschijnlijk. Gelukkig hield mijn maag zich sterk op het 00:00 punt en tijdens het uitgaan.

Uitgaan ging ook nog eens goed fout! gelukkig met mij en mijn vrienden niets gebeurd maar vanwege de vele vechtpartijen sloten de deuren van de discotheek wegens '' veiligeheid'' Niemand erin of eruit! Zit je dan opgesloten in een discotheek tot half 9 op 1 januari! pff Uitgaan op oud en nieuw heb ik sinds dat jaar gelukkig niet meer gedaan en dat ga ik zo houden ook !!!

Ja uitgaan naar een plaatselijke discotheek doe ik ook nooit meer, ik heb een keer in een discotheek gezeten die aan het klooien waren met een rookmachine, man je zeg werkelijk helemaal niks meer en het ademen ging ook niet echt super.... mensen raakten in paniek en sommige kregen ademhalings moelijkheden. We hebben toen de nooduitgang los gegooid. Was wel een domper.

Vorig jaar toen ik een mat in het donker aanstak aan het groene lont, maar er schiet lont zat tegenaan.
Gevolg de snippers lagen in me nek en een doof oor aan de rechterkant(het is gelukkig weer goed gekomen)

Maar nu ga ik wel van te voren me matten checken of het wel goed zit ipv in het donker.

Ongeveer 3 jaar terug had ik aan allebij de oren een oorontsteking :S
Maar om 0:00 toch naar buiten om vuurwerk aftesteken.
Mijn vuurwerk was toen nog niet zo zwaar, maar dan komt je buurman er ineens aan: He, moet je eens kijken allemaal illegale knalmatten. Nou daar was ik blij mee jooo, maar niet heus.
Dus door mijn buurman duurde de oorontsteking nog langer, en hoorde ik heel oud en nieuw geen ene reet :S

Ik woon vlakbij een verschrikkelijke buurt waar veel vandalisme en vechtpartijen zijn met oud en nieuw. Er is met oud en nieuw dan ook altijd veel politie op de been hier. (Mijn straat is overigens geweldig en gevuld met lieve mensen die verantwoord omgaan met vuurwerk). Meestal laat de politie ons wel met rust, maar vorig jaar vond de politie het nodig om rond 00:10 uur even wat machtsvertoon te doen. Ze kwamen met 5 bussen door de straat heen en stopte nauwelijks voor iets. Enkel potten die al aanstonden wachten ze even op.

Ik was net bezig met een Silver Salute aan te steken toen ik opeens getoeter bij mijn oor hoorde, het was een poltie busje die nogal aggresief mij liet weten dat ik van de weg af moest. Zonder er bij na te denken (waarschijnlijk van de schrik) ben ik toen van de weg af gegaan en vergat ik mijn Silver Salute, de poltie reed daar vervolgens vol overheen, hele cake plat. Daar heb ik mij vervolgens echt gigantisch boos over gemaakt, en dat bleef nog wel even hangen.

Uiteindelijk nog wel een top oud en nieuw gehad, maar dit verziekte het toch wel even voor mij.

Back
Bovenaan