Marijn Vuurwerk stopt ermee!

Mischien moet je ze gewoon de tijd gunnen om te reageren ? Als jij een import bedrijf hebt en besluit te stoppen heb jij ook eerst wel andere dingen aan je hoofd dan reageren op een fora. Maar ik zal evelien wel even vragen of ze wil reageren hoor ;).

ik gun ze alle tijd.
Het is al erg genoeg dat ze moeten stoppen.
zoeiets doe je niet voor de lol.
Maar waarom moet alles verzwegen worden.
want als het niet verzwegen hoefde te worden waarom zeggen de anderen niets..
Ik heb zo wel mijn vermoedens maar dan tog zou ook ik het graag horen van iemand binnen Witte Tenten.

Jongens en eventueele meisjes hier aanwezig,

zullen we ophouden met speculeren over hoe en wat, ik weet ook niet hoe het allemaal gegaan is, maar we zullen toch gewoon moeten afwachten totdat wij een berichtgeving krijgen of een reactie van Marijn zelf. Zoals Gerwin al meedeelde dat hij het aan Evelien ging vragen.

Snap best dat iedereen het wil weten maar in feite zijn ze het niet verplicht, ik zie het als goodwill als er een reactie verschijnt en Marijn kennende komt dat echt wel.

En als je roddels hoort moet je die gewoon met een korrel zout nemen wat 99% zijn nonsens want weet zo nog wel 10 roddels die ik regelmatig hoor over andere bedrijfen.

Jij leest die blaadjes ook alleen bij de tandarts.:wink:

De reden zal tzt wel verteld worden.
Eerst even wachten dat ze het bij Witte tenten het een beetje verwerkt en afgehandeld hebben.
Het is natuurlijk psychisch een keiharde klap.

Reactie van marijn vuurwerk:

Van: witte-tentenverhuur [mailto:[email protected]]
Verzonden: vrijdag 17 februari 2012 22:40
Aan: 'Gerwin Hummel'
Onderwerp: RE: vraag van het forum

Hallo Gerwin

Hiebij:

Hallo mensen,

Wat de geruchten ook mogen zijn, we stoppen op dit moment

met importeren, maar we zijn niet dood ofzo.

Als groothandel was er niet genoeg animo voor Marijn vuurwerk.

Een probleem waar veel kleinere importeurs mee kampen.

Je ligt te vaak met te veel merken op de plank, en dan gaat het geld kosten.

De markt is behoorlijk aan het veranderen, en daar kan je als kleine importeur

niet meer in mee komen.

Daarnaast en daar wil ik niet te veel op in gaan, wordt het ons niet makkelijk gemaakt.

Het begint er op te lijken dat ik een van de grootste vuurwerk criminelen van Nederland ben,

als jullie zouden weten hoe vaak ik afgelopen jaar voor de rechter heb gestaan.

Nu dacht ik altijd van me zelf dat ik dat aan kon, maar helaas ik ga die strijd niet winnen.

We hebben het 5 jaar geprobeerd, en dan is het hard om toe te moeten geven dat in deze hoedanigheid

we niet verder kunnen, in welke hoedanigheid wel, is nog moeilijk om te zeggen,

Maar de kosten voor advocaten en boetes lopen uit de hand, om maar te zwijgen over wat dat geestelijk met je doet.

Zoals het er nu uitziet gaan we Marijn niet verkopen, daarvoor is het te veel een kindje van me.

wat er wel gaat gebeuren, zodra ik het weet weten jullie het ook.

Wat we wel zeker weten is dat we ons weer meer op ons tentenverhuur bedrijf gaan richten,

en dat Nancy gewoon door gaat met Bombers, en voor nu laat ik het daar even bij.

Sorry dat ik zo laat het gereageerd, maar een besluit als dit ook al had ik dat voor me zelf al

in oktober genomen, doet toch zeer, ook voor ons personeel is het een moeilijke tijd, daar die nog wel hadden willen door gaan, vandaar ons bericht in januari, we staan wat betreft deze stap niet allemaal op een lijn.

Bedankt voor jullie warme reacties en die doen me zeker goed, en heeft me heel veel stof om te denken

gegeven, maar voor nu is het even niet anders.

We hebben nog een enorme voorraad, en die wordt op dit moment aan geboden aan de dealers.

Dus dit jaar zal er zeker nog op veel plaatsen Marijn vuurwerk zijn.

Dit is het enige echte verhaal, en ik hoop dat jullie daar wat mee kunnen.

Groetjes Evelien

Dit sluit aan bij wat ik al had vernomen. Gerwin, bij dezen bedankt voor het vermelden van de concrete informatie. Fijn dat er nu redelijk wat duidelijkheid is.

Wel heb ik nog één vraag naar aanleiding van de e-mail. Hoe is de markt veranderd ten opzichte van 2007?
Ik lees dat verkooppunten er nu voor kiezen meerdere merken te voeren. Was dit in 2007, 2008 en daarvoor enz dan anders? Kan iemand dit verduidelijken voor mij?

Men bedoelt dat steeds meer detailisten bij diverse importeurs hun assortiment samen stellen.

Jaren geleden kocht je als winkelier gewoon bij 1 importeur.
Tegenwoordig bestaat het assortiment uit meerdere importeurs.

Kijk maar naar winkels als VuurwerkOrthen,Steenbergen,Vuurwerk4all etc.

Wat evelien daarmee bedoelt is dat idd steeds meer winkeliers komen die maar een paar producten van je willen afnemen omdat ze bijvoorbeeld al 5 of meer collecties hebben. Dan is het gewoon niet meer rendendabel.

vindt het heel netjes dat ze zo reageren.
lees echter ook dat er nog een grote voorraad is.
dit jaar hoeven de marijn liefhebbers dus nog niet zonder te zitten.
[nu vast sparen om wat extra kartons te halen]
neemt niet weg dat het jammer is dat het zo gaat/gegaan is.

Sterkte ermee hoor , als ik het allemaal zo lees is het niet fijn voor je portemonee en je geest :( Jammer dat het zo moet)

Laatst bewerkt door een moderator:
Respect voor Evelien dat ze zo openlijk is.
Dit is ze aan niemand verplicht, dat ze het dan wel doet vind ik geweldig.

Nogmaals, heel veel sterkte voor iedereen.

Wat evelien daarmee bedoelt is dat idd steeds meer winkeliers komen die maar een paar producten van je willen afnemen omdat ze bijvoorbeeld al 5 of meer collecties hebben. Dan is het gewoon niet meer rendendabel.

Aan de andere kant kun je daar je voordeel volgens mij ook mee doen, aangezien je dan veel meer winkels kan gaan beleveren. Blijft wel dat je dan niet de hele winkel vol Marijn hebt, maar toch...

Aan de andere kant kun je daar je voordeel volgens mij ook mee doen, aangezien je dan veel meer winkels kan gaan beleveren. Blijft wel dat je dan niet de hele winkel vol Marijn hebt, maar toch...

Hier is wat voor te zeggen natuurlijk. Dit houdt dan wel in dat Marijn zijn exclusiviteit wat betreft spreiding had kunnen verliezen. Maar is dat niet een technische overweging? Minder exclusief (willen) zijn en het assortiment gewoon in delen bij andere winkeliers onder brengen of gewoon gaan voor exclusiviteit en volle collecties ergens onder willen brengen? Of bedoel je dat niet, Bas?

Precies....kijk bijvoorbeeld naar een Royal. Hun doen dit juist wel en hebben bijvoorbeeld eerst bij een winkel een gedeelte van hun collectie en na verloop van tijd bevalt het zo goed dat ze alsnog de hele collectie leveren. Of juist dat het bij een gedeelte blijft maar ze hebben we het verkooppunt erbij.
Tja is denk ik gewoon een keuze die je wil maken...

Precies....kijk bijvoorbeeld naar een Royal. Hun doen dit juist wel en hebben bijvoorbeeld eerst bij een winkel een gedeelte van hun collectie en na verloop van tijd bevalt het zo goed dat ze alsnog de hele collectie leveren. Of juist dat het bij een gedeelte blijft maar ze hebben we het verkooppunt erbij.
Tja is denk ik gewoon een keuze die je wil maken...

Goede bijdrage. Zo had ik het nog niet bekeken. Voer voor ons allen om de hersens eens goed op te laten kraken.

Zo werken toch veel importeurs? Is heel normaal ook lijkt me. Hoe zou je anders ergens binnen moeten komen? Ik denk dat er maar weinig winkels hun volledige collectie omgooien. Je weet altijd wat je hebt en niet wat je krijgt.

Dus al begin je met 10 artikelen. Als je een goed product met een betere prijs biedt dan worden dat er steeds meer. Dat gaat niet heel snel, want ik heb de indruk dat het een nogal conservatief wereldje is.

Maar zo zal je wel je exclusiviteit wat moeten laten varen, want als je een paar keer op het verkeerde paard gokt en je bijvoorbeeld een geïnteresseerde dealer buiten de deur houdt omdat er in een bepaalde straal een ander is die 10 artikelen afneemt en niet uitbreidt, dan schiet je in je eigen voet. Als een kleinere (relatief) beginnende importeur creëer je dan een financieel probleem.

Ik zou zeker nog de Hoogmoed, Woede en Oude vette Marja's op de kop willen tikken. Of dat erin zit is een ander verhaal:wink:.

Back
Bovenaan