HVLV Statusupdates

Dat is deze dan dus
https://technical-regulation-information-system.ec.europa.eu/nl/notification/27003

En die over totaalverbod

Zou een reactie door EC/lidstaat dat een nieuwe standstill zou laten ingaan dan onder tabblad "other messages" komen?

Klopt helemaal.
Dat zou dan inderdaad onder het kopje ‘other messages’ komen te staan.

Verder ook wat Gizmo schrijft.

Ik zie net dat er 1 oktober een brief is gestuurd namens de BBB en Christenunie met allerlei aanvullende vragen over de wetswijziging. Deze zou normaal gesproken binnen 4 weken beantwoord moeten worden. Maar het is vooralsnog erg stil 🤔

Verder zie ik ook even geen aanvullende vragen over de eis van de VVD om stichtingen en verenigingen vrij spel te geven bij een verbod.

Iemand anders met een stand van zaken over het verbod?

Want iedereen (vooral de media) gaat inmiddels uit van een verbod, maar zolang er geen passend wetsontwerp is gemaakt en deze niet door de Staten-Generaal is goedgekeurd en vervolgens de koning zijn handtekening heeft gezet is er nog geen verbod.

Het stinkt aan alle kanten de hele gang van zaken. De typische achterdeurtjes politiek in Den Haag 🤔

(de hele stand van zaken is hier te volgen: https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/35386_initiatiefvoorstel_klaver_en#p1)

Laatst bewerkt:
Ik zie net dat er 1 oktober een brief is gestuurd namens de BBB en Christenunie met allerlei aanvullende vragen over de wetswijziging. Deze zou normaal gesproken binnen 4 weken beantwoord moeten worden. Maar het is vooralsnog erg stil 🤔

Verder zie ik ook even geen aanvullende vragen over de eis van de VVD om stichtingen en verenigingen vrij spel te geven bij een verbod.

Iemand anders met een stand van zaken over het verbod?

Want iedereen (vooral de media) gaat inmiddels uit van een verbod, maar zolang er geen passend wetsontwerp is gemaakt en deze niet door de Staten-Generaal is goedgekeurd en vervolgens de koning zijn handtekening heeft gezet is er nog geen verbod.

Het stinkt aan alle kanten de hele gang van zaken. De typische achterdeurtjes politiek in Den Haag 🤔
Scherp man ,ben benieuwd of er iemand verheldering kan geven in deze??

Ook politiek blijven we bezig. Verder kunnen we, vanuit tactisch oogpunt, geen verdere uitspraken doen anders dan dat we afgelopen vrijdag een gesprek met de Staatssecretaris hebben gehad over de AMvB.
Hoe zitten jullie met de crowdfunding? Is er nog voldoende om het te dekken of moeten we met zn allen nog even een duit in het zakje doen?

Top wat jullie doen!

Back
Bovenaan