Freakacties in 2026, pak je ze mee of niet?

Ik denk dat ik alleen de producten zou bestellen die ik dit jaar gehad heb en graag nog een keertje zou willen hebben en voor max een paar honderd euro. Voor de rest even on hold.

Een groot deel van de voorpret is ook om dit forum helemaal van top tot teen door te lezen en de parels op de mark eruit te pikken, filmpjes kijken etc. Daar ga ik mijzelf nu niet aan pijnigen. Pas als er zekerheid is dat we dit jaar nog zouden mogen ga ik daar mee beginnen. Tot die tijd voorzichtig de freak acties bijhouden (als ze komen) en die paar parels bestellen die ik nog wel een keertje wil.

Bij zaken als Driesprong (al gingen die afgelopen jaar pas in mei open, wellicht is er in mei dit jaar al veel meer duidelijk) met een heel tuincentrum eromheen durf ik dat wel aan, die gaan niet op de fles en geloof wel dat ik dan mijn geld terug krijg.

Als ze het geld van de bestellingen op een derden rekening zetten ga ik wel bestellen aan het begin van dit jaar.
Derdenrekening is alleen wettelijk beschermd voor een notaris, gerechtsdeurwaarder en advocaat (even uit mijn hoofd). Een Derdenrekening bij een andere onderneming heeft volgens mij alleen, een beetje, zin als het ondergebracht is in een onafhankelijke stichting.

Derdenrekening is alleen wettelijk beschermd voor een notaris, gerechtsdeurwaarder en advocaat (even uit mijn hoofd). Een Derdenrekening bij een andere onderneming heeft volgens mij alleen, een beetje, zin als het ondergebracht is in een onafhankelijke stichting.
Klopt deels. Als ze de betalingen bij een aparte stichting op de rekening stallen betekent het dat de terugbetaling geen probleem zou moeten zijn en dus buiten een eventueel faillissement blijft.
Of een zakelijke beheerrekening. Gebeurd in genoeg branches

Ik bestel gewoon paar doosjes bij Kanjer denk, het gevoel dat je weer wat besteld hebt is wel prettig. Of ik het wel of niet uitgeleverd krijg, zie ik dan wel. Misschien dat Kanjer een ophaallocatie kan fixen net over de grens via een duitse dochteronderneming als het verbod er toch komt dit jaar? ;)

Die mogelijkheid zou ik als vuurwerkwinkel uberhaupt serieus overwegen. De komende jaren zal het kopen en afsteken van vuurwerk namelijk voor veel mensen nog iets zijn wat bij de jaarwisseling hoort. En het is voor heel veel mensen inmiddels zo normaal geworden om in Duitsland vuurwerk te halen.

Maar prima als jullie nog wachten, kan ik mooi die enkele stuks veiligstellen :)

Klopt deels. Als ze de betalingen bij een aparte stichting op de rekening stallen betekent het dat de terugbetaling geen probleem zou moeten zijn en dus buiten een eventueel faillissement blijft.
Of een zakelijke beheerrekening. Gebeurd in genoeg branches
Ja dat is exact wat ik zeg toch? Alleen gaat geen vuurwerkwinkel dit doen natuurlijk. Dit gebeurt normaal bij bijvoorbeeld verhuurmakelaars, tegoedboninstanties of betaaldienstverleners die geld van derden onder zich houden omdat ze bijvoorbeeld een soort tussenpersoon zijn. Daar is bij een vuurwerkwinkel toch geen sprake van. Daarnaast is het nog een heel gedoe om dat allemaal op te zetten, zie ik niet gebeuren.

Sorry, dan zeggen we hetzelfde. Dacht dat je bedoelde dat een Derdenrekening alleen bij notarissen etc mogelijk is.
Ze zouden natuurlijk ook een betaling serviceverlener er tussen zetten om daar het geld te stallen. Maar ja, dat kost ook geld

Het zou winkels sieren om eerst tot er duidelijk komt de mogelijkheid te bieden om te betalen bij afhalen.

Dit heb ik vorige jaar bij bepaalde Duitse shops ook gebruikt.

Cash optie zou dan ook mooi voor beide partijen zijn :p

Ik heb nog best wel wat over, enige kans dat ik dit kan retourneren? Zie het zelf namelijk somber in en wil er ook niet mee blijven zitten.

Krijg ik straks te horen dat ik misschien wel een hele woonwijk weg had kunnen vagen
Serieus? Denk dat er nog genoeg mensen zijn die het willen overkopen 😉

Ik twijfel, heb de drang wel om te bestellen maar kan het geld niet missen als er toch onverhoopt iets niet goed gaat later. Misschien achteraf betalen een optie.

Ik twijfel, heb de drang wel om te bestellen maar kan het geld niet missen als er toch onverhoopt iets niet goed gaat later. Misschien achteraf betalen een optie.
Dan lijkt het mij zo klaar als een klontje toch? Niet bestellen.

Ik heb zelf nooit vroeg in het jaar besteld dus ga dat nu ook niet doen. Begin van het vuurwerkseizoen is voor mij september / oktober en ook dan zijn er nog genoeg mooie deals te vinden en is er hopelijk meer duidelijkheid.

Back
Bovenaan