Die eerste vraag/zin "En de referentie..?" Wat is nu precies je vraag dan? Ik begrijp en zie hem niet..
Hoe kan je gedwongen worden?
Als er iemand met gezag (politie, douane, etc.) je staande houd (fuik, blaastest, etc.) en die geeft aan dat je hem moet volgen..
Of diegene dan met of zonder gun/gummyknuppel/stroomstootwapen/pepperspray/kalashnikov/Sniper Rifle/Rocket Launcher je staande houd.
Ik zou er persoonlijk geen sport van maken om dan juist niet te doen wat hij aangeeft.. Laat staan wegrijden omdat een ontruimingssquad aangeeft dat het in orde is. Die zijn er in opdracht van die douanier he.. Hoe wild ben jij?
Waarom zou je gedwongen worden?
Je gaf zelf al het antwoord in de tweede alinea.. Dit staat trouwens ook uitgelegd in het verhaal, zoals Wonkobonko al zegt. Dan kunnen ze hem namelijk ergens op pakken en hij is strafbaar in NL.
Je geeft ook aan dat het verhaal niet klopt op meerdere punten.. Ik ben wel benieuwd op welke punten je nou doelt.
Als je dit verhaal niet geloofd is dit uiteraard je goed recht. Ik vraag je niet om het te geloven, ik leg namens hem uit wat er is gebeurd omdat de hele media weer eens alles verdraaid en niet correct neerzet (en ik spreek uit ervaring als ik zeg dat die vaak gebeurd). Daarnaast is de gang van zaken hier ook niet bepaald netjes geweest (aan de andere kant ook weer wel) en in ieder geval noemenswaardig.
Overigens heb ik je eerdere bericht ook even gequote..
p.s en ze treffen "toevallig" een busje met vuurwerk aan
Je bent bekend met het begrip fuik/controle(algehele, alcohol, belasting, etc.)?? Deze zijn lang niet altijd van tevoren aangegeven. En de kans dat je deze tegenkomt is klein, maar wel degelijk aanwezig.
er zal vast wel wat onderzoek aan vooraf zijn gegaan
Waar baseer je dit op? Aanname als je het mij vraagt.
Als je het mij vraagt is jou verhaal niet kloppend op meerdere punten

, maar dat terzijde haha.
En de referentie naar de "oude bekende" en de vangst van in totaal 12 ton ?
En hoe kan je nou gedwongen worden door belgen om de grens over te rijden als je wel de juiste papieren hebt om door belgie te rijden met de spullen maar niet voor nederland.
( de persoon waarnaar gerefereerd word is een belg en woonachtig in belgie, waarom zou je dan in hemelsnaam gedwongen worden om naar nederland te rijden ? )
Hoe werd je gedwongen ?
je had toch gewoon weg kunnen rijden toen het "leger" zei dat het in orde was ?
het blijft een vaag en totaal niet kloppend verhaal op meerdere punten.
Je eerdere bericht:
Hier gaan heel veel personen niet blij van worden en dit is volgens mij al de 3de keer dat deze man gepakt is.
p.s en ze treffen "toevallig" een busje met vuurwerk aan ?
er zal vast wel wat onderzoek aan vooraf zijn gegaan.