Mee eens, dit is wat apart en dat begrijp ik.
Ik heb niet concreet te horen gekregen wat voor fuik, hoe hij zijn post kon verlaten, etc.. Feit is dat hij gedwongen werd en hem moest volgen naar NL (en dan zou hij daar in overtreding zou zijn), omdat deze beste man hem nergens anders op kon pakken.
Door tal van omstandigheden/factoren (die ik niet wil benoemen) wantrouwde deze douanier het zaakje. Verder kan ik niet in zijn hoofd kruipen wat hij verder dacht.
Overigens snap ik heel goed dat een aantal van jullie in eerste instantie denken dat dit puur een mooi verhaal is..maarja realistisch?
Het klinkt surrealistisch. Realiseer alleen wel: Wallonie is geen Vlaanderen of Nederland. In de verste verte niet. Er zijn er genoeg die dat kunnen beamen en ik durf best te zeggen dat alles daar mogelijk is. Ik sta hier in ieder geval niet heel gek van te kijken.
Al kijk ik overigens nergens meer van op. Alles wat je op televisie ziet, kan tegenwoordig al naast de deur zijn (of je buurman

). Al die debielen die zichzelf opblazen, mensen neerschieten in scholen of winkelcentra en dat in je nabije omgeving. Maargoed dit gaat wat ver haha

.
Ik kijk er niet meer zo van op, mensen die regeltjes breken. Je hoort het zo vaak. Waarom zou dit dan niet waar kunnen zijn?
Als ik bijv. nu zou zeggen dat hij bij de EOD al bekend was..is het verhaal voor de douanier dan al anders? Zijn inzicht en judgement. Wat zal hieraan veranderen? Twijfelt hij dan sneller of minder snel aan iemand, als hij die staande houd met bijna 600kg spul waaronder shells?
Ik heb lang niet overal een verklaring voor, maar laat het duidelijk zijn dat dit soort ge*** gewoon mogelijk is..
@Shockzz. Jup
Ik heb overigens 0,0 belang bij het vertellen van dit verhaal he. Ik kom in vrede