Al 8000 kilo gevaarlijk vuurwerk onderschept

vuurvent

VWC lid
De politie heeft dit jaar al 8000 kilo aan zwaar illegaal vuurwerk in beslag genomen. De politie waarschuwt voor gevaarlijk knalvuurwerk dat tieners veelal via websites bestellen.

"Pas" wat de meter stond vorig jaar toch veel hoger

Conclusie, het vuurwerkbeleid faalt. Er wordt meer dan ooit "illegaal" vuurwerk naar Nederland gehaald en het is dweilen met de kraan open. Het is dus beter om hier zwaarder vuurwerk te reguleren en misbruik aan te pakken

"Pas" wat de meter stond vorig jaar toch veel hoger

Conclusie, het vuurwerkbeleid faalt. Er wordt meer dan ooit "illegaal" vuurwerk naar Nederland gehaald en het is dweilen met de kraan open. Het is dus beter om hier zwaarder vuurwerk te reguleren en misbruik aan te pakken

En hoe hard moet dat volgens jou dan gaan? Wanneer is het genoeg? De kracht van illegaal spul zal nooit geëvenaard worden toch? Men zal altijd op zoek blijven gaan na zwaarder spul dan hetgeen legaal verkrijgbaar is.

En hoe hard moet dat volgens jou dan gaan? Wanneer is het genoeg? De kracht van illegaal spul zal nooit geëvenaard worden toch? Men zal altijd op zoek blijven gaan na zwaarder spul dan hetgeen legaal verkrijgbaar is.

Nu kopen bijvoorbeeld 1000 man illegaal vuurwerk als je kat.3 toestaan zoals de nieuwe eu richtlijnen misschien nog maar 200. Het feit dat er massaal verboden vuurwerk wordt afgestoken betekent dat het beleid niet klopt. En je kunt je stug vasthouden maar dan is het dweilen met de kraan open

100 procent oplossingen zijn er niet maar naar mijn mening is er veel te voorkomen als men het Belgische aanbod adopteert.

Natuurlijk zou legaal vuurwerk wel wat zwaarder spul mogen hebben (dan heb ik het over lichte flashknallers en flash ratelbanden) wat zich aan de Europese richtlijnen houdt. Maar het legaal invoeren van Cobra's en shells gaat simpel gezegd nooit beter aflopen dan het nu is. Dat ze het in Polen hebben, leuk voor ze, maar het zou gestoord zijn als je hier in Nederland legaal 50+ knallers in woonwijken loopt af te steken de hele dag door.

Haha ze maken zichzelf zo belachelijk. De ene keer word er vermeld dat ze veel minder dan voorgaande jaren in beslag nemen. En nu laten ze het overkomen alsof ze heeeel veel in beslag nemen. Dream on de ilegale handel zal altijd blijven leven zolang dat ***** ract blijft bestaan.

Volgens mij wordt het toch heel duidelijk uitgelegd?

Men richt zich hoofdzakelijk op het "zwaardere" vuurwerk, als in het vuurwerk dat meer kruit bevat en dus meer schade aan kan richten bij onjuist gebruik. Men richt zich dus niet meer hoofdzakelijk op flowerbeds en Chinese rollen maar op de Cobra's en Big Boys.

Nu ben ik niet helemaal thuis in de illegale handel, maar ik denk dat de verhouding volume/gewicht bij een flowerbed waarin meer karton dan kruit verwerkt is toch iets anders ligt dan bij een kartonnetje Cobra's waarin meer kruit dan karton verwerkt is.

Had men eerst aan één klein flowerbed genoeg om aan een kilo of vijfentwintig te zitten, moet men nu direct aan een xxx aantal Cobra's zitten om dat zelfde gewicht te kunnen schrijven.

De daling in kilo's is dus prima te verklaren.

Ik ben niet doof. Maar dit is een verkoop praatje en dat jij er in trapt. Ze hebben gewoon minder te pakken gekregen en de politie gaat echt niet staan van. "Het wil dit jaar niet lukken" omdat het allemaal via de post gaat is de pakkans nog kleiner geworden. Grote partijen liggen in polen en daar besteld iedereen van. Dus wat ze in beslag nemen is ook minder. Dit jaar zeggen ze ook voor het eerst dat het prof vuurwerk is maar illegaal door verkocht wordt. Bij ONJUIST gebruik levensgevaarkijk. Kortom het is goed vuurwerk. Illegaal vuurwerk is nog nooit zo ongrijpbaar geworden dan in anno 2014

Het hele verhaal van a tot z is gel*l, ze hebben de mensen er niet meer voor om echt een verschil te maken. handelaren die cobra's verkopen verkopen ook het andere spul,of laten ze dat liggen en nemen ze alleen het zware spul mee.:bonk:
Het probleem is voor 60% terug te dringen als ze er voor zorgen dat je niet anoniem geld over kan maken dus de 3v kaart en paypal enz enz dan hou je alleen nog de gene over die het zelf ophalen, en als ze daar dan eens 100% inzet op zetten is het volgens mij wel de kop in te drukken,meesten weten niet met wie ze afspreken dus als oom agent zelf vuurwerk gaat kopen op de desbetreffende site's kunnen ze ze een voor een pakken. Maar goed dat kunnen ze zelf ook wel verzinnen maar dat is het niet der priortijden liggen op iets anders en ze hebben de mensen niet. Het is belangrijker om de tweede kamer te beveiligen en daar de politie overal vandaan te moeten trekken,een paar gekleurden Nederland op zijn kop te laten zetten zodat ze bij elke intocht van sinterklaas moeten staan,en dan zeggen we maar niks over voetbal en zo. Kortom het is een zootje in Nederland.

ik word wel een beetje moe van het gezeik in dit topic. Ik hoor dit nieuwsbericht en ik vind het een keer een goed onderbouwd verhaal. Ik zie dat leo groeneveld zegt dat het door Illegaal vuurwerk komt en niet door legaal vuurwerk en dat ze bang zijn dat de goeden onder de kwaden lijden. Ik zie een politieagent die zegt dat als je gewoon nederlands vuurwerk koopt en ophaalt en het gewoon gebruikt dat het veilig is en prachtig.
Maar nee, het is een leugen, alles is een leugen als het gaat over illegaal vuurwerk, want degenen met illegaal vuurwerk zijn gewoon goed bezig. Zo langzamerhand heb ik het idee dat men ook nog eens blind wordt voor nieuws dat wel een keer positief is en op RTL word uitgezonden waar toch wel veel mensen naar kijken. ok de kracht van een handgranaat kun je over discussieren, maar wees eerlijk. Als je wilt dat mensen dat niet kopen moet je niet zeggen dat het illegale wel veilig is en dat het wel meevalt.
greetzz

Ik kan het mis hebben, maar gooien we niet onze eigen ruiten stuk?
Is illegaal vuurwerk dan echt de moeite waard om dergelijke risico's (boetes) te nemen, ik ben Belg en hier mag net iets meer dan bij jullie (op verkoop gebied althans) maar met het gewone legale spul kom je toch ook al een heel eind hoor. Natuurlijk droom ik soms ook van shells en cobra's maar elk jaar opnieuw heb ik toch heel veel lol met het "gewone" spul.

Ik kan het mis hebben, maar gooien we niet onze eigen ruiten stuk?
Is illegaal vuurwerk dan echt de moeite waard om dergelijke risico's (boetes) te nemen, ik ben Belg en hier mag net iets meer dan bij jullie (op verkoop gebied althans) maar met het gewone legale spul kom je toch ook al een heel eind hoor. Natuurlijk droom ik soms ook van shells en cobra's maar elk jaar opnieuw heb ik toch heel veel lol met het "gewone" spul.

Heel simpel JA. Wat voor jou als Belg zijnde legaal spul is, is in ons kikkerlandje al illegaal.
Ben er zelf voorstander van om vuurwerk uit België hier af te steken ipv ons Nederlandse duurdere vuurwerk al zijn we dan al schuldig aan het hebben van illegaal vuurwerk.
Cobra's en shells hebben niet meer mijn voorkeur, puur omdat Nederland er zo op gefixeerd is en er hoge straffen of boetes worden uitgedeeld als je dit in bezit heb. Al die stress en gedoe is het mij niet waard. Daarbij zijn de cobra's al aardig op hun retour en kan je ze voor een prikkie krijgen. Daar zit deels ook het gevaar. Er worden nu groundsalutes van 300-800 gram aangeboden die voor de plaatselijke jeugd erg interessant is. Maar helaas onze hele vuurwerktraditie om zeep helpen!

Goed geschreven en helemaal mee eens....
ik word wel een beetje moe van het gezeik in dit topic. Ik hoor dit nieuwsbericht en ik vind het een keer een goed onderbouwd verhaal. Ik zie dat leo groeneveld zegt dat het door Illegaal vuurwerk komt en niet door legaal vuurwerk en dat ze bang zijn dat de goeden onder de kwaden lijden. Ik zie een politieagent die zegt dat als je gewoon nederlands vuurwerk koopt en ophaalt en het gewoon gebruikt dat het veilig is en prachtig.
Maar nee, het is een leugen, alles is een leugen als het gaat over illegaal vuurwerk, want degenen met illegaal vuurwerk zijn gewoon goed bezig. Zo langzamerhand heb ik het idee dat men ook nog eens blind wordt voor nieuws dat wel een keer positief is en op RTL word uitgezonden waar toch wel veel mensen naar kijken. ok de kracht van een handgranaat kun je over discussieren, maar wees eerlijk. Als je wilt dat mensen dat niet kopen moet je niet zeggen dat het illegale wel veilig is en dat het wel meevalt.
greetzz

Back
Bovenaan