Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
"Pas" wat de meter stond vorig jaar toch veel hoger
Conclusie, het vuurwerkbeleid faalt. Er wordt meer dan ooit "illegaal" vuurwerk naar Nederland gehaald en het is dweilen met de kraan open. Het is dus beter om hier zwaarder vuurwerk te reguleren en misbruik aan te pakken
Waarom vermelden ze niet dat er vorig jaar rond deze tijd al veel meer kilo's onderschept waren?
Waarom vermelden ze niet dat er vorig jaar rond deze tijd al veel meer kilo's onderschept waren?
En hoe hard moet dat volgens jou dan gaan? Wanneer is het genoeg? De kracht van illegaal spul zal nooit geëvenaard worden toch? Men zal altijd op zoek blijven gaan na zwaarder spul dan hetgeen legaal verkrijgbaar is.
En hoe hard moet dat volgens jou dan gaan? Wanneer is het genoeg? De kracht van illegaal spul zal nooit geëvenaard worden toch? Men zal altijd op zoek blijven gaan na zwaarder spul dan hetgeen legaal verkrijgbaar is.
Volgens mij wordt het toch heel duidelijk uitgelegd?
Men richt zich hoofdzakelijk op het "zwaardere" vuurwerk, als in het vuurwerk dat meer kruit bevat en dus meer schade aan kan richten bij onjuist gebruik. Men richt zich dus niet meer hoofdzakelijk op flowerbeds en Chinese rollen maar op de Cobra's en Big Boys.
Nu ben ik niet helemaal thuis in de illegale handel, maar ik denk dat de verhouding volume/gewicht bij een flowerbed waarin meer karton dan kruit verwerkt is toch iets anders ligt dan bij een kartonnetje Cobra's waarin meer kruit dan karton verwerkt is.
Had men eerst aan één klein flowerbed genoeg om aan een kilo of vijfentwintig te zitten, moet men nu direct aan een xxx aantal Cobra's zitten om dat zelfde gewicht te kunnen schrijven.
De daling in kilo's is dus prima te verklaren.
Ik kan het mis hebben, maar gooien we niet onze eigen ruiten stuk?
Is illegaal vuurwerk dan echt de moeite waard om dergelijke risico's (boetes) te nemen, ik ben Belg en hier mag net iets meer dan bij jullie (op verkoop gebied althans) maar met het gewone legale spul kom je toch ook al een heel eind hoor. Natuurlijk droom ik soms ook van shells en cobra's maar elk jaar opnieuw heb ik toch heel veel lol met het "gewone" spul.
ik word wel een beetje moe van het gezeik in dit topic. Ik hoor dit nieuwsbericht en ik vind het een keer een goed onderbouwd verhaal. Ik zie dat leo groeneveld zegt dat het door Illegaal vuurwerk komt en niet door legaal vuurwerk en dat ze bang zijn dat de goeden onder de kwaden lijden. Ik zie een politieagent die zegt dat als je gewoon nederlands vuurwerk koopt en ophaalt en het gewoon gebruikt dat het veilig is en prachtig.
Maar nee, het is een leugen, alles is een leugen als het gaat over illegaal vuurwerk, want degenen met illegaal vuurwerk zijn gewoon goed bezig. Zo langzamerhand heb ik het idee dat men ook nog eens blind wordt voor nieuws dat wel een keer positief is en op RTL word uitgezonden waar toch wel veel mensen naar kijken. ok de kracht van een handgranaat kun je over discussieren, maar wees eerlijk. Als je wilt dat mensen dat niet kopen moet je niet zeggen dat het illegale wel veilig is en dat het wel meevalt.
greetzz