Zes jaar cel geëist voor illegaal vuurwerk

ghoost

VWC lid

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/23424960/__6_jaar_cel_voor_illegaal_vuurwerk__.html

i.n.v. dit bericht: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?38175-Henk-B-voor-rechter-om-illegaal-vuurwerk

ALMELO -
Een 67-jarige man die enorme hoeveelheden illegaal vuurwerk had opgeslagen, heeft maandag zes jaar gevangenisstraf tegen zich horen eisen. In een loods in het Groningse dorp Kolham had hij eind vorig jaar bijna 3900 kilo illegaal vuurwerk liggen, waaronder duizenden lawinepijlen. Die staan bekend om hun verwoestende kracht.

„Hij heeft hiermee onverantwoordelijke risico's genomen en gevaar veroorzaakt voor de samenleving. Louter en alleen voor eigen financieel gewin”, zei de aanklager.
Behalve in de loods, werd hetzelfde soort vuurwerk ook aangetroffen in aanhangwagens, de woning van de medeverdachte en in een schuur. In totaal ging het om 5000 vuurpijlen en 23.500 stuks knalvuurwerk.
De man is meerdere keren vervolgd in Nederland en in het buitenland, maar blijft volgens het Openbaar Ministerie maar doorgaan met de handel in illegaal vuurwerk.

gewoon een nieuwsbericht gebaseerd op feiten, zonder overdrijven of aandikken dit keer. het kan dus toch...

behoorlijk zware eis in mijn ogen zeg!

tering 6 jaar! Okee het gaat om een grote hoeveelheid, en feit dat het niet z'n eerste keer is maakt een hoge eis wel enigszins rechtvaardig maar 6 jaar is wel gigantisch hoog. Als je iemand dood trapt krijg je een veel lagere straf...

Je kan beter een benno.l volkerd van der g of een of andere pool zijn.
als je dan kinderen misbruikt of mensen vermoorden.
Dan ben je beter af want dan heb je en geestelijke afwijking of wat dan ool en sta je zo weer op straat.
soms vraag jeje wel eens af wat is er met Nederland gebeurd de laatste 20 jaar.
Ik herken hey mooie land niet meer.
echt het doet me zo erg denken aan het nummer van lange frans en baas b: het land van.

Je kan dus beter een moord plegen of een ouder hulpeloos iemand beroven in dit land dan illegaal vuurwerk bij je hebben beetje krom...

6 jaar, niet te filmen weer...

Nu een paar van het ene kamp gehad, dus ik zou kom er maar!

Wie is de eerste met de tekst:

"Goed dat die gepakt is, het had erger kunnen zijn, dit soort mensen verpesten onze hobby"

6 jaar is natuurlijk lang. En dan te bedenken dat je 3 mensen dood kan rijden en een taakstrafje krijgt tegenwoordig. Maar aan de andere kant,het bericht verteld ook dat hij meerdere malen de fout is in gegaan. Misschien leert hij er dan een beetje van.

6 jaar is een eis van het OM, niet de opgelegde straf.
Bij die pool zijn er geen bewijzen gevonden dat hij schuldig was aan verkeersovertredingen. Laat staan dat er sprake was van opzet.

wijs maar een zaak aan waarin iemand 3x maal is veroordeeld voor moord en bij zijn 4e zaak minder als 6 jaar wordt geeist door justitie.

Dit zijn toch de handelaren in cobra's lawinepijlen die iedereen hier zo afkeurd. Straf welverdiend!

6 jaar is een eis van het OM, niet de opgelegde straf.
Bij die pool zijn er geen bewijzen gevonden dat hij schuldig was aan verkeersovertredingen. Laat staan dat er sprake was van opzet.

wijs maar een zaak aan waarin iemand 3x maal is veroordeeld voor moord en bij zijn 4e zaak minder als 6 jaar wordt geeist door justitie.

Dit zijn toch de handelaren in cobra's lawinepijlen die iedereen hier zo afkeurd. Straf welverdiend!

Correctie een kleine groep het afkeurt. Maar de reactie vallen me nog mee, ik denk dit wordt weer zo'n topic. Maar er zijn nog steeds geen voorbeelden dat zo'n opslag nu daadwerkelijk afgebrand is. Dus wat is het gevaar nu precies? Men verteld een hap leugens maar misschien valt het allemaal mee net als het alcohol verhaal. Slecht voor de jeugd maar blijkt nu uit onderzoek dat het niets uit maakt. Toch is het strenger geworden wat dus onnodig is wat nu blijkt

iets met boontje en loontje.. ik vind persoonlijk zo'n straf wel passend. als je zo verbazingwekkend onnozel bent om na meerdere keren veroordeeld te zijn nog steeds eigenwijs een heleloods vol gaat proppen met vuurwerk, dan moet het OM toch ook wat? de eis van 6 jaar mag dan idioot zijn. maar gezien de hele omstandigheid is die man net zo idioot!

Goed dat die gepakt is, het had erger kunnen zijn, dit soort mensen verpesten onze hobby
zou er niet graag naast hebben gewoond, als de boel ontploft heb je een 2e Enschede.

Deze man is gewoon hardleers dus terecht dat het OM zo'n straf eist.

Goed dat die gepakt is, het had erger kunnen zijn, dit soort mensen verpesten onze hobby
zou er niet graag naast hebben gewoond, als de boel ontploft heb je een 2e Enschede.

Helemaal compleet zelfs met Enschede erbij. Gezellig

177.000 kg lag er bij de Enschede ramp
met 4000 kg is het onmogelijk om een 2de soortgelijke ramp te krijgen.

p.s ik moet het wel juist vermelden:
in de centrale bunker ( grootste ontploffing ) lag 177.000 kg
daarnaast stonden er nogal wat containers met vuurwerk met nog wat tonnen aan vuurwerk.

177.000 kg lag er bij de Enschede ramp
met 4000 kg is het onmogelijk om een 2de soortgelijke ramp te krijgen.

p.s ik moet het wel juist vermelden:
in de centrale bunker ( grootste ontploffing ) lag 177.000 kg
daarnaast stonden er nogal wat containers met vuurwerk met nog wat tonnen aan vuurwerk.

Enschede is wel overdreven, maar viel me op dat het daar niet mee werd vergeleken. Nou wil ik de schade niet zien als dan toch nog die 4000 kg ontploft hoor.

in een ander nieuwsbericht las ik dat er onder meer 5000 lawinepijlen lagen... geeft toch een behoorlijk ploffertje als dat gaat :D

je bent gewoon een stom rund als je meerdere keren al gepakt bent en dan nog met deze hoeveelheden bezig blijft. Het gaat niet alleen om het risico dat de opslag met zich meebrengt, maar ook om wat het vervolg is als het wel op de markt komt en er "kleutertjes"mee gaan spelen en rommel mee gaan mollen. Dus als je kijkt dat meneer hardleers is en maar door blijft gaan dan kan ik mij voorstellen dat er een zwaardere straf komt. Vergelijk het met mensen die stelselmatig te hard rijden. Die krijgen bij de 3 of vierde keer ook een torenhoge boete en meer.
De strafmaat lijkt wat hoog, maar ik verwacht niet dat hij het daadwerkelijk gaat krijgen. En met zo'n eis ontmoedig je misschien anderen die het ook zouden willen doen.
greetz

Het zijn de mensen die dit vuurwerk verkeerd afsteken die onze hobby verpesten.

En een 2e enschede???:cry:

Jij bent zeker een heilig boontje ? Laat ik geen filmpjes van jou tegenkomen waar nitraten en ander illegaal spul uit belgie vinden op internet.

Oh ja een eerdere reactie van jou uit een andere post. Wie verpest nu onze hobby

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikePyro301 Bekijk bericht
De mortier is de buis he, als jij een mortier de lucht in hebt zien gaan vind ik dat persoonlijk heel knap haha. De shell is dat mooie ding wat erin gaat, die bedoel je vast :P

-Mike
Weet ik, heb ze jaren geleden zelf geschoten.

het stelselmatig tillen van de belastingdienst (economisch delict) zal een belangrijke rol hebben gespeeld bij de vaststelling van de hoogte van de strafeis

Back
Bovenaan