Zena trophy 2014 gaat door !!!

Was werkelijk een hele gave trophy. Heel veel spectaculair vuurwerk gezien en was allemaal erg gezellig. Ook de activiteiten er omheen waren leuk. De shows zelfs waren allemaal vet. De Mascleta was er hard en ook de daylight show was mooi. Ook erg mooi was de backstagetour, waarbij je alles van dichtbij kon zien.

Het is mij een raadsel hoe team Vuurwerkmuseum heeft kunnen winnen. Ik en vele anderen vonden Team Oostenrijk duidelijk de beste. Die ontvingen het meeste gejuich na afloop. De tent ben ik maar een paar minuten in geweest. Was niet bepaald mijn muziek en vond me vermaak wel buiten.

Hier alvast een paar filmpjes, meer volgt nog:

ik heb het zeer naar mijn zin gehad!
complimenten aan de bedenkers en bouwers van al het vuurwerk!
en volgend jaar nog groter he! :p
video materiaal volgt later.

Inderdaad en ja voor mij toch de mascleta als topper.
Ik heb nog nooit een spaanse meegemaakt.
Maar echt wat een kippevel naderhand
Op een paar kleine minpuntjes na(wacht rijen voor het eten/en de enkele rand debiel hier je daar.
We ik en mem vriendin en haar broertje.
We hebben het erg naar onze zin gehad.
Maar wat waren de weilanden een modderpoel zeg.

Ook dit jaar weer naar de Trophy geweest
en ten opzichte van de 2013 editie zat deze vele malen beter in elkaar.

De entertainment: op het veld was er voldoende entertainment voor jong en de wat ouderen.

Mascleta : Zat lekker in elkaar, maar het einde vond ik persoonlijk wat minder.
eerst lekker knallen en dan een beetje inkakken op het einde.

Daylightshow: Daar had ik wat meer rook "bommen" en ander dag vuurwerk verwacht. Op gegeven moment was het meer een "mascleta" geworden door alleen maar salutes in de lucht te schieten dan rook effecten,
maar met wat meer daylight materiaal, zeker een aanrader voor een volgende editie.

De Trophy: wedstrijd was TOP!
over de uitslag : Voor mij persoonlijk alleen een top 3
in willekeurige volgorde : Panorama, VWC en Oostenrijk.

Spektakelshow : Toppertje!
gewoon lekker opbouwen en tijdens de finale de lucht vol pompen en overgaan naar de salute finale.

En hierbij wil ik iedereen bedanken die zich heeft ingezet om deze 2014 editie mogelijk te maken, de sponsors, de bouwers en ZENA in het bijzonder :

BEDANKT! En we zullen het nooit, nooit vergeten! :applause: :thumbsup:

ik zeg: tot volgend jaar.
Zena Trophy 2015 : BIGGER, BETTER, LOUDER!

En omdat er toch al zoveel gefilmd en gefotografeerd is,
heb ik alleen de finale gefilmd.Lekker vooraan in m'n stoeltje achterover leunend en genieten van het vuurwerk in een regen van klei en papiersnippers. lekkah:p

Hier onder nog even mijn bijdrage vanuit m'n luie stoel;

Laatst bewerkt:
Ook ik was er.
Mascleta was leuk. Paar puntjes waren jammer.
Ritme schieten viel tegen. Verschillende soorten fluiters.
Rustmoment voor de eindlijnen.
Wel verschrikkelijk goede Salutes (weet iemand welke)

Daylightshow had ik me meer van voorgesteld.
Meer rook, kleuren, confetti, vlag, meerslagen.
Maar ben misschien te verwend.

Trophy vuurwerk vond ik team Oostenrijk het beste.
Rustige opbouw en zat echt een lijn in. Vond het rood bij begin België ook mooi. Finale freaks kort maar krachtig. Hou ik van. Vond ook dat de Bengalen in drie posten met daarachter fonteinen het ook goed deden. Jammer van de draaizonnen. Veel werk maar weinigen resultaat. Volgende keer fietswielen gebruiken...

Leuke dag gehad
Tip organisatie : iets meer eet en tappunten

Tsja van de draaizonnen was echt balen.
Flink veel werk.
Ook een hoop toestanden om toestemming te krijgen om het ding omhoog te mogen zetten.
Des te zuurder het was dat de zonnen niet wilde draaien.
Had ze nog gecontroleerd tijdens het monteren...maar het mocht niet baten.
Nu was het bedoelde effekt (grote zon van 9 draaizonnen) niet evht wat het had moeten zijn.

Be deze wil ik de heren van vwc tovh feliciteten met hun behaalde 2e plaats.

Haha enne waar word volgend jaar gehouden bullingen of bree.
Ik heb zo men favoriet wel doe bree maar lekker dicht bij.

Zo, ben ongeveer wel bijgekomen van deze fantastische dag! Was voor het eerst dat ik bij een show was, maar ik heb mijn ogen écht uitgekeken! We kwamen rond 16:15 aan en gingen toen de tentopbouwen. Man, wat een pokkewerk, volgende keer fijn een hotel :D. Rond 17;50 waren we op het terrein om de mascleta te mogen meemaken. Heerlijk! Wat een dreunen, heletijd kippenvel! De daylightshow daarna was ook echt goed, wel wat kort maargoed. De teams die schoten vond ik allemaal wel een hoog niveau hebben, wie ik de beste vind weet ik eigenlijk niet meer na al dat bier hahaha:D De demo was inderaad erg vaag, maar het vuurwerk was natuurlijk wel mooi. De eindshow was ook echt bruut, ik heb mijn ogen uitgekeken en ik weet zeker dat als het er volgend jaar weer is ik er weer ben!

Minpunten toch wel de al vaak genoemde catering. Ook vanmorgen op de camping was er geen mogelijkheid om iets te halen. Jammer, maar logisch aangezien Zena van het vuurwerk is! Ook het bier was niet te zuipen, bah!

Ik heb een topdag gehad, veel en mooi vuurwerk gezien en gehoord, geslapen op de camping (wat een drama hahaha), veel bier gezien en genoten! Helaas niemand van het forum gesproken maargoed. Zena, bedankt voor deze top ervaring! Stipt op 1 als beste importeur voor mij! (qua vuurwerk)

Of een pop-up tent. Kun je met gemak met 2 personen in. Rits los, tent eruit halen en op de plek gooien. Klaar is kees. Makkelijker kan t niet wat tent betreft.

Zo, ben ongeveer wel bijgekomen van deze fantastische dag! Was voor het eerst dat ik bij een show was, maar ik heb mijn ogen écht uitgekeken! We kwamen rond 16:15 aan en gingen toen de tentopbouwen. Man, wat een pokkewerk, volgende keer fijn een hotel :D. Rond 17;50 waren we op het terrein om de mascleta te mogen meemaken. Heerlijk! Wat een dreunen, heletijd kippenvel! De daylightshow daarna was ook echt goed, wel wat kort maargoed. De teams die schoten vond ik allemaal wel een hoog niveau hebben, wie ik de beste vind weet ik eigenlijk niet meer na al dat bier hahaha:D De demo was inderaad erg vaag, maar het vuurwerk was natuurlijk wel mooi. De eindshow was ook echt bruut, ik heb mijn ogen uitgekeken en ik weet zeker dat als het er volgend jaar weer is ik er weer ben!

Minpunten toch wel de al vaak genoemde catering. Ook vanmorgen op de camping was er geen mogelijkheid om iets te halen. Jammer, maar logisch aangezien Zena van het vuurwerk is! Ook het bier was niet te zuipen, bah!

Ik heb een topdag gehad, veel en mooi vuurwerk gezien en gehoord, geslapen op de camping (wat een drama hahaha), veel bier gezien en genoten! Helaas niemand van het forum gesproken maargoed. Zena, bedankt voor deze top ervaring! Stipt op 1 als beste importeur voor mij! (qua vuurwerk)

Of een pop-up tent. Kun je met gemak met 2 personen in. Rits los, tent eruit halen en op de plek gooien. Klaar is kees. Makkelijker kan t niet wat tent betreft.

Klopt, maar om zo een dure tent aan te schaffen voor die ene keer dat ik het gebruik..

Top dag gehad geen andere worden voor!! Hopen dat het volgend jaar weer Bree is dan zijn we er zeker weer bij..!!!!!!

Btw.. ben zeer benieuwd voor degene die er waren.. Toen team panorama hun showtje schoot hoorde je op een gegeven moment 2 enorme dreunen.. Iemand enig idee wat dit was?? Was hier wel nieuwsgierig naar want het leek mij geen consumenten knal zo hard! Ben benieuwd:D

Zo, ik ben ook weer bijgekomen van een geweldige dag.

Mijn dag begon met een plekje zoeken voor de Mascleta. Ik baalde een beetje dat er omgeroepen werd dat hij 10 minuten werd uitgesteld en dacht het gaat hopelijk niet zo bij elke show (+punt tegenover vorig jaar is dat je nu wel heel netjes op de hoogte gehouden werd). Gelukkig begon de mascleta maar 2 of 3 minuten later en was het weer genieten alsof je bijna in Valencia bent. Niet helemaal maar het gevoel is er zeker.

De daylight show was leuk, maar anders dan dat ik verwacht had. dit was voor mij een van de minste shows dit jaar.

De trophy heb ik erg van genoten ten opzichten van vorig jaar. heel veel verschil tussen de shows en mooie producten. Ik vraag me alleen af waarom Team Panorama gediskwalificeerd is / of waarom zij de 6é plek hebben gekregen. Ik vond hun echt een top show hebben met harde salutes en apparte grote effecten tegenover de andere teams.

De demo viel een beetje tegen omdat je totaal niet kon inschatten wat een product nou deed en wat je krijgt voor je geld ook miste ik de adviesprijs op de demo-schietlijst wat het ook wel moeilijk maakt om producten te beoordelen, een product kan mooi zijn maar is het zijn geld ook waard? dat is de belangrijkste vraag voor mij.

De finale van de Demo was in 1 woord top, een mooie voorbereiding op de spektakelshow in 1 woord super!

Als laatste was de spektakel show, een erg mooie in elkaar gestoken show en ik denk een goede keuze om er dit jaar geen pyromusical van te maken in verband met de muziekloze pyromusical van vorig jaar.

Erg mooie producten gezien zoals de girandola's die gewoon echt pijn aan je oren deden net zoals de finale die echt heerlijk was. Er kwam geen einde aan al die salutes en op het einde nog een mooi salvo en wat was die aller aller laatste salute ongeloofelijk hard! niet normaal.

+ punten van Zena Trophy 2014:

- Geweldige shows
- goeie aansluit tijden van de shows
- je werd op de hoogte gehouden
- het terrein is compacter wat het ook meer sfeer geeft
- goed verlicht terrein T.O.Z vorig jaar

- punten zena trophy 2014:

- De hardcore en hardstyle muziek (bewaar deze de volgende keer voor in de tent en draai buiten op het terrein muziek voor iedereen, gelukkig veranderde dit op een moment.
- de 'kleine' opstoot na de daylight show, ik was er even goed van geschrokken. Hopelijk is dit naderhand backstage netjes opgelost en krijgen de 'daders' hun verdiende loon
- het vuurwerk dat afgestoken werd: Als je in de regels zet dat er geen vuurwerk het terrein op mag, controleer hier dan ook op. Ik persoonlijk zou het niet erg vinden om gefouilleerd te worden. Ik vind het een drukkende sfeer geven als ik iemand vuurwerk zie afsteken waar een hoop kinderen rondrennen op een moment dat je het niet verwacht. Op het moment van de salute stond ik bij de tent en ik schrok me helemaal kapot.
- Personeel dat bier drinkt. Ik vind het persoonlijk niet kunnen.
- de eet kramen: misschien had zena niet op deze drukte gerekend maar in verhouding met de parkeerplaatsen die er waren en de eet kramen klopte niet helemaal.

al met al een aantal plus en minpunten, ik heb de minpunten mij niet laten overheersen. Ik heb het zeker niet als een negatieve ervaring ervaren.(op het vuurwerk en de kopschoppers na.)

Ik denk alleen dat Zena er wat mee kan als wij het uitspreken en daarom doe ik dat ook.

Al met al een super, maar dan ook echt super leuke dag gehad en veel oude bekenden en ook goed bekenden mensen weer even goed mee bij kunnen kletsen.

Iedereen die aanwezig was bedankt voor de sfeer, de gezellige praatjes en vooral, het positief in het nieuws zetten van vuurwerk.

:)

Wat een topdag was het. We kwamen aangereden en toen we bij de de parking aankwamen was het nog redelijk leeg. Auto geparkeerd en naar het terrein op gegaan om even te kijken hoe het met ons Trophy team ging qua opbouw. De mannen waren al klaar en alles liep op rolletjes. Daarna een erg leuke mascleta gezien, en ja, hij kon iets vloeiender maar ik moet de bouwers complimenten geven. Prima gedaan! Daarna even drankje gedaan en daylightshow gekeken, deze kon inderdaad wel iets anders qua daylight producten maar heb ook hier van genoten. Hierna de Trophy, alle teams hebben hun uiterste best gedaan en het waren stuk voor stuk leuke shows. Ook de jurering dit jaar was veel beter geregeld! En we zijn tweede geworden, top gedaan mannen!. Hierna de demo Zena Style! Ik denk dat, omdat er veel publiek was en het op redelijke afstand was, men ervoor gekozen heeft het zo te schieten met meerdere cakes en posten tegelijk zodat het lekker rammen was en interessant voor iedereen. (Cakeje voor cakeje zou een beetje triester zijn denk ik als je het afzet tegen al het andere geweld.). Persoonlijk kon ik de producten aan de hand van de lijst prima onderscheiden.
En dan de afsluitende show. Prachtig. Hele mooie (speciale) bommen gezien, singleshots, girandolas en heerlijke salute finale als afsluiter.

Dan nog ever over de organisatie. Ik vind het top gedaan. Wie had gedacht dat hier zoveel mensen op af zouden komen. En uiteraard waren er te weinig eettentjes, en dit zal ook zeker ter sprake komen bij de evaluatie, maar ik heb me verder prima vermaakt etc. Het is erg lastig om zoiets te organiseren en elk jaar leert men. En 5 euro voor het parkeren vond ik helemaal niet zo gek. Je hoeft ook al geen entree te betalen.

Zena bedankt voor weer een geslaagde Trophy en hopelijk tot volgend jaar! En als t ff kan in Bree! Prima lokatie.

Top dag gehad geen andere worden voor!! Hopen dat het volgend jaar weer Bree is dan zijn we er zeker weer bij..!!!!!!

Btw.. ben zeer benieuwd voor degene die er waren.. Toen team panorama hun showtje schoot hoorde je op een gegeven moment 2 enorme dreunen.. Iemand enig idee wat dit was?? Was hier wel nieuwsgierig naar want het leek mij geen consumenten knal zo hard! Ben benieuwd:D
Ik dacht zelf aan een van de hydra cakes.
Ik weet dat er in die serie één blok zit met 2x een loeiharde salute.
Weet dit niet zeker.
De trophy was tof. Genoten. Veeeeel leukere sfeer dan,vorig jaar. Prima weer, prima organisatie.
Eettentjes inderdaad, stoorde me er persoonlijk niet echt aan maar duurde inderdaad teclang.
Vechtpartijtje sloeg nergens op, maar viel wel mee.
Kun je als organisatie ook niks aan doen.
Uitrijden van de parking had beter gekund, waren een paar net niet botsinkjes. Maar hoort bij een groot evenement.
Vuurwerk was top.
En hoe mooi de eindshow ook was ik heb het meest van de overwelmigende mascleta genoten.
Daglichtshow was wat karig.
Demo vons ik leuk om te zien, niet representatief maar wel tof.
Muziek smiddags was iets té maar voor mij ook niet storend.
Heb genoten!

O wn ik vergeet,de trophy.
Ik vond team oostenrijk veruit de beste (laatste plek gehaald?!?!) Panorama voor mij de nummer 2 en vuurwerkcrew de nummer 3.
Fpm viel erg tegen, leken ook wat dingetjes fout tegaan.
Alsnog was ook dit een prima mini showtje.
Leuk om te zien hoeveel vuurwerk nog leeft!!

Hier is nog de video die ik heb geschoten van de daylightshow.
Hij is met de losse hand geschoten op mijn mobiele telefoon,
dus sorry voor de slechte kwaliteit.

Het werd inderdaad steeds drukker in de loop van de avond. De auto's bleven maar komen. Had al gezegd dat het een geweldige dag was, maar zeg het graag nog een keer.:cool: Paar filmpjes extra nog: :D

Ja echt wel. Ik heb dik genoten van al het mooie vuurwerk, wat de lucht in werd geschoten. Zowel de brute mascleta, overweldigende daylightshow, zena trophy en finale show was super mooi! Volgend jaar weer!

ONBESCHRIJFLIJK COOL:D

Ik had de eer om aan het geweldige en gezellige team van Panorama gekoppeld te zijn. En ben nu eerlijk, het oog wil ook wat toch.....minimaal 3 inch...:wink::wink::rolleyes:

De Cake met die super dikke Salutes was de Hydra F, deze gingen er 3 tegelijk de lucht in.

See you soon?

Gijs

Back
Bovenaan