Zo, ik ben ook weer bijgekomen van een geweldige dag.
Mijn dag begon met een plekje zoeken voor de Mascleta. Ik baalde een beetje dat er omgeroepen werd dat hij 10 minuten werd uitgesteld en dacht het gaat hopelijk niet zo bij elke show (+punt tegenover vorig jaar is dat je nu wel heel netjes op de hoogte gehouden werd). Gelukkig begon de mascleta maar 2 of 3 minuten later en was het weer genieten alsof je bijna in Valencia bent. Niet helemaal maar het gevoel is er zeker.
De daylight show was leuk, maar anders dan dat ik verwacht had. dit was voor mij een van de minste shows dit jaar.
De trophy heb ik erg van genoten ten opzichten van vorig jaar. heel veel verschil tussen de shows en mooie producten. Ik vraag me alleen af waarom Team Panorama gediskwalificeerd is / of waarom zij de 6é plek hebben gekregen. Ik vond hun echt een top show hebben met harde salutes en apparte grote effecten tegenover de andere teams.
De demo viel een beetje tegen omdat je totaal niet kon inschatten wat een product nou deed en wat je krijgt voor je geld ook miste ik de adviesprijs op de demo-schietlijst wat het ook wel moeilijk maakt om producten te beoordelen, een product kan mooi zijn maar is het zijn geld ook waard? dat is de belangrijkste vraag voor mij.
De finale van de Demo was in 1 woord top, een mooie voorbereiding op de spektakelshow in 1 woord super!
Als laatste was de spektakel show, een erg mooie in elkaar gestoken show en ik denk een goede keuze om er dit jaar geen pyromusical van te maken in verband met de muziekloze pyromusical van vorig jaar.
Erg mooie producten gezien zoals de girandola's die gewoon echt pijn aan je oren deden net zoals de finale die echt heerlijk was. Er kwam geen einde aan al die salutes en op het einde nog een mooi salvo en wat was die aller aller laatste salute ongeloofelijk hard! niet normaal.
+ punten van Zena Trophy 2014:
- Geweldige shows
- goeie aansluit tijden van de shows
- je werd op de hoogte gehouden
- het terrein is compacter wat het ook meer sfeer geeft
- goed verlicht terrein T.O.Z vorig jaar
- punten zena trophy 2014:
- De hardcore en hardstyle muziek (bewaar deze de volgende keer voor in de tent en draai buiten op het terrein muziek voor iedereen, gelukkig veranderde dit op een moment.
- de 'kleine' opstoot na de daylight show, ik was er even goed van geschrokken. Hopelijk is dit naderhand backstage netjes opgelost en krijgen de 'daders' hun verdiende loon
- het vuurwerk dat afgestoken werd: Als je in de regels zet dat er geen vuurwerk het terrein op mag, controleer hier dan ook op. Ik persoonlijk zou het niet erg vinden om gefouilleerd te worden. Ik vind het een drukkende sfeer geven als ik iemand vuurwerk zie afsteken waar een hoop kinderen rondrennen op een moment dat je het niet verwacht. Op het moment van de salute stond ik bij de tent en ik schrok me helemaal kapot.
- Personeel dat bier drinkt. Ik vind het persoonlijk niet kunnen.
- de eet kramen: misschien had zena niet op deze drukte gerekend maar in verhouding met de parkeerplaatsen die er waren en de eet kramen klopte niet helemaal.
al met al een aantal plus en minpunten, ik heb de minpunten mij niet laten overheersen. Ik heb het zeker niet als een negatieve ervaring ervaren.(op het vuurwerk en de kopschoppers na.)
Ik denk alleen dat Zena er wat mee kan als wij het uitspreken en daarom doe ik dat ook.
Al met al een super, maar dan ook echt super leuke dag gehad en veel oude bekenden en ook goed bekenden mensen weer even goed mee bij kunnen kletsen.
Iedereen die aanwezig was bedankt voor de sfeer, de gezellige praatjes en vooral, het positief in het nieuws zetten van vuurwerk.