Zal Koninginnedag 2012 doorgaan ?

Ik denk dat het gewoon doorgaat , misschien lassen ze wat in voor hem ofzo ik zou het niet weten ik ga zoiezo lekker aan de biertjes en de vuurwerkshow checken , weten mensen of die wel doorgaat , zo niet waar kun je dat vinden ?

Ik denk dat het gewoon doorgaat , misschien lassen ze wat in voor hem ofzo ik zou het niet weten ik ga zoiezo lekker aan de biertjes en de vuurwerkshow checken , weten mensen of die wel doorgaat , zo niet waar kun je dat vinden ?

daar is dit topic voor bedoeld. Om er over te speculeren of die vuurwerkshows door moeten gaan en om elkaar op de hoogte te houden bij beslissingen rondom de doorgang voor de shows.

Het mag duidelijk zijn dat degenen die graag een showtje willen gaan kijken die dag, willen dat k-dag door gaat :wink:

Koninginnedag is toch nep.
De koningin is geeneens jarig...

Ik kan me goed voorstellen dat de koningin geen zin heeft om een heel programma af te gaan die dag. Bezoek rhenen , Veenendaal.
Maar konginnedag is een nationale feestdag ingevoerd in 1949 door toenmalig Koningin Wilhelmina, ter ere van haar verjaardag. En veel mensen zijn die dag ook vrij. Ook is het voor veel mensen een uitstapje om lekker te feesten. Biertje drinken met vrienden, vuurwerkshowtje bezoeken :wink: of gezellig samenzijn met familie.

Dus moet er zonodig iets afgelast worden zeg dan het bezoek rhenen,Veenendaal af. Kan me goed voorstellen dat je als moeder daar geen behoefte aan hebt als je zoon in coma ligt. Maar laat de rest gewoon doorgaan. Het blijft tenslotte een nationale feestdag.
Je kunt alles wel afzeggen maar moet heel Nederland daar dan onder lijden? Als ik 3 dagen voor mijn verjaardag kom te overlijden zeg ik toch ook niet dat niemand op mijn verjaardag lol mag hebben? Kijk mijn familie zal die dag echt geen lol hebben, en zeker verdriet hebben. Maar de rest van Nederland hoeft daar niet onder te lijden.

Hopen dat het die dag doorgaat. En we net als vorig jaar lekker in het zonnetje een biertje kunnen pakken. Tenminste in Breda scheen het zonnetje wel:)

Natuurlijk zijn de voorbereidingen voor Koninginnedag 2012 al in volle gang, zowel in de plaatsen die door de Oranjes worden bezocht als ook de rest van NL. Dat betekent dat de beslissing voor het al dan niet doorgaan van het volksfeest eigenlijk wel nu snel genomen moet worden.

Ikzelf denk dat het wel gewoon doorgaat. Vergeet niet dat het nog 9 weken duurt voordat het zover is. Niet alleen wij burgers maar ook de Oranjes zijn dan allang weer overgegaan naar de orde van de dag. Daarnaast zullen de Oranjes denk ik zich ook afvragen wat Friso zou willen. En aangezien de Oranjes erom bekend staan dat ze wel van een feestje en biertje houden zou hij denk ik zowieso willen dat dit volksfeest doorgaat...

Koninginnedag zal ook zeker wel doorgaan hoor, dat willen de orianjes ook zelf wel denk ik. Alleen weet ik niet of de oranjes uitbundig aanwezig zullen zijn.
Dit geld dus ook voor de uitbundige viering denk ik, misschien dat een groot deel an de festiviteiten niet door zullen gaan, waaronder misschien het vuurwerk, alleen hoop ik dat niet.

Als Koninginnedag niet door gaat kost dat de Nederlandse economie een hoop centjes dus ik denk toch wel dat het door zal gaan. Alleen is de kans groot dat het wat soberder gaat worden voor de familie zelf.

Voorbereidingen Koninginnedag gaan door

Laatste update: 27 februari 2012 15:20
RHENEN - De gemeente Rhenen gaat door met de voorbereidingen voor Koninginnedag.

De persreis die in dat verband voor woensdag was georganiseerd, is echter uit respect voor de gezondheidstoestand van prins Friso enkele weken uitgesteld.

De gemeente Rhenen heeft over dit besluit contact gehad met de Rijksvoorlichtingsdienst, aldus een woordvoerder maandagmiddag.

B en W van Rhenen wilden niet dat de gesteldheid van prins Friso de persreis door Rhenen en omgeving zou domineren. Daarom is het tripje uitgesteld tot woensdag 21 maart.

Koningin Beatrix en haar familie waren van plan op 30 april de Utrechtse gemeenten Veenendaal en Rhenen te bezoeken. Of dat doorgaat en of het programma wordt aangepast, was maandag nog niet bekend.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2750828/voorbereidingen-koninginnedag-gaan.html

Bericht op TV Gelderland.

Festiviteiten Koninginnedag onder druk
ARNHEM - Gelderse oranjeverenigingen worstelen met de organisatie van Koninginnedag na het ski-ongeluk van prins Friso. Normaal zijn veel vrijwilligers in deze periode al druk met de voorbereidingen van lokale festiviteiten op 30 april.
Oranjeverenigingen geven aan dat ze twijfelen in hoeverre de voorbereidingen door moeten gaan. De Bond van Oranjeverenigingen in Culemborg houdt op 10 maart een debat over deze kwestie.
Het koninklijk bezoek aan Rhenen en Veenendaal gaat vooralsnog door.

Born: Radio en tv Gelderland.
www.gld.nl

Na de aanslag op het koningshuis in Apeldoorn op koninginnendag zelf werden ook in heel Nederland alle festiviteiten verder stil gelegd. Nu er misschien een dode bij betrokken is denk ik dat het helemaal niet doorgaat.
Hopen dat het gewoon doorgaat. Maar vrees het ergste...

Me dunkt, maar in Apeldoorn zijn er meerdere doden ( acht waaronder Karst T. ) gevallen en die waren weliswaar niet van de koninklijke famillie maar in mijn ogen minimaal net zo ernstig te noemen.

En ik vind dat koninginnendag gewoon moet doorgaan, met alle respect naar Friso toe maar ik denk dat het geen reden is om de dag niet door te laten gaan, let wel dat het heel goed mogelijk is dat Friso misschien wel tientallen jaren in leven kan worden gehouden en dan zou er al die jaren geen koninginnendag worden gevierd ?

Wat betreft sommige opmerkingen hier dat koninginnendag gewoon kan doorgaan omdat het Friso zijn eigen schuld zou zijn, die vind ik misplaatst en ondoordacht, ongeacht hij waarschijnlijk goed besefte waar hij aan het skie:en was.

Me dunkt, maar in Apeldoorn zijn er meerdere doden ( acht waaronder Karst T. ) gevallen en die waren weliswaar niet van de koninklijke famillie maar in mijn ogen minimaal net zo ernstig te noemen.

En ik vind dat koninginnendag gewoon moet doorgaan, met alle respect naar Friso toe maar ik denk dat het geen reden is om de dag niet door te laten gaan, let wel dat het heel goed mogelijk is dat Friso misschien wel tientallen jaren in leven kan worden gehouden en dan zou er al die jaren geen koninginnendag worden gevierd ?

Wat betreft sommige opmerkingen hier dat koninginnendag gewoon kan doorgaan omdat het Friso zijn eigen schuld zou zijn, die vind ik misplaatst en ondoordacht, ongeacht hij waarschijnlijk goed besefte waar hij aan het skie:en was.

Tuurlijk zijn de doden in Apeldoorn minstens net zo erg.De media maakt van Friso een heel theater. Maar elk leven is in mijn ogen even veel waard. En vergeet niet dat er behalve Friso genoeg andere mensen op dit moment in coma liggen.

Het is heel erg voor hem en de familie wat er gebeurd is. Maar ook al wist hij waar hij aan het skien was. Hij wist ook dat dat gedeelte van de piste gevaarlijk was. Dus had gewoon beschermkleding moeten dragen. Dan was hij er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.Dus het is wel degelijk zijn eigen schuld geweest.

Daarom zeg ik ook. Zeg het bezoek Rhenen.Veenendaal af. En laat de rest van de festiviteiten in Nederland gewoon doorgaan.

@dennis-pyro geen gevaarlijk deel van de piste, maar buiten de piste:wink:

Ik vind dat Koninginnedag ook in Rheden en Veenendaal moet doorgaan, tenzij prins Friso vlak voor 30 april toch komt te overlijden. Nu weet ik niet hoe het is om een familielid in coma te hebben, maar 2 maanden na bv. het overlijden van een opa of oma kun je echt wel weer verder met je leven en een feestje vieren.

Ja bij een opa en oma misschien in jou geval wel inderdaad, maar hier verliezen ze een zoon, broer, echtgenoot, neef, oom. Ga maar door.
Een oma en opa staat vaak wat verder van je af. Dit is voor hen dichterbij.

@ Dennis, ik gun iedereen de dag van hun leven op 30 april en voor mij mag het best doorgaan.
Activiteiten van koninklijk huis zal denk ik niet doorgaan, maar we moeten niet zeggen dat ineens Koninginnedag niet gevierd hoeft te worden.

Ja bij een opa en oma misschien in jou geval wel inderdaad, maar hier verliezen ze een zoon, broer, echtgenoot, neef, oom. Ga maar door.
Een oma en opa staat vaak wat verder van je af. Dit is voor hen dichterbij.

@ Dennis, ik gun iedereen de dag van hun leven op 30 april en voor mij mag het best doorgaan.
Activiteiten van koninklijk huis zal denk ik niet doorgaan, maar we moeten niet zeggen dat ineens Koninginnedag niet gevierd hoeft te worden.

daarom zeg ik ook, tenzij hij het niet overleeft. als ie in coma ligt lijkt het me toch een stuk minder erg. natuurlijk kun je dan iets leuks doen om je respect te betuigen aan die persoon, maar om nu zelf helemaal in een isolement te kruipen totdat ie daadwerkelijk overlijdt is ook niet goed.

Hij is al zo goed als dood.
Er komen maar weinig mensen uit een coma.
Het enige wat hij nog doet is ademen.

Activiteiten van koninklijk huis zal denk ik niet doorgaan, maar we moeten niet zeggen dat ineens Koninginnedag niet gevierd hoeft te worden

@ Lars(Denjo) waar zie jij me zeggen dat koninginnendag niet door moet gaan?
Het enige wat ik aangeef is dat ik kan begrijpen dat ze geen behoefte hebben aan het bezoek in Rhenen en Veenendaal. Maar de rest van Nederland mag wat mij betreft gewoon feest vieren die dag. Dat zal ik in ieder geval zeker doen.

Maar konginnedag is een nationale feestdag ingevoerd in 1949 door toenmalig Koningin Wilhelmina, ter ere van haar verjaardag. En veel mensen zijn die dag ook vrij. Ook is het voor veel mensen een uitstapje om lekker te feesten. Biertje drinken met vrienden, vuurwerkshowtje bezoeken of gezellig samenzijn met familie.

Je gaf een antwoord op mijn spottende post.
Leek misschien alsof ik met mijn post bedoelde dat het niet door hoefde te gaan.

De gemeente Rhenen gaat door met de voorbereidingen voor Koninginnedag 2012.De op woensdag geplande persreis is wel uitgesteld, uit respect voor de toestand van prins Friso.

Na het ski-ongeluk van prins Friso, nu ruim twee weken geleden, stonden de voorbereidingen voor Koninginnedag 2012 even stil. De gemeenten Rhenen en Veenendaal, die dit jaar de koninklijke familie ontvangen, twijfelden over de voortgang van de festiviteiten. Het was wachten op nieuws van Rijksvoorlichtingsdienst (RVD). De gemeente Rhenen heeft nu laten weten door te gaan met de voorbereidingen voor 30 april. Dit is besloten na overleg met de RVD. Uit respect voor de gezondheidstoestand van prins Friso stelt de gemeente de geplande persreis wel enkele weken uit.

Of de festiviteiten op Koninginnedag daadwerkelijk doorgaan, dat is nog niet duidelijk. Ook is nog niet bekend of het programma hetzelfde blijft

Nog even afwachten dus..

Koningin Beatrix heeft afgelopen maandag haar werk hervat. Op woensdagmiddag 7 maart opende ze de nieuwe kazerne van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) in Soesterberg. Het was haar eerste optreden in het openbaar sinds haar tweede zoon Friso in Oostenrijk op 17 februari onder een lawine terechtkwam. Sindsdien ligt hij in coma. De koningin bleef een week langer in Lech dan gepland, om bij haar zoon te zijn die in het ziekenhuis van Innsbruck lag.

Vorige week donderdag werd de prins overgebracht naar het Wellington ziekenhuis in Londen. De volle agenda van de koningin tot Koninginnedag wijst erop dat ze zoveel mogelijk haar werk wil doen. Zo opent ze op 3 april het Jordaanwijkje in het Openluchtmuseum Arnhem en gaat ze van 20 tot en met 22 maart op staatsbezoek naar Luxemburg. De voorbereidingen voor Koninginnedag gaan ook gewoon door: dit jaar gaat de koningin met haar familie naar Rhenen en Veenendaal.

'Beatrix viert Koninginnedag, ondanks toestand Friso'

Ondanks de nog steeds zeer zorgelijke toestand van prins Friso lijken koningin Beatrix en haar familie toch aanwezig te zullen zijn bij de viering van Koninginnedag.

Dat maken de burgemeesters van Rhenen en Veenendaal op uit gesprekken met medewerkers van het hof, schrijft De Telegraaf. De koningin bezoekt beide gemeenten op 30 april.

Noodlottig nieuws
Aanvankelijk hadden de gemeenten de voorbereidingen voor het Oranjefeest op een laag pitje gezet, wegens het noodlottige nieuws over prins Friso enkele weken geleden. Zowel Veenendaal als Rhenen bereidt nu echter een wandeling voor van circa 800 meter, die de koninklijke familie op 30 april gaat maken.

Bron: RTLnieuws.nl

Back
Bovenaan